رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ خرداد ۱۳۹۸

بقعه متبرکه امامزادگان هارون و هاشم (ع)

اشتراک گذاری

بقعه متبرکه امامزادگان هارون و هاشم (ع) که از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) به شمار می روند، در شمال پل روستای لیلستان قرار دارد. این بقعه در جاده کرج _ چالوس در میان فضای سبز درختان روستای زیبا لیلستان قراردارد. وجود دو اصله درخت کهنسال در محوطه آستانه امامزادگان هارون و هاشم (ع) حکایت از قدمت آن دارد. بنایی جهت اسکان زائرین در این بقعه متبرکه امامزادگان هارون و هاشم (ع) احداث گردیده است .روستای لیلستان روستایی زیبا و دیدنی از توابع بخش آسارا است که از طریق جاده کرج – چالوس پس از ۱۰ کیلومتر فرعی قابل دسترسی است. این روستا در دهستان آدران قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۴ نفر (۷۳خانوار) بوده‌است. مردم روستا به زبان تاتی سخن می‌گویند.

بقعه متبرکه امامزادگان هارون و هاشم (ع)

بنای اصلی زیارتگاه کاملا جدید و شامل فضای کوچکی است که ضریح آلومنیومی در وسط آن قرار گرفته و ایوانی با سقف مسطح از سه طرف آرامگاه را در میان گرفته است.بنایی جهت اسکان زائرین در این بقعه احداث گردیده است .زمین حاصلخیز و هوای خوش با مردمانی میهمان‌نواز و وجود امامزادگان هارون و هاشم(ع) در این روستا از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود.
نحوه دسترسی
مسیر خودروی شخصی
برای رسیدن به این روستا می‌بایست فاصله‌ای چهل و پنج کیلومتری از استان البرز تا منطقه پل‌خواب جاده چالوس را پیمود و پس از طی مسیری ده کیلومتری در جاده فرعی به این منطقه زیبا رسید.

بقعه متبرکه امامزادگان هارون و هاشم (ع)  بقعه متبرکه امامزادگان هارون و هاشم (ع)

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *