رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ بهمن ۱۳۹۲

برنامه های ۴ ساله بریتانیا برای رشد اقتصاد گردشگری در شهرهای کشور

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ – درراستای اجرای سیاست توسعه توریسم درشهرها ومقصدهای مختلف بریتانیا، امسال شهر ‘هال’ برای ۴ سال آینده، به عنوان شهر فرهنگ و گردشگری این کشور تا سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

درراستای اجرای سیاست توسعه توریسم درشهرها ومقصدهای مختلف بریتانیا، امسال شهر “هال” برای ۴ سال آینده، به عنوان شهر فرهنگ و گردشگری این کشور تا سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

این شهر که به عنوان زادگاه شاعرانی چون “فیلیپ لارکین”،” دندی وسوانسی بی”و “بت لیسستر” شهرت دارد، برهمین اساس واجد شرایط برای این موقعیت دانسته شده است. شهرهال همچنین دارای گالری “فرنز” و تئاتر”تروک” است.

دولت بریتانیا هر ۴ سال یک بار با هدف کمک به گردشگری و اقتصاد محلی در شهرهای مختلف و دور و نزدیک دراین کشور، دست به انتخاب مقصد گردشگری تازه‎ای می‎زند که طی ۴ سال با کمک رسانه‎ها مراکز و فعالان گردشگری و فرهنگی کشور مردم را تشویق به سفر به آن مرکز ومقصد انتخاب شده می‎کنند.

دبیرفرهنگی ستاد انتخاب مقصدهای گردشگری بریتانیا “ماریا میلر” با تایید این تصمیم ، شهر هال را شایسته کسب این عنوان دانست.

برنامه انتخاب شهرفرهنگی یا مقصد گردشگری بریتانیا برای مدت ۴ سال از سال ۲۰۰۸ و در تلاش برای انتخاب دوباره لیورپول و موفقیت‎های آن به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۰۸ از سوی اجلاس وزیران بریتانیا شکل گرفت .

به هر روی شهرهایی که برنده این عنوان می‎شوند، به هیچ عنوان هیچ بودجه مالی مستقیمی از دولت بریتانیا دریافت نمی‎کنند. از این رو اجرای این برنامه تنها از نظر تبلیغاتی و روانی کمکی به بهبود اقتصاد محلی و گردشگری شهرهای انتخاب شده، محسوب می‎شود.

شورای شهر هال در بیانیه‎ای رسمی یادآور شد که با الهام از شعر “روزها” اثر”لاریکین “، قرار است هر روز از سال ۲۰۱۷ به توصیف تفاوت‎های زندگی درشهر هال ، با دیگر شهرهای بریتانیا و جهان اختصاص یابد.

مدیر اجرایی موسسه “ویزیت انگلند”، “جیمز برسفورد” با استقبال از این تصمیم گفت :«فوق‌العاده است که هال به عنوان شهر فرهنگ بریتانیا در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است. زیرا شهر هال میراث غنی از آثار دریایی دارد.»

وی افزود:«این عنوان ،یک نشان فرهنگی و افتخارو نیز فرصتی طلایی برای هال است تا به عنوان یک مقصد گردشگری فرصت وتوان رشد و جذب سرمایه‎گذاری‎های مهم را بدست آورد و این موسسه برای تحقق همین هدف همکاری می‎کند.»

او افزود:«امیدوارم شهر هال تمام توان بالقوه خود را در بهره گیری از میراث فرهنگی خود به کار بگیرد و ما با استفاده از این موققعیت، شاهد برگزاری انواع مراسم و برنامه‌ها و همایش‎ها و جشن‌ها باشیم.

4510 برنامه های 4 ساله بریتانیا برای رشد اقتصاد گردشگری در شهرهای کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *