جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ گلهای کرمانشاه

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ آذر ۱۴۰۲

باغ گلهای کرمانشاه به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین پارک گل‌ها در کشور، در شهر کرمانشاه تاسیس شده است. باغ گل کرمانشاه در زمینی ۵ هکتاری با قابلیت کشت ۴ هزار گونه گیاهی و نیز ۴ باغ گل‌های ایرانی، ژاپنی، فرانسوی و ایتالیایی ساخته شده تا شهروندان در فصل بهار و تابستان شاهد رویش گل‌های بهاری باشند. از این میزان مساحت، ۱۲ هزار متر مربع برای طراحی معابر دسترسی و ۳۵۰۰ متر مربع نیز برای طراحی آب‌نما به کار رفته است. اغلب گیاهان موجود در باغ با استفاده از بذر درجه یک هلندی در محل باغ کشت شده است.

باغ گلهای کرمانشاه باغ گلهای کرمانشاه

تاریخچه باغ گلهای کرمانشاه

عملیات اجرایی احداث این باغ از مهر ماه سال ۹۱ کلید خورد و از همان ابتدا لقب اولین پارک گلهای غرب کشور را به خود اختصاص داد. قرار بر این بود که پروژه اجرای طراحی های این باغ در مدت ۱۸ ماه به اتمام برسد. این پروژه شامل ساخت ۲ ساختمان در محوطه باغ نیز بود که یکی از ساختمان ها به عنوان کوشک باغ های ایرانی و دیگری ساختمان آموزشی بود. بلاخره تاسیس این باغ در اردیبهشت سال ۹۳ به پایان رسید و فضای تماشایی‌اش در معرض دید عموم قرار گرفت.

باغ گلهای کرمانشاه1 باغ گلهای کرمانشاه

مشخصات باغ گلهای کرمانشاه

این باغ در زمینی به مساحت ۵.۳ هکتار در روبروی بیمارستان سینای کرمانشاه ساخته شده که ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از این مساحت برای طراحی آب نماهای زیبای باغ اختصاص یافته و مابقی آن برای طراحی معابر دسترسی به کار رفته است. باغ گلهای کرمانشاه با قابلیت کشت ۴ هزار گونه گیاهی و ۴ باغ گل های ایرانی، ژاپنی، فرانسوی و ایتالیایی ساخته شده و گیاهان موجود در آن با استفاده از بذرهای مرغوب و باکیفیت هلندی کشت شده‌اند.

باغ گلهای کرمانشاه3 800x533 باغ گلهای کرمانشاه

بخشهای مختلف باغ

این باغ بزرگ و زیبا شامل بخش های مختلفی است که از جمله آن ها می توان به نمایشگاه کاکتوس، برکه ها، آبراه ها، تپه های چمنی، گل های فصلی، آکواریوم، درختچه ها، باغ صخره ای، باغ انگلیسی، باغ ژاپنی، باغ فرانسوی و باغ ایرانی اشاره کرد. گفتنی است که گونه های مختلف گل و گیاه این بخش ها از کشورهای مختلف جمع آوری شده‌اند.
در این باغ رویایی بیش از ۱۰۰ نوع کاکتوس، ۳۰۰ نوع درختچه و هزاران نوع گل های رنگارنگ وجود دارد و نمی توان از تماشای آن ها سیر شد و از طرفی با وجود کارشناسانش می توان راهنمایی هایی در مورد پرورش انواع گل ها کسب کرد. البته در ساختمان آموزشی باغ گلهای کرمانشاه امکان تحقیق بر روی انواع گونه های گیاهی فراهم شده تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین گردشگران توسعه یابد.

باغ کل باغ گلهای کرمانشاه
این باغ مکان مناسبی برای بازدیدهای خانوادگی است چون فضایی را برای بازی کودکان مهیا کرده است. همچنین در قسمت های مختلف باغ آلاچیق هایی ساخته شده است. که می توان در خلال بازدید، ساعتی را به استراحت پرداخت. ضمنا در این باغ مکانی به پارک خودرو مهمانان اختصاص یافته است تا با خیال راحت به گشت در آن مشغول شد.
قدم زنی در لابه لای درختان و عکاسی از گل ها تجربه ای فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان باغ گلها رقم می زند. آرامش خاصی را به آن ها القا می کند؛ در کل این مکان ارزش وقت گذاشتن دارد.

باغ گلهای کرمانشاه4 800x533 باغ گلهای کرمانشاه

نحوه دسترسی

آدرس:کرمانشاه، کمربندی غربی کرمانشاه، روبه‌روی بیمارستان سینا

اگر قصد رفتن به باغ گل‌ کرمانشاه با خودرو شخصی را داشته باشید. کمربندی قسمت غربی بهترین و سریع‌ترین مسیر دسترسی است. این کمربندی در انتها به بیمارستان سینا و ورودی باغ گل‌ها می‌رسد. اگر هتل یا محل اقامت شما در مرکز شهر قرار دارد. استفاده از تاکسی بهترین گزینه است. در این مسیر باید با تاکسی به میدان فردوسی و سپس میدان آزادگان بروید. حدود ۲٫۵ کیلومتر بعد از میدان آزادگان، باغ گل کرمانشاه قرار دارد.

باغ گلهای کرمانشاه5 800x533 باغ گلهای کرمانشاه

باغ گلهای کرمانشاه6 800x533 باغ گلهای کرمانشاه

باغ گلهای کرمانشاه7 باغ گلهای کرمانشاه

باغ گلهای کرمانشاه8 باغ گلهای کرمانشاه

باغ گلهای کرمانشاه9 باغ گلهای کرمانشاه

باغ گلهای کرمانشاه10 باغ گلهای کرمانشاه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 2.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    باغ گل های کرمانشاه که انصافا خیلی خوب گلکاری شده و گل های زیبایی به صورض ماهرانه و خوش سلیقه ای کاشته شدن.در حد باغ گل های اصفهان هست ما که خیلی خوشمون اومد و کلی عکس گرفتیم

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • zara yg

      ببخشید شما که تشریف بردید، اونحا کافی شاپ یا رستوران هم داره؟

      ۲۲ بهمن, ۱۳۹۸

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *