رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

باغ گلستان خرم آباد

اشتراک گذاری

باغ گلستان خرم آباد باغی جذاب است که در گذشته محل زندگی حاکمان لرستان در زمان قاجار بوده است، مکانی زیبا در میان درختان سر به فلک کشیده که به باغ گلستان خرم آباد شهرت دارد و چندین عمارت را در خود جای داده است که امروزه جزء جذاب‌ترین دیدنی های خرم آباد شناخته می‌شود. این باغ در گذشته شامل حمام، مسجد، توپخانه، بیرونی و اندرونی بود که جلوه‌ی خاصی به آن می‌بخشید و با تماشای تصاویر آن پی به جذابیتش خواهید برد.

باغ گلستان خرم آباد باغ گلستان خرم آباد

باغ گلستان خرم آباد در گذشته باشگاه افسران و یا مهمانسرای ارتش بود و افراد با اقامت در آنجا می‌توانستند از چشم‌انداز زیبای آن لذت ببرند. درختان بلند، حوضچه‌های پر از ماهی، نهرها و منظره‌ی جذاب رو به قلعه فلک الافلاک از جمله ویژگی‌های باغ گلستان خرم آباد بود که همگان را شیفته‌ی خود می‌کرد و آب نهر‌های آن از چشمه گلستان (در نزدیکی باغ) تامین می‌شد.

باغ گلستان خرم آباد باغ گلستان خرم آباد

بعدها بخش‌هایی از آن به دانشگاه خرم آباد تعلق گرفت، اما پس از تخلیه و آزادسازی در سال ۱۳۹۰ تخریب شد. طبق گفته‌ی میراث فرهنگی قرار است که عمارت‌های باغ گلستان خرم آباد مورد بازسازی قرار گیرند و درب‌های آن‌ها به روی عموم گشوده شود. امروزه بخش‌هایی از این باغ قابل بازدید است و می‌توانید از آن دیدن کنید. آدرس باغ گلستان خرم آباد به راحتی قابل جستجو است و می‌توانید به خیابان ساحلی بروید و نرسیده خیابان امام خمینی آن را پیدا کرده و از بناهای سالم این باغ بازدید کنید.

باغ گلستان خرم آباد باغ گلستان خرم آباد

پیشنهاد ما به شما این است که از جاذبه های دیگر خرم آباد زیبا مانند تنگه هلت، دره خزینه، آبشار آب سفید، پارک جنگلی شورآب، مخمل کوه و آبشار بیشه بازدید کرده و سفری به یادماندنی را برای خود به ارمغان بیاورید. فراموش نکنید با صرف غذاهای محلی لرستان مثل آش ورکوا، آش برتله، دلمه برگ مو و کوفته نخودچی از طعم غذاهای این سرزمین لذت ببرید. همچنین می‌توانید با خرید صنایع دستی سنتی و محلی لرستان مانند زیراندازهای نمدی، سبدهای حصیری، جاجیم و ظروف ورشو گوشه‌ای از فرهنگ این سرزمین را با خود برای یادگار به خانه ببرید.

باغ گلستان خرم آباد باغ گلستان خرم آباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *