رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ خرداد ۱۳۹۸

باغ وحش پارک ملت تهران

لینک این مطلب کپی شد!

باغ وحش پارک ملت بیش از ۳۰ گونه پرنده و دام همه روزه به ویژه روزهای پایانی هفته پذیرایی جمع کثیری از شهروندان این منطقه و سایر مناطق شهر تهران است. باغ وحش پارک ملت یکی از باغ وحش های کوچک شهر تهران است که در دل این بوستان قرار گرفته و بیش از ۳۰ گونه پرنده و دام در آن نگه داری می شوند. گوزن شاخ دار، مارال، شترمرغ، خرگوش، میمون، قو مشکی و اشکی، طوطی آزاد، اردک، مرغابی و …از جمله گونه های موجود در . باغ وحش پارک ملت هستند که تغذیه، واکسیناسیون، بهداشت نگهداری آنها به طور مطلوب و زیر نظر متخصصان مربوطه انجام می شود. به تازگی ۲ راس اسب پاکوتاه (یونی) نیز به مجموعه باغ وحش پارک ملت افزوده شده است.

باغ وحش پارک ملت تهران

بوستان ملت از سال ۱۳۴۲ تاسیس شده و با ۲۸ هکتار مساحت در خیابان ولیعصر واقع شده و با وجود فضای سبز انبوه گل کاری های متعهد، زمین های بازی پردیس سینمایی، خانه شطرنج و .. به عنوان یک بوستان فرا منطقه ای نقش مهمی در تلطیف هوا و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان دارد. این بوستان نخست زمینی بایر بود که با توجّه به موقعیت خاص آن کار احداثش از سال ۱۳۴۵ خورشیدی در ۲ فاز متفاوت آغاز شد. فاز اول، آن بخشی از پارک را شامل می‌شد که در راستای خیابان ولیعصر قرار داشته‌است و «بلوار کنار جاده» نامیده می‌شد و به‌صورت بلواری به‌طول ۱۰۰۰ متر بَرِ خیابان ولیعصر در سال ۱۳۴۷ به بهره‌برداری رسید. کار ساخت فاز دوم بر پایهٔ طرحی از پارک‌سازی انگلیسی و با الهام از بوستان‌های آن کشور در تپه‌های باختری ادامه یافت و در ۱۳۵۳ به بهره‌برداری رسید. این بخش از پارک از شمال به صدا و سیما، از جنوب به بزرگراه نیایش و از باختر به باشگاه انقلاب می‌رسد. فاز دوم آن نیز در سال ۱۳۵۳، بهره‌برداری شد که شامل دو بخش تپه‌ای یعنی جنگل کاری‌های سمت صدا و سیما و چمن‌کاری و گل‌کاری‌های سمت بزرگراه نیایش و سئول است. در بخشی از بوستان ملت، پردیس سینمایی ملت ساخته شده‌است که یکی از بزرگترین مراکز سینمایی تهران است.
تامین سیستم گرمایشی، لوله کشی، ساخت اتاق قرنطینه، کلبه طاووس، جزیره مرغابی ها و شیشه گذاری لانه پرندگان را از جمله اقدامات اخیری است که در این باغ وحش کوچک صورت گرفته است.
آدرس : تهران، خیابان ولی عصر (عج)، نرسیده به جام جم، بوستان ملت

باغ وحش پارک ملت تهران باغ وحش پارک ملت تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *