رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ دی ۱۳۹۸

بازار کاوه اهواز

لینک این مطلب کپی شد!

بازار کاوه متعلق به دوران پهلوی است و علاوه بر میوه وسبزی تازه، سوغاتی‌های اهواز را هم می‌توانید از آنجا بخرید. ماهی و میگوی تازه، کلوچه، خرما، رطب، شیره‌ی خرما، ارده، حلوا شکری و حلوا ارده اجناسی هستند که به وفور در این بازار پیدا می‌شود. بوی ترشی‌های خوشمزه‌ی جنوبی هم به مشام‌تان خواهد رسید. حتی می‌توانید به عنوان سوغاتی از ادویه‌های خوش‌عطر این بازار تهیه کنید. بازار کاوه در واقع بصورت بازاری در امتداد خیابان شکل گرفت تا بتواند مجموعه فروشندگان و دست فروشان را در یک منطقه گرد هم آورد. مشتریان بازار کاوه اهواز بومیان منطقه و تمامی گردشگرانی هستند که در جست و جوی مواد غذایی تازه و انواع آبزیان صید روز هستند میباشد.

-کاوه-اهواز بازار کاوه اهواز

بازار کاوه در واقع بصورت بازاری در امتداد خیابان شکل گرفت تا بتواند مجموعه فروشندگان و دست فروشان را در یک منطقه گرد هم آورد. مشتریان بازار کاوه اهواز بومیان منطقه و تمامی گردشگرانی هستند که در جست و جوی مواد غذایی تازه و انواع آبزیان صید روز هستند میباشد.

بازار کاوه اهواز از کوچه ای از سمت خیابان طالقانی شروع شده و تا امتداد آن کوچه ادامه دارد. در این بازار کوچک شاهد حجره های کوچک و نزدیک به هم هستیم که غالب فروشندگان آن برای بهتر دیده شدن کالاها و اقلام خود، محصولات را به پیاده رو بیرون از حجره انتقال داده اند. البته به تازگی شهرداری منطقه در طی طرح ساماندهی بازار و مشاغل این منطقه به جمع آوری دست فروشان حاشیه نشین این بازار پرداخته و با کسبه ای که اقدام به انتقال کالاهای خود به پیاده رو می کنند برخورد قانونی می کند. این امر به این جهت صورت گرفته تا وضعیت بهداشتی بازار کاوه به کیفیتی مطلوب برسد. همانطور که می دانید تازگی محصولات غذایی برای استفاده کنندگان اهمیت بالایی دارد.

بخش تجاری

بازار کاوه اهواز یکی از بزرگترین بازارهای مواد غذایی است. از سمت خیابان طالقانی و ضلع غربی خیابان کاوه که وارد بازار می شویم، در دو طرف شاهد حضور فروشندگان ماهی و انواع آبزیان از قبیل میگو هستیم، بعد از این قسمت و در امتداد این فروشندگان، فروشندگان میوه و سبزیجات در حال فروختن محصولات خود میباشند و در مابین تمام این فروشندگان، ترشیجات، سمنو و خرماهای کشت اهواز نیز دیده می شود.

آدرس : اهواز، خیابان طالقانی و ضلع غربی خیابان کاوه (کیوان)

-کاوه-اهواز-1 بازار کاوه اهواز

-کاوه-اهواز1 بازار کاوه اهواز

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    بازار کاوه اهواز یک بازار سنتی و دیدنی است با اجناس رنگارنگ و زیبا انواع خوراکی های دریایی تا رطب های خوشمزه

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    خوزستان به ماهی و خرما معروف است. ماهی و خرمای خوزستان در این بازار عرضه می شود.
    سریعترین راه برای خرید محصولات محلی خوزستان رفتن به این بازار است. البته متاسفانه به دلیل بی برنامگی کشور در بحث تولید ماهی شدیدا ماهی جنوب کم شده و قیمت آن سر به فلک کشیده است.

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    بازار کاوه اهواز يك بازار سنتي و ديدني است با اجناس رنگارنگ و زيبا انواع خوراكي هاي دريايي تا رطب هاي خوشمزه

    ۳۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *