رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ بهمن ۱۳۹۹

بازار فرش عباسی تهران

اشتراک گذاری

فرش دستباف و تابلو فرش بعنوان یکی از کالاهای مهم ، صادراتی و نماد ملت ایران محسوب می‌گردد که در سطح بین‌الملل شناخته شده و مورد تایید همگان است. ایران در تولید فرش جهان سهم بسزایی دارد که همین تاثیر و اهمیت باعث پیشرفت و پیشروی ایران در صنعت فرشبافی شده است. اگر به فکر خرید فرش یا تابلو فرش دستباف اصیل افتاده اید حتما به میدان فردوسی ، بازار فرش عباسی تهران بروید . در میدان فردوسی نبش خیابان قرنی یک ساختمان قدیمی را مشاهده می کنید که روی سرآن «بازار فرش عباسی» نوشته شده است .

بازار فرش عباسی تهران

بازار فرش عباسی حدود ۵۰ سال پیش بر اساس معماری اصفهان ساخته شد و در حال حاضر هم یکی از بازارهای فعال تهران در زمینۀ فرش می باشد . به شما پیشنهاد می کنیم حتی اگر قصد خرید فرش هم ندارید حتما سری به این بازار بزنید، به این دلیل که معماری بسیار زیبایی دارد و فرشهای زیبا و جذاب که هنر دست بانوان سرزمین مان است دل تماشاگر را می برد و خود به عنوان تفریح محسوب می شود .

فرش یکی از مهمترین تجهیزات و کالاها که از گذشته تا کنون اهمیت ویژه‌ای در زندگی انسان داشته است ؛ زیرا استفاده از این وسایل در ایجاد حس آسایش و آرامش انسان کمک شایانی می‌کند. حال در این بین یکی از بی‌نظیرترین و پرطرفدارترین انواع فرش ، فرش‌های دستباف هستند که جزو محصولات کهن ایرانی نیز به شمار می‌روند. در اینجا سوالی که ممکن است برای خریداران پیش بیاید این است که فرش دستباف چیست؟ دقت داشته باشید که کلمه فرش یک عبارت عربی است که به معنی گسترده می‌باشد و به مواردی چون قالی و پلاس اطلاق می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت منظور از فرش دستباف ، زیراندازی می‌باشد که به وسیله دست از تار و پود بافته شده است که این امر طبیعتا موجب ایجاد طرح فرش‌های بسیار زیبا بر روی آن می‌شود و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

بازار فرش عباسی تهران

چه نکاتی در خريد تابلو فرش بایستی دقت کنید؟

۱. اولين قسمتيی که بايد به آن دقت کنيد پشت تابلو فرش می باشد، پشت فرش به شما نشان می دهد که گره هايی که زده شده چقدر درشت يا ريز هست. اگر کمی به پشت فرش دقت کنيد می توانيد دقيق بودن شانه هايی که بافنده زده را ببينيد.وقتی به پشت فرش نگاه کنيد می توانيد به بعضي کجی های فرش پی ببريد دقت کنيد قاب کجی های فرش را نپوشاند و اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود با گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببينيد.

۲. با نگاه کردن به چله تابلو فرش می توانيد نوع آن رو تشخيص بدهيد که ابريشم يا نخ است و وقتی که دقيق به تابلو نگاه کنيد خامه آن رو بهتر می توانيد بسنجيد، چله و پرز هايی که می درخشند ابريشم هستند.فرش و تابلو فرش های ابريشمی گرانتر بوده و زيباتر بنظر می رسند.

۳. خيلی از اوقات امضاء يا نام فلان استاد بافنده زير تابلو بافته می شود، حقيقت اين هست که در بحث رفو و مرمت فرش و ساير فنون نظير آن اين امکان وجود دارد. که روی فرشي که هيچ امضاء يا نوشته ای نيست، امضاء يا نوشته قرار داد. شما بايد خيلی حرفه ای باشيد که متوجه اين امر شويد.

بازار فرش عباسی تهران

توصيه می کنيم در اين مواقع از فروشگاه هائی خريد کنيد که به آنها اعتماد داريد يا از خود آن بافنده، فرش يا تابلو فرش را بخريد.

۴. برجسته بودن فرش: خيلي پيش آمده که مشتري ها مي پرسند که چطوری وقتی تابلو رو می بافتند برجسته شده؟بايد بگوييم که اصلا و ابداً در هنگام بافت اين اتفاق نمی افتد اين مسئله بعد از بافت توسط پرداختچی اتفاق می افتد.

پرداخت يک هنر محسوب می شود. چه بسا فرشهايی زيبايی بافته شده که در اختيار پرداختچي بدون مهارت قرار گرفته و کل زحمت بافنده رو از بين برده و چه بسيار پرداختچي هاي ماهري هستند که عيوب فرش رو از طريق پرداخت مي گيرند.

۵. انتخاب از روی سليقه و آزادی عمل: تصميم خريد فرش و تابلوفرش را حتی‌المقدور در مواقعی كه بازار ساكت‌تر است عملی كنيد و با بازديد از چند تجارتخانه معتبر و ملاحظه امكانات و تسهيلاتی كه برای شما فراهم می‌كنند فرش مورد نظر خود را از ميان مجموعه فرش‌های آنان انتخاب كنيد.

نظرات مشورتی فروشندگان خبره فرش را قبول كنيد ولي هيچگاه به طور مطلق تسليم سليقه و نظر آنها نشويد.

فرشی را انتخاب كنيد كه مناسب با احتياج شما و مطابق با بودجه شما و باب سليقه شما باشد. در موقع خريد بدون روی دربايستی و ملاحظه‌كاری از فروشنده بخواهيد تا تمام فرش‌هايی كه در فرم و اندازه دلخواه شما است نشان بدهد و يا اصطلاحاً ورق بزند تا از ميان آنها بتوانيد چند تخته فرش يا تابلو فرش را كه بيشتر به سليقه و نظر شما نزديك است انتخاب كنيد.

سعی كنيد از مؤسساتی فرش خريداری كنيد كه آزادی عمل و نيز امتحان فرش‌های انتخاب شده را برای شما بدون هيچگونه الزام خريداری فراهم كند و فرش‌های مطلوب شما را به منزل بياورند.

بازار فرش عباسی تهران

نحوه دسترسی به بازار فرش عباسی

آدرس: تهران، میدان فردوسی، ابتدای خیابان قرنی (خیلی نزدیک به متروی فردوسی)

بازار فرش عباسی تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *