رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ بهمن ۱۳۹۲

ایران کانون گردشگری درمانی در جهان اسلام می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۲ – به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه تخصصی توربو نیوز افزود: بیمارستان ها در شهرهای ایران اقدام به ارائه خدمات درمانی به گردشگران درمانی خارجی می کنند. خدمات درمانی در ایران با خدمات درمانی ارائه شده در کشورهای پیشرفته قابل مقایسه است.
نزدیکی جغرافیایی و همچنین مشابهت های فرهنگی و مذهبی، ایران را به یکی از بهترین و به صرفه ترین گزینه ها در جهان اسلام و کشورهای منطقه برای دریافت خدمات درمانی تبدیل کرده است. ایران دارای نیروی کار کاملا آموزش دیده است و از نظر توسعه علمی و درمانی در منطقه سرامد است.
ایران یکی از ۵ کشور پیشروی جهان در زمینه بیوتکنولوژی است و ۹ مورد از ۱۵ مورد مولکول های بیوتکنولوژیک پر کاربرد در ایران تولید می شود.
بنابراین، ایران ظرفیتی فوق العاده برای جذب گردشگران درمانی از کشورهای اسلامی و منطقه در اختیار دارد. در بسیاری از نقاط ایران چشمه های آب معدنی وجود دارد که پذیرای بسیاری از بیماران است. همچنین درمان های ناباروری، درمان از طریق سلولهای بنیادی، دیالیز، اعمال جراحی قلب، جراحی های زیبایی و اعمال جراحی چشم در ایران انجام می شود. ایران همچنین تولید کننده داروهای منحصر به فردی همچون داروی ضد ایدز آی ام او دی و دیگر داروهای پیشرفته است.
بر اساس این گزارش گردشگران درمانی خارجی به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول کسانی هستند که از کشورهای پیشرفته به دیگر نقاط جهان سفر می کنند تا خدمات سطح بالای درمانی را با قیمت های پایین تر دریافت کنند. گروه دیگر آنهایی هستند که از کشورهای کمتر توسعه یافته برای دریافت خدمات درمانی به کشورهای دیگر سفر می کنند و ایران می تواند به آنها خدمات بیشتری با قیمت های معقول ارائه دهد.
سالانه ۳۰ هزار گردشگر درمانی به ایران سفر می کنند. حدود ۲۰۰ هزار گردشگر نیز برای تفریح و استفاده از چشمه های آب معدنی به این کشور سفر می کنند. ایران مقرراتی را برای مراکز درمانی پذیرای گردشگران درمانی خارجی تدوین کرده است تا بیمارستان ها و کلینیک ها بتوانند مجوزهای لازم را هم از وزارت بهداشت و درمان و هم از سازمان گردشگری ایران اخذ کنند.
ارائه خدمات آموزشی درمانی به کارکنان آژانس های گردشگری و ایجاد بخش های ویژه بیماران خارجی در بیمارستان ها از دیگر اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران بوده است. بیمارستان های ایران که دارای مجوزهای لازم باشند، خدمات انتقال مسافران از فرودگاه و اسکان آنها را ارائه می دهند. به علاوه، ایران دارای پزشکان مجرب و حرفه ای نیز می باشد.
بر اساس مطالعات انجام شده توسط سازمان گردشگری ایران، کشورهای عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای آسیای میانه و ایرانیان مقیم خارج از کشور، اهداف اصلی جذب گردشگران درمانی هستند. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران به آژانس های مسافرتی ای که در زمینه گردشگری درمانی فعال هستند خدمات ویژه ای ارائه می کند. این سازمان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چند استان خاص را برای ارائه خدمات به این گردشگران تعیین کرده است.
بر اساس این گزارش خدمات درمانی در ایران مطمئن تر، علمی تر و ارزان تر است. تا ۸ سال قبل، بسیاری از ایرانیان برای دریافت خدمات درمانی به خارج از کشور سفر می کردند. اما اکنون این کشور پذیرای گردشگران درمانی از کشورهای دیگر است. ایران در سال های اخیر گام های بلندی را در زمینه علم و فن آوری و به خصوص حوزه بهداشت و درمان برداشته است.
139206031255162611042123 ایران کانون گردشگری درمانی در جهان اسلام می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *