جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایران و آلمان در زمینه باستان شناسی تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

تاریخ بروزرسانی :
۷ بهمن ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۰۷-به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا،این تفاهم نامه را سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه و برندانگلر رییس دانشگاه توبینگن امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه دو طرف متعهد شدند در زمینه های تبادل پژوهشگر به صورت بلند مدت یا کوتاه مدت، تبادل دانشجو در طرح های بلندمدت یا کوتاه مدت، همکاری پژوهشی،باستان شناسی، حفاظت و مرمت،تاریخ، زبان شناسی، ادبیات،انسان شناسی،مطالعه کتیبه شناسی، موزه شناسی و برگزاری مشترک فراهمایی ها، هم نشست ها، کارگاه های آموزشی یا نمایشگاه فراهمایی ها همکاری کنند.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی ، در این ارتباط یک کارگروه نظارتی که شامل اعضای دو طرف است بر اجرای این یادداشت تفاهم نظارت خواهد داشت و کارگروه نظارتی ، نتایج فعالیت های پژوهشی و آموزشی را به صورت سالانه به همراه تصمیم گیری درباره طرح های سال بعد بررسی خواهد کرد.

همچنین به موجب این تفاهم نامه کار گروه نظارتی به هیأت تحقیقاتی اطلاق می شود که برای انجام یک برنامه تحقیقاتی ویژه طبق این یادداشت تفاهم و مرکب از اعضای طرف ها با مدیریت مشترک آنها تشکیل شود.

بر این اساس هیچ یک از اعضای کارگروه نظارتی و مشترک حق مداخله تصمیم گیری یا اعمال نظر در خصوص قوانین حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران را در خصوص موضوع فعالیت ها ندارند .

این یادداشت تفاهم برای یک دوره ۵ ساله منعقد شده و پس از این مدت خود به خود برای دوره های ۵ ساله دیگر تمدید خواهد شد مگر آنکه یکی از طرفین فسخ آن را بطور کتبی به اطلاع طرف مقابل برساند که در این صورت یادداشت تفاهم ۶ ماه پس از اعلام مزبور فسخ شده تلقی خواهد شد .

471 ایران و آلمان در زمینه باستان شناسی تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *