جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اگر تعطیلات نوروز دبی رفتی حتما اینجاها رو ببین

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ اسفند ۱۴۰۱

دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا است که در امارات متحده عربی واقع شده است. از آن جایی که دبی به ایران نزدیک است، همه ساله ایرانیان بسیار زیادی به این شهر سفر می‌کنند. دبی به محلی برای گذراندن تعطیلات ایرانیان تبدیل شده است. این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و برای سفرهای نوروزی بسیار مناسب است. افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما یا تور دبی به این شهر سفر می‌کنند.
دبی بیابان‌های وسیع و ساختمان‌های مرتفع و مدرن دارد. مراکز خرید مجلل این شهر مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که تماشای آن‌ها چندین روز وقت شما را درگیر می‌کند. اگر تصمیم گرفته‌اید که در تعطیلات نوروز به دبی سفر کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی می‌پردازیم که برای تماشا در تعطیلات نوروز مناسب هستند.

نمای شهر دبی 800x553 اگر تعطیلات نوروز دبی رفتی حتما اینجاها رو ببین

دبی مال

دبی‌مال یکی از برترین مراکز تجاری در دبی است و یکی از جاهای دیدنی این شهر نیز محسوب می‌شود. این مرکز خرید مملو از مغازه‌های رنگارنگ و برندهای معتبر است. یک سینما، زمین اسکیت روی یخ و شهربازی نیز در محوطه این مرکز خرید قرار گرفته است. این مجموعه فروشگاه‌های مجللی دارد و رستوران‌های آن نیز باکیفیت هستند. در این مجموعه در اغلب روزهای سال شاهد اجرای موسیقی زنده و نمایش مد هستید. دبی مال در مرکز شهر دبی و در بزرگراه شیخ زاید قرار گرفته است.
یکی از مشهورترین بخش‌های این مرکز تجاری، آکواریوم دبی است که شهرت جهانی پیدا کرده است. در این آکواریوم بیش از ۱۴۰ گونه جانور و گیاه دریایی وجود دارد. این آکواریوم به صورت معلق در طبقه همکف بازار دبی ساخته شده است.

برج خلیفه 800x533 اگر تعطیلات نوروز دبی رفتی حتما اینجاها رو ببین

برج خلیفه

اگر قصد خرید بلیط دبی در تعطیلات نوروز دارید، در لیست برنامه‌های خود برج خلیفه را قرار دهید. برج خلیفه ۸۲۹ متر ارتفاع دارد و یکی برجسته‌ترین سازه‌های منطقه است. ساخت این برج از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. این برج معماری زیبایی دارد و تماشای منظره دریا از این برج بسیار لذت‌بخش است. این برج شب‌ها پذیرای عکاس‌های است که به ثبت و ضبط تصاویر از ارتفاع علاقه‌مند هستند.
در پشت برج خلیفه یک زمین بزرگ قرار گرفته است که به تفرجگاهی زیبا تبدیل شده است. در این زمین می‌توان به دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و دیگر فعالیت‌ها مشغول شد. این محوطه دریاچه با آب‌نمایی زیبا دارد. برج خلیفه در مرکز شهر و در خیابان شیخ زاید قرار گرفته است و ورودی آن در دبی مال واقع شده است.

موزه دبی

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های گردشگری در دبی موزه دبی است. این موزه در سال ۱۹۷۱ در قلعه فهیدی تاسیس شده است. این قلعه در ابتدا برای دفاع از شهر بنا شده بود. دیوارهای این قلعه از بلوک‌های مرجانی و ملات آهکی به هم متصل شده‌اند. بخش بالایی این قلعه با تیرهای چوبی پوشانده شده است و سقف آن ترکیبی از گچ، ساقه نخل و خاک است. این ساختمان قدیمی مدت‌ها محل سکونت حاکمان دبی بوده است. در ورودی این موزه یک نقشه قدیمی از امارت و تاریخ این سرزمین قرار گرفته است. در این موزه می‌توانید نمونه‌ای از قایق‌ها، اجسام سنتی، ابزارهای قدیمی، تسلیحات نظامی و دیگر وسایل را مشاهده کنید. اگر تور دبی خریداری کرده‌اید، سری به این موزه بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

پارک آبی آکواوِنچر آتلانتیس دبی

اگر قصد خرید بلیط هواپیما دبی در تعطیلات نوروز دارید، در لیست برنامه‌های خود پارک آبی آکواوِنچر آتلانتیس دبی را بگنجانید. این پارک در پالم جمیرا جزیره مصنوعی و معروف در دبی قرار گرفته است. این پارک به مکانی مناسب برای وقت گذراندن در تعطیلات نوروز تبدیل شده است. سرسره‌های آبی این مجموعه هیجان‌انگیز هستند و وسایل بازی آن هم استاندارد و باکیفیت است. در این مجموعه سرسره‌هایی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است. اگر از تفریح و بازی با وسایل آبی خسته شدید، می‎توانید در ساحل سفید و ماسه‌ای ۷۰۰ متری این مجموعه کمی استراحت کنید.

برج‌العرب

برج‌العرب بلندترین هتل جهان است و ارتفاعی معادل ۳۲۱ متر دارد. این برج در جزیره مصنوعی دبی احداث شده است و طراحی شبیه به یک بادبزن یا دکل کشتی عربی دارد. این برج در شب نمای فوق‌العاده‌ای دارد. نمای خارجی آن با نورهای رنگی تزئین شده است. این برج را می‌توان یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌ها در دنیا به حساب آورد. این هتل امکانات زیادی دارد. شما می‌توانید از رستوران زیر آب این مجموعه استفاده کنید و از منظره زیر دریا لذت ببرید. می‌توانید به مراکز خرید مجلل این هتل بروید و از بهترین برندها برای خود خرید کنید. اگر از خرید و گشت و گذار خسته شدید، می‌توانید برای صرف چای به بار اسکای ویو بروید. این بار در طبقه بیست و هفتم قرار دارد و منظره پانورامایی از شهر به شما ارائه می‌دهد. این هتل در بزرگراه جمیرا واقع شده است.

ساحل کایت اگر تعطیلات نوروز دبی رفتی حتما اینجاها رو ببین

ساحل کایت

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دبی که در نوروز می‌توانید از آن بازدید کنید، ساحل کایت است که در انتهای بزرگراه جمیرا واقع شده است. این ساحل طولانی و پوشیده شده از ماسه‌های سفید است. این منطقه مکان مناسبی برای آفتاب گرفتن محسوب می‌شود. اگر به کایت‌سواری، چتربازی، ورزش‌ها و تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، به این ساحل مراجعه کنید. در این ساحل امکان غواصی هم وجود دارد. به کمک کلوب‌های ورزشی موجود در این ساحل، می‌توانید مقدمات غواصی را یاد بگیرید و با تجهیزات مخصوص غواصی کنید.

بستکیه

منطقه بستکیه در مجاورت محله فهیدی قرار دارد و در قرن نوزدهم ساخته شده است. این منطقه یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه و محل زندگی تجار مروارید ایرانی اهل بستک استان هرمزگان بوده است. این تجار به دلیل این که معاملات آزاد داشتند، در دبی سکونت می‌کردند. این منطقه با دیوارهای مرجانی و آهکی پوشانده شده است. برفراز دیوارهای این خانه نیز بادگیرهایی نصب شده است که به قرن‌ها پیش مربوط می‌شود.
معماری این منطقه سنتی و کمی شبیه به معماری‌های ایران باستان است. یکی از مهم‌ترین گالری‌های دبی به نام گالری هنری مجلس در این منطقه قرار گرقته است. این گالری در برخی از روزهای سال میزبان هنرمندانی از اقصی نقاط دنیا است. گالری دیگری به نام XVA Gallery در نزدیکی یکی از ساختمان‌های تاریخی این منطقه قرار دارد که با مجموعه‌ای از آثار هنری معاصر پرشده است.

مسجد جمیرا

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دیدنی در دبی، مسجد جمیرا است. این مسجد یکی از آثار گردشگری اسلامی و شبیه به مسجد الازهر قاهره است. این مسجد در اواسط دوران خلافت فاطمیان بنا شده است و مناره‌‌های آن بسیار دیدنی و چشم‌نواز هستند. این مناره‌ها با تزئینات سنگی و ظریف در شب با نورافکن‌ روشن می‌شوند و توجه هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *