رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ مرداد ۱۳۹۴

انتقاد نماینده بناب از وضعیت نامناسب آثار تاریخی و فرهنگی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۱۶- نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از وضعیت نامناسب آثار تاریخی و فرهنگی بناب انتقاد کرد و گفت: وقتی سراغ مسئولان استان می‌رویم کمبود بودجه را بهانه می‌کنند درحالیکه برای حفظ این آثار ارزشمند باید اقدام جدی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمد باقری در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی کباب بناب گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با ثبت ملی کباب بناب در مدت یکسال حجت را برای بنابی‌ها تمام کرد و ما باید از امروز با حساسیت و دقت بیشتری از این اثر فرهنگی حفاظت کرده و سلامت و کیفیت آن را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برند غذایی ایرانی فقط مخصوص کباب بناب است، گفت: ما با برگزاری نخستین جشنواره ملی کباب بناب هدف اشتغالزایی را که یکی از دغدغه‌های دیرینه جامعه است دنبال می‌کنیم و توسعه شغل کباب‌پزی را زمینه‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی مفید می‌دانیم.

باقری اظهار کرد: هم‌اکنون در شهرستان بناب به واسطه فعالیت کباب‌پزی‌ها حداقل ۲۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم روزی می‌خورند و می‌تواند بهترین امتیاز برای توسعه گردشگری منطقه از طریق جذب گردشگر باشد.

محمد باقری همچنین از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست برای ایجاد مکان مناسب برای تفریح و گردش مردم منطقه، یکی از مناطق گردشگری چهارگانه شهرستان را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یا دولتی تکمیل کرده و به این شهرستان تحویل دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار ثبت جهانی روستاهای تاریخی و صخره‌ای صور و وتوتاخانه بناب شد و گفت: جذابیت و قدمت این روستاها کمتر از روستای کندوان نیست اما متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش ایسنا، لوح ثبتی کباب بناب در فهرست میراث ملی ایران نیز امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

نخستین جشنواره ملی کباب بناب امروز و فردا در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی بناب در حال برگزاری است.

176 انتقاد نماینده بناب از وضعیت نامناسب آثار تاریخی و فرهنگی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *