رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ دی ۱۳۹۳

انتقاد استاندار از نبود ثبات مدیریتی در میراث فرهنگی سمنان

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۹- استاندار سمنان با انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، گفت: ثبات در مدیریت تاثیر زیادی در موفقیت برنامه‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، محمد وکیلی در دیدار با معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به تدوین سند بلندمدت توسعه استان سمنان و قرار گرفتن گردشگری به عنوان اولین و مهم‌ترین شاخص توسعه این استان گفت: دسترسی به این اهداف با مدیریت ثابت و برنامه‌ریزی مناسب امکان‌پذیر است.

وکیلی با اشاره به موثربودن بخش‌های مختلف گردشگری و میراث فرهنگی در رشد و توسعه استان، ایجاد مدیریت باثبات و عدم تغییرات سریع مدیریتی در این بخش از استان سمنان را خواستار شد.

وی هم‌چنین افزود: استان در بخش‌های صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری به طور نسبی دارای ظرفیت‌های مناسبی است که باید از این ظرفیت و پتانسیل‌ها در راستای اهداف توسعه استان بهره گرفته شود.

استاندار سمنان هم‌چنین حمایت سازمان میراث فرهنگی از برنامه‌های مدیریت جدید و تقویت معاونین و کارشناسی اداره کل را خواستار شد.

وکیلی با بیان این‌که باید غنای فرهنگی و تاریخی و مذهبی ایران را به رخ جهانیان بکشانیم، به قدمت و سوابق تاریخی این استان اشاره کرد و گفت: قدمت این استان از نظر تاریخی بسیار بالاست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در گردشگری مذهبی گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش مضاعفی داشته باشند تا حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) سمنان به عنوان حرم چهارم اهل بیت(ع) در کشور مطرح شود.

در ادامه معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زیرساخت‌های گردشگری در استان سمنان را فوق‌العاده ضعیف دانست و بر تقویت آن تاکید کرد.

اسدالله درویش امیری به نبود هتل‌های چهار و پنج ستاره در این استان اشاره کرد و گفت: این استان ۱۹ مکان اقامتی شامل هتل، مهمانسرا و … دارد که همه زیر چهار ستاره هستند.

وی با اشاره به نزدیکی سمنان به تهران و قرار داشتن این استان در مسیر عبور زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) گفت: این استان علاوه بر این دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی است و باید قابلیت‌های اقامتی در آن تقویت شود.

وی گفت: استان یزد سال گذشته ۴۷۰ هزار گردشگر اروپایی برای بازدید از کویر و جاذبه‌های آن داشته است، در حالی که سمنان به دلیل نزدیکی به تهران از شرایط بهتری نسبت به یزد و کاشان برخوردار است اما در این بخش موفقیتی زیادی نداشته است.

معاون میراث فرهنگی کشور بر مشارکت دادن بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان تاکید کرد.

درویش امیری، قابلیت‌های صنایع دستی و میراثی استان سمنان در مقایسه با امور گردشگری این استان را بسیار بهتر خواند و گفت: از ۳۵۰ صنایع دستی شناخته شده در کشور ۵۴ صنایع دستی در استان سمنان وجود دارد و از این تعداد شش مورد آن به ثبت یونسکو رسیده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران هم‌چنین به وجود بیش از یک هزار اثر تاریخی در این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۷۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

397 انتقاد استاندار از نبود ثبات مدیریتی در میراث فرهنگی سمنان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *