رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ کامو

لینک این مطلب کپی شد!

امامزادگان عبداله، محمد و احمد که هر سه برادر بوده و از نوادگان امام موسی بن جعفر(علیه السلام) می باشند.
این مطلب در شجره نامه و تأییدیه مرکز آستان حضرت عبدالعظیم حسنی نیز چنین آمده است. «آنچه در کتب انساب استنباط نمودم، در قریه کامو و در زمین پاکنبد نزدیک چشمۀ آب و کوه، ۳ امامزادگان جلیل القدر و عظیم الشأن می باشند. امامزاده احمد، امام زاده عبداله و امام زاده محمد فرزندان اسحق ابن ابراهیم ابن امام موسی کاظم علیه السلام».

آستان امامزاده عبدالله (علیه السلام) در فاصله ۷۵ کیلومتری کاشان و در مسیر جادۀ کاشان به میمه و در شهر کامو زیارتگاهی است بانام امام زاده عبدالله (علیه السلام). در این زیارتگاه سه امام زاده مدفون می باشند. این بنا تاریخ ۱۳۵۸ بنایی با مصالح خشت و گل بوده که با همت هیئت امناء و خیرین و اهالی شهید پرور کامو بازسازی و به صورت بنای فعلی در آمده است.
وسعت کل زمین های امام زاده دو هزار متر و مساحت زیربنای حرم به اضافه شبستان آن ۵۰۰ مترمربع می باشد. گنبد فعلی امام زاده یک پوش و ارتفاع آن از کف ۱۴ متر است و ضریحی فلزی به ابعاد ۳×۲ روی سنگ قرار داخل بقعه قرار گرفته است. تزئینات داخل حرم فاقد گچکاری، آینه کاری و کاشی کاری می باشد. این امامزادگان بزرگوار مورد احترام و تکریم اهالی شهر و سایر شهرهای نزدیک و دور قرار داشته و دارد.

آدرس :استان اصفهان ـ شهرستان کاشان ـ بخش قمصر ـ شهر کامو ـ روستای کامو

970 امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ کامو

1013 امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ کامو

1110 امامزادگان محمد و احمد و عبدالله (ع) ـ کامو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *