رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ خرداد ۱۴۰۲

از ویزای شینگن تا تحصیل در آمریکا با ویزافوری

لینک این مطلب کپی شد!

هرچند آخرین تغییرات و ریزترین مراحل اخذ انواع ویزا از اقصی نقاط دنیا در اینترنت در دسترس ماست. اما همچنان افرادی زیادی از طریق شرکت‌های گردشگری معتبر درخواست‌شان را ثبت کرده، و پرونده‌شان را به جریان می‌اندازند.
آنها معتقدند چنین مجموعه‌هایی قوانین کشورها و کنسولگری‌ها را بهتر می‌شناسند، آخرین نکات فرآیند اخذ ویزا را می‌دانند و ارتباطات خوبی با سفارت‌خانه‌ها دارند که می‌تواند در شرایط مختلف (مثلا گرفتن وقت فوری از سفارت) فوق‌العاده مفید باشد. پرونده‌های موفقِ پیشین آنها نیز دلگرمی دیگری برای متقاضیان است.
بین شرکت‌های متعدد مهاجرتی-گردشگری که در تهران بزرگ فعالیت می‌کنند، ویزافوری از گزینه‌هایی است که سال‌ها در زمینه اخذ ویزاهای توریستی، تحصیلی و وقت سفارت از قاره آسیا تا اروپا تا آمریکا خوش درخشیده.

ویزافوری

اخذ ویزای توریستی

ویزاهای توریستی از سرویس‌های مهم این مجموعه است که به طور تخصصی برای تعدادی از مهمترین کشورهای اروپا، آمریکای شمالی و آسیا به متقاضیان ارائه می‌شود.

کشورهای حوزه شینگن

منطقه شینگن شامل ۲۶ کشور اروپایی است که به طور رسمی تمام گذرنامه‎ها و سایر پروتکل‌های کنترل را در مرزهای مشترک‌شان حذف کرده‌اند. اساسا آنها کشورهایی هستند که با یک مجوز می‌توان در تمام آنها به گشت و گذار پرداخت؛ زیرا سیاست‌های مربوط به ویزا آنها مشابه یکدیگر است.
به این ترتیب، با ویزای شینگن می‌توان آزادانه در مناطق تعیین‌شده بدون نیاز به بررسی مرزی سفر کرد. این یک موقعیت عالی است، اما همه کشورها در صدور ویزای شینگن مثل هم رفتار نمی‌کنند؛ برخی سخت‌گیرتر هستند و برخی معروف‌اند به صدور ساده‌ترِ ویزا برای توریست‌ها.
ویزا فوری برای اخذ ویزای توریستی شینگن برای متقاضیان‌اش، به طور تخصصی از طریق چندکشور اقدام می‌کند:
• فرانسه
• سوئیس
• کرواسی
• جمهوری چک
• اسپانیا
• ایتالیا
بین این کشورها، طبق آخرین آمار سوئیس و چک معمولا درصد پذیرش بالاتری دارند و کمتر درخواست برای ویزای توریستی را رد (ریجکت) می‌کنند. البته متقاضی صرفا نباید بر این اساس کشوری را برای ثبت درخواست انتخاب کند. چون نهایتا ویزا از طرف هر کشوری صادر شود، گردشگر باید بخش اعظم اقامت خود را در آن بگذراند.

ویزافوری

انگلیس و آمریکای شمالی

انگلیس، ایالات متحده و کانادا مقاصد فوق محبوبی برای اقامت دائم در سراسر دنیا هستند. شرایط زندگی مطلوب، آخرین سطح امکانات، امکان پیشرفت سریع در حوزه‌های گوناگون کاری، مهاجرپذیر بودن و … را می‌توان از دلایل این موضوع دانست.
این بحث‌ها به قدری پررنگ هستند که بعضا طبیعت بی‌نظیر آمریکای شمالی، موزهای کم‌نظیر یا … فراموش می‌شود. کاخ‌های مجلل، باغ‌های خیره‌کننده، موزه‌های غنی، هنر و ادبیات انگستان هم بعضا به همین سرنوشت دچار می‌شوند. اخذ ویزای توریستی این کشورهای خاص فرصت ویژه‌ای است برای لذت بردن از چیزهایی فراتر از امکانات مادی-رفاهیِ این کشورها.
احتمال دارد پیشینه سیاسی-تاریخی میان این کشورها و ایران برخی متقاضیان را برای پروژه اخذ ویزا دچار نگرانی کند. اما با مشاوره‌های تخصصی و ارائه صحیح مدارک تحت نظر کارشناسان شانس موافقت با این درخواست‌ها چند برابر می‌شود. در واقع متقاضی باید این پرونده را مانند سایر پرونده‌ها ببیند.

کشورهای آسیایی

بیشتر کشورهای آسیایی مسیر ساده‌تر را برای اخذ ویزای توریستی پیش پای متقاضیان می‌گذارند؛ هرچند شرایط پایه آنها و مدارک و اسناد مورد نیاز برای آنها تفاوت خاصی با (به عنوان مثال) کشورهای اروپایی ندارد. حتی برخی از آنها ویزا را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند که به صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک بزرگی است؛ حتی برای خود سفارت‌خانه‌ها.
خدمات تخصصی ویزا فوری برای دریافت ویزای توریستی در آسیا برای چنین کشورهایی ارائه می‌شود:
• هند
• سنگاپور
• دبی
• تایلند
• روسیه
• چین

اخذ ویزای تحصیلی

پروسه اخذ ویزای تحصیلی نسبت به ویزای توریستی ریزه‌کاری‌های بیشتری دارد. اینجا هم مشابه ویزاهای توریستی و در واقع اقامت کوتاه‌مدت، انواع مختلفی از این ویزاها وجود دارد. علاوه بر مهم بودن تمکن مالی (که اهمیت بسیار زیادی برای اخذ ویزاهای ویزیتوری دارد)، فراهم و تکمیل بودن شرایط سنی، مدارک تحصیلی، رزومه و … نیز اینجا مهم است.
این مجموعه خدمات مرتبط با اخذ ویزا و اعزام دانشجو را به طور تخصصی برای این کشورها به متقاضیان ارائه می‌دهند:
• ایالات متحده آمریکا
• کانادا
• انگلیس
این پروسه از کشور به کشور و حتی دانشگاه به دانشگاه و مقطع به مقطع می‌تواند متفاوت باشد؛ و مجال پرداختن به مراحل و نکات آن در این مقاله نیست. معمولا شرکت‌هایی که در زمینه اعزام دانشجو فعالیت می‌کنند، امکان مشاوره‌ای سریع را برای افراد فراهم کرده‌اند تا مشخص شود شانس آنها برای اخذ ویزای تحصیلی از کشور مدنظرشان به چه شکل است.
برای درخواست مشاوره می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و فرم درخواست مشاوره‌شان را پر کنید. کارشناسان درخواست را بررسی می‌کنند و در اسرع وقت به شما پاسخ می‌دهند.
یادآوری می‌کنیم که از این فرم می‌توانید برای سایر درخواست‌های مرتبط هم استفاده کنید، و نه صرفا برای سوالات پیرامون دریافت ویزای تحصیلی از کشورهای مختلف.

ویزافوری

گرفتن وقت سفارت

گرفتن وقت سفارت تنها بخشی از پروسه اخذ ویزاست، اما همان هم می‌تواند پیچیده باشد و برنامه‌ریزی دقیقی بطلبد. مخصوصا اگر کشور مدنظر متقاضی در ایران کنسولگری نداشته باشد.
مثلا گرفتن وقت سفارت آمریکا را در نظر بگیرید؛ این پروسه چنین مراحلی دارد: تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین، ساخت حساب کاربری در وب‌سایت رسمی سفارت آمریکا، وارد کردن شماره تاییدیه فرم آنلاین درخواست ویزا، بازگشت اسناد از طریق شرکت پستی (پیکاپ ویزا)، پرداخت هزینه‌های ویزا و انگشت‌نگاری، و نهایتا رزرو وقت سفارت.
مراحل چندگانه به کنار، افراد عادی لزوما نمی‌دانند بهترین زمان برای گرفتن وقت سفارت چه موقع است. اگر کشور مقصد در ایران سفارت‌خانه نداشته باشد، ممکن است سوال دیگری هم پیش بیاید: برای گرفتن وقت سفارت بهتر از طریق کدام کشورِ همسایه اقدام کنیم؟
کارشناسان چنین مجموعه‌هایی با توجه به دانش پیشین و رصد لحظه به لحظه تقویم وقت سفارت‌های مختلف، به متقاضیان خود کمک می‌کنند تا بهترین وقت را برای مراجعه حضوری به سفارت (برای ثبت اطلاعات بیومتریک، مصاحبه و …) بگیرند. مجموعه ویزافوری برای اخذ وقت عادی یا فوری این کشورها به افراد متقاضی کمک می‌کند:
• ایالات متحده آمریکا
• کانادا
• آلمان
• اسپانیا
• ایتالیا
• انگلستان
برای آشنایی بیشتر با این مجموعه و خدمات آنها هم‌اکنون می‌توانید به وب‌سایت رسمی ویزا فوری (به آدرس https://visafori.com) مراجعه کنید. اگر تجربه استفاده از خدمات این مجموعه را دارید، خواهشمندیم آن را با ما و همچنین باقی خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *