جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آغاز همکاری معاونت گردشگری با سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج

تاریخ بروزرسانی :
۶ آذر ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۰۵- همزمان با هفته بسیج آغاز همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در راستای تقویت گردشگری دفاع مقدس محقق شد.

مرتضی رحمانی موحد در نشست با رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج به مناسبت هفته بسیج با اشاره به یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج به راستی شجره طیبه ای است که در ساختار جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان منشائی از تحرک، سازماندهی، دفاع از آرمان ها و ارزش ها و ایجاد انرژی مضاعف به کشور در تمام زمینه ها از آن یاد کرد.

معاون گردشگری با اشاره به آموزه های قرآنی و بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: سیر در عالم و بررسی اوضاع و احوال مردمان در دین ما سفارش شده است و گردشگری نیز با این فلسفه در ایران به صحنه آمده و ما در تلاشیم شکل سالمی از گردشگری را در کشورمان معرفی کنیم.

رحمانی موحد افزود: اگر گردشگری سالم عمل کند نتایجی همچون نشاط، تحرک، تاثیرات اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی را در جامعه نمودار می کند و گردشگری می تواند خود پیام رسان فرهنگ انقلاب و شهدا باشد.

معاون گردشگری با توجه به ظرفیت های و پتانسیل های سازمان اردویی راهیان نور بیان داشت: ما می توانیم در عرصه های فرهنگ سازی، آموزش، حفاظت، تکثیر منابع و مفاهیم در جای جای کشور و برقراری ارتباط با جوامع محلی در راستای ارتقای فرهنگی جامعه مهمان و میزبان با سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج همکاری های خوبی داشته باشیم.

رحمانی موحد با تاکید بر ظرفیت ها و منابع ایران در گردشگری خاطر نشان کرد: منابعی که ما در کشورمان داریم از نظر تاریخی، فرهنگی، طبیعی، زیارتی و دفاع مقدس همگی به عنوان ظرفیت های کشور مطرح هستند که در گردشگری با عنوان جاذبه یاد می شود اما تبدیل جاذبه به محصولی جهت ارائه به گردشگر کار مهمی است که امید است با گستردگی و ظرفیت های خوب این سازمان در راستای فرهنگ سازی و اجرای این امر گام هایی موثر برداشته شود.

رحمانی موحد در این دیدار پیشنهاد تشکیل کارگروهی اعم از نمایندگان و کارشناسان دو سازمان با عنوان کارگروه گردشگری دفاع مقدس را مطرح نمود که مورد استقبال رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج قرار گرفت.
سردار سلیمانی، رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت های این سازمان بیان داشت: ما زیرساخت های مناسبی را جهت اردوهای سیاحتی، زیارتی و معرفتی برای بهره مندی از اقشار مختلف جامعه فراهم کردیم و در تلاشیم این زیرساخت ها را به بهترین شیوه تجهیز کنیم.

سردار سلیمانی افزود: حجم زیادی از گردشگران در قالب اردو های پایگاهی، حوزه یا ناحیه، منطقه ای، مناسبتی و از همه مهمتر راهیان نور ساماندهی شده است و پیشرفت های زیادی در راستای توسعه بستر های اردویی در استان های مختلف داشته ایم.
رئیس سازمان اردویی راهیان نور با اشاره به گردشگران برون مرزی و بازدید های آنان از مناطق عملیاتی اظهار داشت: در سال جاری برای اولین بار از ۲۲ ملیت، جهت بازدید از غرب و شمال غرب کشور ما گردشگر داشته ایم و تمایل این گردشگران در بازدید از مناطق عملیاتی قابل توجه بود.

در پایان این نشست رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اهدای لوح بسیج با عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین معاون گردشگری سازمان از فعالیت ها و خدمات گردشگری سازمان تقدیر و تشکر نمود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *