جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آش ماست شیراز

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ شهریور ۱۳۹۶

شیراز یکی از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای ایران است. شهری که مهد پرورش سخنوران، نویسندگان، دانشمندان و شاعرانی چون حافظ و سعدی می‌باشد. بزرگانی که با آثار جاودانشان به اعتلای ادب و فرهنگ در کشور کمک شایان توجهی کردند. برای بیان تاریخچه‌ای کوتاه از این شهر باید بگوییم که شیراز در قرن اول هجری بنیانگذاری شده و نام زیبایش را از قلعه‌ای به همین نام در حوالی این منطقه وام گرفته است. این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری زیادی هر ساله میزبان مهمانانی از سرتاسر جهان می باشد. گفتنی است که ماه اردیبهشت به خاطر سرسبزی و زیبایی مناظر و جلوه‌های طبیعی شیراز، بهترین زمان برای سفری خوش به این شهر است. رفتن به شیراز بدون چشیدن طعم خوشایند غذاهای محلی آن واقعاٌ کم‌لطفی است. حتماٌ شما هم مانند بسیاری دیگر طعم عالی کلم‌پلوی شیرازی و فالوده خوشمزه‌اش را چشیده‌اید. پس حتماٌ در سفر به این شهر زیبا از امتحان طعم فوق‌العاده غذاهای محلی آن غافل نشوید. در این مقاله، دستور پخت یکی از خوشمزه‌ترین این غذاها یعنی « آش ماست » را برای شما ذکر می‌کنیم.
مواد اولیه:
گوشت گردن بدون استخوان: ۶۰۰ گرم.
پیاز داغ: ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری.
سبزی تازه: ( نعناع، تره، جعفری) نیم کیلو.
نعناع خشک: یک قاشق سوپ خوری.
لپه یا نخود: نصف پیمانه.
برنج: ۲ پیمانه.
روغن، زردچوبه، نمک و فلفل: به میزان لازم.
ماست چکیده یا ترش: ۱ کیلو.
ابتدا گوشت و لپه را با مقداری آب، نمک، ادویه و یک پیاز خرد کرده می‌گذاریم تا خوب بپزد. سبزی‌ها را بعد از شستن و خرد کردنشان به همراه برنج و کمی نمک و فلفل کاملاٌ می‌پزیم. گوشت را از قابلمه خارج کرده و بعد از جدا کردن استخوان‌هایش آن را با گوشت‌کوب و یا داخل غذاساز خوب له می‌کنیم. سپس گوشت کوبیده شده را به همراه آبش و نخود داخل مخلوط برنج و سبزی می‌ریزیم. در مرحله بعد، ماست را به مواد اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم. در اینجا اجازه می دهیم که ماست کمی در مواد بجوشد. نیمی از پیازهای سرخ شده را داخل غذا ریخته و مابقی را برای تزیین نگه می‌داریم. در آخر کمی نعناع داغ درست کرده و به همراه پیاز داغ برای تزیین غذا استفاده می‌کنیم.

آش ماست شیراز 1 آش ماست شیراز

آش ماست شیراز 2 آش ماست شیراز

آش ماست شیراز 3 آش ماست شیراز

آش ماست شیراز 4 آش ماست شیراز

آش ماست شیراز آش ماست شیراز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    بهترین آش شیراز همین آش ماست هست.اصلا شیراز از بس که آش داره باید شهر آش بدونیم.۱۰ مدل آش داره.این آش ماست هم ما به صورت خونگی تهیه کردیم و خوردیم که خیلی خوشمزه بود به همراه نعنا داغ و کشک

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    آش ماست منکه عاشقشم، هم با گوشت میشه پختش هم بی گوشت، یکی از غذاهای خوشمزه و قدیمی شهر شیرازه

    ۲۸ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *