جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آرامگاه خواجه مراد

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ تیر ۱۳۹۶

هرثمه بن اعین» مشهور به خواجه مراد از یاران امام رضا (ع) بوده است که در سال ۲۱۰ ه. ق وفات یافته است

اکنون مقبره وی در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مشهد در بلندیهای مشرف بر بینالود قرار گرفته است . حاج محمد علی درویش ملقب به نور علیشاه این محل را در زمان معاصر ساخته و هم تحت مراقبت و حفاظت خود قرارداده . و تعمیر نموده است .وی با این کار موجبات رفاه مسافرین را فراهم آورد . این بنا اکنون توسط اداره اوقاف و امور خیریه خراسان اداره می شود .
زمینهای خواجه مراد در جنوب مشهد ، ادامه همان گرانیت های مشهد است که به دلیل سختی بسیار زیاد و مقاومت در برابر عوامل فرسایشی به صورت قلل کم و بیش مرتفع در سطح زمین نمود کرده اند
در بالای این ارتفاعات آرامگاه خواجه مراد یکی از یاران امام رضا ( ع ) قرار دارد . که به واسطه این مکان زیارتی فروشگاهها و مغازه های زیادی در ارتفاع با حرکت به سمت قله پدید آمده اند و این مکان زیارتی با وجود کوههای جالب و مغازه های متعدد برای کوهنوردان به نوعی تبدیل به یک مکان سیاحتی نیز شده است .
جدای از جذابیتهای صخره ها و کوههای بوجود آمده ، این مکان از نظر کانی شناسی بسیار غنی بوده و برخی از کانی های کمیاب در آنجا یافت می شود
به عنوان مثال مسکویت پرمانند یکی از این کانیهاست که در شرایط تشکیل مواد آذرین در توده های گرانیتی این پهنه یافت می شود . ضمن اینکه بلورهای زیبا و کشیده تورمالین نیز در این مکان به وفور به چشم می خورد .
برای رفتن به این مکان جالب از مسیر فرعی جاده بهشت رضای مشهد یک انشعاب به سمت دست راست جاده جدا می شود که با قرار گرفتن در این مسیر به سمت این کوههای زیبا حرکت می کنید .

مراد1 آرامگاه خواجه مراد

مراد 2 آرامگاه خواجه مراد

مراد آرامگاه خواجه مراد

مراد3 آرامگاه خواجه مراد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد