جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار صخره ای برج میلاد تهران

تاریخ بروزرسانی :
۷ خرداد ۱۳۹۸

آبشار صخره ای برج میلاد تهران منحصر بە فرد ترین آبشار مصنوعی کشور است که بە همت سازمان پارک ها و فضای سبز شهر در محوطه برج میلاد تهران احداث شده است. در قسمت بالای آبشار صخره ای برج میلاد سه برکه زیبا طراحی شده است که آب آن ها از یک آبشار به طول ۴۰ متر به پائین سرازیر شده و چشم انداز زیبایی را ایجاد می کند.آبشار صخره ای برج میلاد تهران ۵ هزار متر مربع مساحت دارد و و ارتفاع آن نیز ۱۴ متر است. آبشار صخره ای برج میلاد ۴۰ متر طول دارد و از این نظر بزرگ ترین آبشار دست ساز کشور به شمار می رود.
آبشار برج میلاد تهران از سه برکه برخوردار است و یکی از بی نظیرترین آبشارهای کشور و خاورمیانه بە حساب می آید. حجم آبگیری این آبشار ۳ هزار متر مکعب است و از آب آن برای آبیاری فضای سبز برج میلاد که ۳۰ هکتار آن به تازگی افتتاح شده است، استفاده می‌شود.
برای آب رسانی این آبشار از قنات یوسف آباد به طول ۲ کیلومتر آبرسانی انجام شده که از این طریق می‌توان کل فضای سبز برج میلاد و اطراف آن با وسعت ۱۰۰ هکتار در حدفاصل بزرگراه همت تا حکیم و همچنین بزرگراه چمران تا شیخ فضل ا.. را آبیاری کرد.
این آبشار در ورودی شرقی برج میلاد تهران ساخته شده و از انواع گل های طبیعی با توجه بە فصول سال و فضای سبز، سنگ های تزئینی برائ تزئین این آبشار استفاده شده است. جانمایی و موقعیت جغرافیایی آبشار سنگی برج میلاد تهران بە گونه ای است کە این آبشار چشم اندازی از اتوبان های حکیم، همت و چمران دارد. همچنین در کنار آبشار می توانید چشم اندازی زیبا به برج میلاد تهران داشته باشید.
آبشار برج میلاد تهران از صبح تا ساعت ۱۲ و همچنین از ۵ بعد از ظهر تا آخرین ساعات شب فعال است. بازدید از این آبشار برای عموم مردم آزاد و رایگان است.
مساحت کل برکه های این آبشار ۳۰۰۰ مترمربع و تعداد آنها ۳ عدد است که بزرگترین آنها ۱۲۰۰ متر مربع مساحت دارد. همچنین نورپردازی این آبشار با تعداد ۱۶نورافکن ۲۰۰۰ وات انجام می گیرد.
– در جنب آبشار یک رستوران و کافی شاپ روباز با مساحت ۱۷۰مترمربع وجود دارد.
– تسهیلات لازم برای تردد کم توانان جسمی در محوطه اطراف آبشار پیش بینی شده است.

نحوه دسترسی
مسیر خودروی شخصی
راه های دسترسی به برج میلاد تهران عبارتند از تهران، بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد تهران. همچنین میتوانید از بزرگراه شهید همت شرق، خروجی شیخ فضل اله جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد تهران به این محل بروید.
آدرس : اتوبان حکیم – بعد از اتوبان شهید چمران – تونل اختصاصی برج میلاد – نرسیده به محوطه اصلی برج

آبشار صخره ای برج میلاد تهران 1 آبشار صخره ای برج میلاد تهران
آبشار صخره ای برج میلاد تهران 2 آبشار صخره ای برج میلاد تهران
آبشار صخره ای برج میلاد تهران 3 آبشار صخره ای برج میلاد تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد