رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ خرداد ۱۳۹۸

آبشار سوله نورآباد

اشتراک گذاری

آبشار سوله نورآباد در دامنه مهراب کوه همواره از سوی مردم بومی منطقه به عنوان یکی از جاذبه های بکر مورد استقبال قرار می گیرد، جاذبه ای که نیازمند است با معرفی هر چه بیشتر زمینه جذب گردشگران از جای جای کشورمان فراهم شود.دسترسی به این آبشار از مسیر زالی چند کیلومتر مانده به نورآباد؛ به ترتیب از روستاهای فرهادآباد، معصوم آباد، چراغ آباد، یوسف آباد، دم باغ، رضا آباد، عزیز کشته، گردکانه و سرمرنگ گذشته و پس از چند کیلومتر راهپیمایی به سمت کوه به آبشار سوله می رسیم.این آبشار در ارتفاع متغییر بین ۱۶۱۰ تا ۱۶۲۰ متر از سطح دریا قرار دارد.ارتفاع تقریبی آبشار از سطح زمین های اطراف بالغ بر ۵۰ متر به صورت پلکانی از شکاف دره ای طولانی از کوه سرازیر می شود. عرض تاج بر اساس رسوب گذاری مسیر آب متغیر تا ۶ متر به نظر می رسد.

آبشار سوله نورآباد آبشار سوله نورآباد

پوشش گیاهی منطقه جنگلی است که انواع درختان بومی از جمله بلوط، گلابی وحشی، مو، زالزالک و … دیده می شود. زمینهای اطراف تا دامنه کوه اغلب باغداری و به صورت محدود زیر کشت گندم و سیفی جات است. اهمیت جاذبه آبشار “سوله” به لحاظ ویژگیهای ژئوتوریستی، اکوتوریستی در کنار مهراب کوه ، آشنایی با اکوتوریسم منطقه، فرهنگ بومی و تعداد بیشماری از آثار فرهنگی و تاریخی است.وجود این آبشار در کنار طبیعت بکر مهراب کوه و همچنین ظرفیت گردشگری مذهبی می تواند به عنوان عواملی موثر در توسعه گردشگری در این منطقه مورد توجه باشد.

آبشار سوله نورآباد آبشار سوله نورآباد

شهرستان دلفان با دو هزار و ۷۴۰ کیلومتر مربع مساحت در شمال غربی استان لرستان و در میان سلسله جبال زاگرس قرار گرفته و اطراف آن را کوههای سربه فلک کشیده مهراب، گرین و سفره کوه احاطه کرده است که هر ساله شاهد حضور هزاران گردشگر و دوستداران طبیعت در ایام مختلف سال به ویژه در ایام نوروز در این شهرستان باستانی هستیم.منطقه لرستان، موقعیت جغرافیایی این آبشار در تقسیمات جغرافیایی لرستان در شمال غرب شهرستان دوره چگنی بخش شاهیوند و دهستان کشکان شمالی و در دامنه مهراب‎کوه واقع شده است.

این آبشار در ارتفاع متغیر بین ۱۶۱۰ تا ۱۶۲۰ متر از سطح دریا قرار دارد. ارتفاع تقریبی آبشار از سطح زمین‎های اطراف بالغ بر ۵۰ متر به صورت پلکانی از شکاف دره‎ای طولانی از کوه سرازیر می‎شود. عرض تاج بر اساس رسوب‎گذاری مسیر آب متغیر تا ۶ متر به نظر می‎رسد.
گفتنی است این شهرستان سعادت میزبانی چهار امامزاده ابراهیم(ع) معروف به بابای بزرگ، امامزادگان احمد و محمود و امامزاده محمد معروف به پیرمحمد را دارد.

آبشار سوله نورآباد آبشار سوله نورآباد

آبشار سوله نورآباد آبشار سوله نورآباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *