جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چرا مازندران از کیش عقب ماند؟

تاریخ بروزرسانی :
۲ اسفند ۱۳۹۶

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فضایی مناسب برای بازی‌های دریایی در سواحل مازندران وجود ندارد.
علی اصغر مونسان مازندران اظهار کرد: با توجه به سرعت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری ۲.۵ برابر شغل‌ها در بخش‌های دیگر در ایران، به ازای هر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان یک شغل در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود، این در حالی است که اگر این عدد در بخش صنعت گنجانده شود؛ عدد آن به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

او با بیان این‌که ایجاد اشتغال درحوزه گردشگری ۱۰ برابرِ دیگر شغل‌ها ارزان‌تر است و می‌توان آن را از مزیت‌های بخش گردشگری دانست، افزود: در بخش گردشگری به ازای هر شش تا هشت گردشگر خارجی یک شغل و به ازای هر ۲۵ گردشگر داخلی یک شغل ایجاد می‌شود.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به این که در هر نقطه که دولت در سرمایه‌گذاری دخالت داشته باشد، نتیجه رضایت‌بخش نبوده است، اظهار کرد: در حوزه گردشگری با وجود دارا بودن بودجه، بیشترین اقدامات در بخش‌های غیردولتی و سرمایه‌گذارانی که در این حوزه فعال هستند، صورت گرفته است و مازندران نیز در زمینه سرمایه‌گذاران غیر دولتی فعال است.

مونسان درخصوص این که چرا گردشگری دریایی در آب‌های دریای خزر مانند جزیره کیش رونق ندارد، اظهار کرد: کیش جزیره منحصر به فردی است که نگاه ویژه به آن وجود دارد؛ این در حالی است که مازندران پذیرای حجم زیادی از گردشگران داخلی و خارجی در فصول مختلف سال است.

به گفته‌ی او در مازندران از دریا بهره زیادی گرفته نشده است و وجود ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ساحل مازندران و مهیا نبودن فضایی مناسب برای بازی‌های دریایی همه دست به دست هم داد تا مازندران از جزیره کیش عقب بماند.

منبع: ایسنا

خزر چرا مازندران از کیش عقب ماند؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد