رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ آذر ۱۳۹۳

قلعه شاه‌دژ یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری جذاب اصفهان است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر:۱۳۹۳/۰۹/۰۱- به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر آذربایجانی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج و به ویژه سال‌روز پیام تاریخی امام خمینی (ره) در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج انقلاب اسلامی ایران بیش از اینکه دارای سازمان رزمی مشخص باشد‌، دارای یک فرهنگ و تفکر است که شالوده اصلی آن را تشکیل می‌دهد‌.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر اخلاص، بندگی، مردانگی، مقاومت، ایستادگی بر ارزش‌ها، عزت و افتخار، اخلاق، ولایت‌مداری و عشق به ولایت، عدالت‌خواهی، ابتکار و خلاقیت، نشاط، امید و تحرک است، اضافه کرد: جامعه‌ای که تفکر بسیجی داشته باشد در تمام زمینه‌ها به ویژه اقتصاد و فرهنگ موفق می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدواریم که تفکر بسیجی در تمام ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از گذشته نهادینه شود.

وی ادامه داد: بهره‌مندی مدیریت شهری به ویژه حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی در راستای استفاده از ظرفیت‌های متعدد بسیج در حوزه مشارکت مردم و شهروندان در توسعه و آبادانی شهر به ویژه در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات مختلف شهر اصفهان با توجه به تاکید بر تعمیق و هویت‌بخشی به محلات شهر ضرورت دارد.

آذربایجانی تاکید کرد: این ظرفیت‌ها در بسیاری از موارد در حوزه بسیج به خوبی سازماندهی شده است و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی می‌توان این ظرفیت‌ها را عملیاتی کرد.

وی با تاکید بر اینکه از دست‌اندر‌کاران و برنامه‌ریزان اجرای برنامه هفته فرهنگی حضرت عباس (ع) به ویژه برنامه اهتزاز پرچم مقدس حضرت ابوالفضل‌‌العباس که تولیت آستان مقدس حرم حضرت عباس به اصفهان اهداء کردند، تشکر می‌کنیم، افزود: این برنامه در روز گذشته با استقبال با‌شکوه مردمی همراه با ابراز عشق و علاقه مردم دین‌مدار اصفهان برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این پرچم در میدان خواجو به اهتزاز در آمد، گفت: از سازمان فرهنگی، تفریحی و امور بین‌الملل شهرداری و دیگر بخش‌های شهرداری تشکر و قدر‌دانی می‌کنیم.

وی با اشاره به بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از قلعه شاه‌دژ اظهار کرد: از مسئولان مربوطه به منظور باز‌سازی و احیاء این اثر تاریخی در کوه صفه تشکر می‌کنیم و این مکان به لحاظ سایت موزه اصفهان و نقطه گردشگری جذاب از جایگاه ویژه‌ایی برخوردار است.

آذربایجانی با بیان اینکه گزارش ارائه شده توسط مسولان حاکی از این است که از ردیف اعتباری مناسب برای سرعت بخشیدن به پروژه برخوردار نیست، ادامه داد: با توجه به گذشت هشت ماه از سال جاری و عدم راه‌اندازی سازمان گردشگری شهرداری بخشی از ردیف بودجه‌ایی این سازمان که تشکیل نشده به ردیف اعتباری مرمت و احیاء قلعه شاه‌دژ تخصیص یافته تا در اجرای این طرح مهم فرهنگی، گردشگری تسریع به عمل آید.

وی تصریح کرد: استاندار اصفهان باید در راستای جا‌به‌جایی آنتن‌هایی که در محوطه اصلی ارگ بزرگ قلعه شاه‌دژ بوده، دستورات لازم را صادر کند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *