جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهر قلعه خواجه

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ فروردین ۱۳۹۷

قلعه خواجه شهری تازه تأسیس و از شهرهای بختیاری‌نشین استان خوزستان در کشور ایران است. قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا شهر جدیدی است که در زمستان ۱۳۸۶ ایجاد گردیده‌است و در شمال استان خوزستان قرار گرفته است. طبق آخرین آمار در سال ۱۳۹۵، نزدیک به ۳۶۱۰ نفر جمعیت این شهر می‌باشد. این شهر به دلیل همجواری به رشته کوه‌های زاگرس دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی می‌باشد.

با تصویب هیئت دولت، قلعه خواجه تبدیل به شهر مستقل شد و مرکز شهرستان اندیکا شد. روستای قلعه خواجه اندیکا از این پس به شهر قلعه خواجه تبدیل گردیده و زیر مجموعه شهرستان اندیکا شد. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به دشت شیمبار، منطقه حفاظت شده شیمبار و سد کارون، آبشار طوف کما و قلعه‌بردی اشاره کرد.

شهرستان اندیکا از دید جغرافیایی بین ۴۹ درجه و ۵۳ دقیقه تا ۴۹ درجه و ۵۲ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و بین ۳۱ درجه و ۴۳ دقیقه تا ۳۲ درجه و ۳۹ دقیقه عرض شمالی از خط استوا در حاشیه شرقی استان خوزستان واقع گردیده است و بلندای آن از روی دریا بین ۷۰۰ الی ۸۰۰ متر می‌باشد.

شهرستان اندیکا از لحاظ اقلیمی دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است. بهاری زودرس اما سرسبز و پر طراوت دارد که از اوایل اسفند ماه آغاز می‌گردد و از اوایل خرداد ماه هوای بهاری به تدریج جای خود را به گرما می‌دهد. به عبارت دیگر تمام نواحی جنوبی این منطقه دارای بهاری دل‌انگیز و تابستانی گرم و پاییزی کوتاه و مطبوع و زمستانی معتدل است. مناطق شمالی آن دارای زمستان‌های سرد همراه با برف و تابستان‌های معتدل می‌باشد.

قلعه خواجه 1 شهر قلعه خواجه

قلعه خواجه 2 شهر قلعه خواجه

قلعه خواجه شهر قلعه خواجه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 1.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    اگه دنبال شهری با آب هوای معتدل میگردین من به شما قلعه خواجه رو پیشنهاد میدم, این شهر بهار خیلی زودرسی داره و زود درختا شکوفه میشینن.

    ۶ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    اینجا خیلی گرمه.من اواخر اردیبهشت ک تو این شهر بودم خیلی هوا گرم بود.شهر تازه تاسیسه و امکانات خیلی کمی واسه مسافرا داره

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *