جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری اردبیل در سرعین خلاصه شده است!

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ آبان ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۸/۱۱ – مدیرگروه مدیریت جهانگردی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: گردشگری استان اردبیل فقط در سرعین خلاصه شده است.

ولی نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: توجه به صنعت گردشگری یکی از راه‌های پیشرفت استان است. اگر زیرساخت‌های مناسب وجود نداشته باشد با بحران روبه‌رو خواهیم شد. تبدیل سرعین به منطقه آزاد همراه با بازسازی زیرساخت‌ها اثر مثبتی در پیشرفت منطقه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که ایجاد اماکن تفریحی باعث اقامت بیشتر گردشگران در منطقه می‌شود، خاطرنشان کرد: در اردبیل مدت اقامت کمتر از دو روز است و این مدت کم باعث می‌شود نتوانیم بهره کافی از گردشگری ببریم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اردبیل خاستگاه شیعه بوده و در ایام عزاداری سالار شهیدان افراد بسیاری برای شرکت در مراسم به اردبیل مسافرت می‌کنند می‌توان از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کرد تا تعداد گردشگران فرهنگی مذهبی و مدت اقامتشان افزایش یابد.

نعمتی اظهار کرد: یکی از مشکلات ایران در زمینه گردشگری، معرفی نشدن داشته‌هاست. کوتاهی در معرفی صنایع دستی یکی دیگر از کم کاری‌ها در منطقه ماست. به عنوان مثال در هر همایش علمی می‌توانیم به جای کیف چینی، دستاوردی از صنایع دستی خود را هدیه بدهیم و برای معرفی صنایع دستیمان نمایشگاه‌ها خاص، برپا و یا با دادن تسهیلات برای کارگاه‌های تولید صنایع دستی زمینه رواج تولید این محصولات را تقویت کنیم.

وی افزود: می‌توانیم با تشکیل اتاق فکر با حضور شخصیت‌های علمی و بخش خصوصی برای توسعه اردبیل و تقویت زیرساخت‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه به نوبه خود می‌تواند زمینه تجربی افراد را به زمینه‌های علمی تبدیل کند تا گردشگری بهتر و موثرتر توسعه یابد، اضافه کرد: جاهایی که به صورت سنتی پا به عرصه توسعه گذاشته‌اند باید از مدیریت، دانش و تکنولوژی به صورت همزمان استفاده کنند تا گردشگری بخ صورت متوازن توسعه یابد.

UTF 8 B OTIwLTEuanBn  گردشگری اردبیل در سرعین خلاصه شده است!

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *