رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کاچی چهار مغز

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ آبان ۱۳۹۸

کاچی چهار مغز از دسرهای مقوی و خوشمزه ایرانی و یکی از سنتهای دیرینه مردم دیار کریمان با قدمت چند صد ساله است که نقش مهمی در سلامتی و تقویت جسم و روح دارد.ممکاچی چهار مغز معجون نه تنها مقوی و انرژی زا است ، برای رفع کم خونی ، نیروی از دست رفته و بسیاری از ناتوانی های بدن استفاده می شود. با نقل قول دستور تهیه و مصرف این معجون معجزه آسا این گونه سنتها نسل به نسل و سینه به سینه انتقال یافته تا نسل امروز هم از این سنتهای قدیمی بهرمند شده و به دست فراموشی سپرده نشود.
مواد لازم
مغز گردو؛ بادام؛ پسته؛ از هرکدام ۲۵ گرم نیم کوب شده
مغز فندق ۱۵ گرم نیم کوب شده
آرد گندم یا آرد برنج ۱ لیوان
نبات آسیاب شده ۱ لیوان
کره ۱۰۰ گرم
هل نصف ق. مرباخوری
آب ۴ لیوان
گلاب نصف فنجان
زعفران ساییده شده ۱ ق. چ.

-چهار-مغز کاچی چهار مغز

طرز تهیه
نبات کوبیده شده را با چهارلیوان آب روی حرارت می‌گذاریم بجوشد. بعد زعفران را حل کرده و گلاب را به آن اضافه می‌کنیم و آن را کنار می‌گذاریم. آرد را الک کرده و در قابلمه‌ای تفت میدیم تا بوی خامیش گرفته شه.
کره را در یک قابلمه دیگر ریخته، پس از ذوب شدن روغن آرد را کم کم اضافه می‌کنیم. بعد با قاشق چوبی آن را مرتب به هم می‌زنیم. شعله را ملایم کرده و به هم زدن آن ادامه می‌دهیم تا رنگ آرد طلایی شود. در این مرحله نصف قاشق چایخوری نمک و هل رااضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و شربت آماده شده از نبات را کم کم به آن اضافه می‌کنیم و مرتب به هم می‌زنیم تا مایع صاف و یک دست شود. گردو، بادام، پسته، فندق را هم اضافه می‌کنیم و ظرف را مجدداً روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا کاچی جا بیفتد و می‌گذاریم کاچی به روغن بیفتد. در این مرحله کاچی آماده است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *