رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ مرداد ۱۴۰۲

پارک ها و اماکن تفریحی قم

اشتراک گذاری

پارک ها و اماکن تفریحی قم ، در کنار اماکن مذهبی و زیارتی فضایی مناسب و دلپذیر برای استراحت و تفریح می باشد. با توجه به قرارگیری شهر قم در منطقه کویری و داشتن آب‌ وهوای گرم و خشک، از نواحی سرسبز، پارک ها، بوستان ها و جاذبه ‌های گردشگری طبیعی بسیاری برخوردار است که اکثرا در پیرامون شهر واقع شده اند. تعداد پارکها و بوستان های این شهر کم نیست و اکثرا امکانات خوب و مناسبی هم دارند. در این مطلب می خواهیم تعدادی از این پارک ها و اماکن تفریحی قم را معرفی کنیم . با سیری در ایران همراه باشید.

پارک ها و اماکن تفریحی قم

بوستان علوی قم

این پارک جزو پارک های قدیمی و معروف استان قم می باشد که در بلوار غدیر و ضلع جنوب غربی شهر قم قرار گرفته است و همواره و در همه حال مورد استقبال مردم این شهر و زائران بوده است. این بوستان با دارا بودن مساحت وسیع و فضاهای سر سبز یکی از محل های مهم کمپینگ در شهر قم می باشد و امکانات لازم برای مسافران را دارد.

امکانات رفاهی پارک علوی قم

نزدیک بودن به ایستگاه وسایل نقلیه عمومی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبخوری، فضای مناسب برای چادر زدن،آلاچیق. پارکینگ، امکانات ۲۴ ساعته و فضای امن، محل بازی کودک، غذاخوری نزدیک، بوفه، منقل و کباب پز سیمانی.
همچنین پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، زمین های ورزشی و… از بخش های بوستان علوی می باشند. شهربازی علوی و مجموعه تفریحی سورتمه کوهستان در این بوستان قرار گرفته اند. این بوستان مناسب برای تمامی گروه های سنی می باشد.
آدرس : استان قم، بلوار غدیر، بعد از شهرک مهدیه

پارک ها و اماکن تفریحی قم

بوستان علوی قم

بوستان جوان قم

این پارک همان بوستانی است که دریاچه مصنوعی قم در آن قرار گرفته است، این دریاچه دارای عمق ۱۵ متر می باشد. این بوستان به دلیل محل قرارگیری آن متاسفانه کمتر مورد توجه قرار داشته و تنها تعدادی محدود از خانواده ها و یا مسافرین برای گردش و تفریح به این بوستان می روند.

امکانات تفریحی بوستان قم

دریاچه زیبا، پیست اسب سواری بانوان و آقایان، پیست دوچرخه سواری و پیست کوهستان، به تازگی نیز پارک ترافیک نیز در این مجموعه آغاز بکار کرده است. مسیری نیز برای پیاده روی خانواده ها در نظر گرفته شده است.
برای رفتن به این بوستان از مسیر میدان ارتش به پل انقلاب رفته و در ادامه مسیر و عبور از کنار امام زاده شاه جمال می توانید وارد بزرگراه امام علی (ع) شده و به سمت این بوستان حرکت کنید.
آدرس : استان قم، بزرگراه امام علی (ع) (کمربندی قم)

پارک ها و اماکن تفریحی قم

پارک جوان قم

بوستان غدیر غم

یکی از مهم ترین و وسیع ترین بوستان های قم می باشد که از بخش های گوناگون تفریحی و رفاهی برخوردار است. این بوستان با ۱۴۰ هکتار وسعت از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است. بوستان غدیر که در بلوار غدیر واقع شده، یکی از مسیرهای ورودی شهر قم می باشد.

پارک ها و اماکن تفریحی قم
بخش های گوناگون این بوستان عبارت اند از:
شهربازی، پارک بزرگ آبی، باغ رستوران آب و تاب، دهکده جنگلی کاج که شامل رستوران و پیست کارتینگ نیز می باشد. کافی شاپ، فضای سبز و پوشش گیاهی پارک جنگلی، مرکز تحقیقات گل‌ها و گیاهان زینتی غدیر.
بوستان غدیر چند سالی است که به کمپینگ زائر در قم تبدیل شده است و دومین کمپینگ شهری قم نیز به حساب می آید.

امکانات رفاهی بوستان غدیر قم

نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، سکوی نشیمن، سیستم آتش نشانی، پارکینگ، زمین‌های بازی، آلاچیق هایی که اطراف آن درخت کاری شده است.
آدرس : استان قم، کیلومتر ۸ بزرگراه غدیر

پارک ها و اماکن تفریحی قم

 

بوستان نرگس قم (پارک بانوان قم)

این بوستان اولین پارک ویژه بانوان در شهر قم می باشد. بوستان نرگس همواره مورد استقبال بانوان قرارگرفته است. این پارک دارای فضای مناسب و راحتی برای ورزش و تفریح بانوان می باشد. دراین بوستان مسابقات ورزشی همچون دو و دوچرخه سواری برگزار می گردد. همچنین انواع غرفه ها و نمایشگاه های هنری، صنایع دستی نیز در این بوستان برگزار می شود.

پارک ها و اماکن تفریحی قم

امکانات رفاهی بوستان

پارک بادی، استخر توپ، وسایل بازی ویژه کودکان، وسایل ورزشی برای بزرگسالان، پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، مسیر پیاده روی و جایگاه ورزش صبحگاهی. آلاچیق و سکو، نمازخانه، آبخوری و ظرفشویی، بوفه خرید اغذیه و کافی شاپ.
از دیگر بخش های این پارک کتابخانه عمومی نرگس، سالن ورزشی و استخر نرگس می باشد که آن ها هم ویژه بانوان می باشند. کانون مهر بازنشستگان نیز در این بوستان قرار گرفته است. ساعت کاری بوستان نرگس از ۸ صبح تا قبل از اذان مغرب می باشد. همچنین ورود اطفال پسر هم ممنوع می باشد.
خارج از ورودی بوستان نرگس امکان پارک اتومبیل وجود دارد . اطراف درب ورودی هم پارک کوچک، آب نما، وسایل ورزشی، فست فود و سوپر مارکت وجود دارد که مورد استفاده همگانی (خانم ها و آقایان) است. در کنار این بوستان یک بازارچه دایر شده که زیر نظر سازمان میادین شهر قم فعالیت میکند و خانم ها طبق قرارداد این غرفه ها را اجاره کرده و محصولاتی مثل صنایع دستی، نان سنتی، غذاهای محلی و… را ارایه می کنند. قابل ذکر است که خرید از این بازارچه برای عموم آزاد است.
آدرس : استان قم، ۴۵ متری صدوق (زنبیل آباد)، انتهای خیابان یاسمن

پارک ها و اماکن تفریحی قم

بوستان نرگس قم

بوستان ارغوان قم (پارک بانوان قم)

این بوستان نیز ویژه بانوان می باشد. بوستان با مساحتی حدود ۱۱ هزارو ۳۵۰ متر مربع دارای امکانات مناسبی برای تفریح بانوان می باشد و کاملا محصور هم می باشد. پارک بانوان قم شامل مجموعه بازی، ست تندرستی، فوتبال دستی، میز پینگپنگ و… می باشد. ۲۵۰۰ متر فضای پیاده روی جلوه زیبایی به این بوستان داده است.
آدرس : استان قم، حد فاصل میدان دو تن و آزادگان، بوستان ارغوان

پارک ها و اماکن تفریحی قم

بوستان فدک قم

بوستان فدک قم از استراحت گاه های اصلی شهر قم محسوب می شود که پس از توسعه امکانات آن به عنوان اولین کمپینگ شهری زائر مورد بهره برداری قرار گرفته است. این بوستان به دلیل قرار گرفتن در ورودی شهر در اتوبان خلیج فارس (تهران-قم) مراجعین بسیاری دارد.

امکانات رفاهی بوستان فدک قم

۳۵۰ سکوی نشیمن با ظرفیت دو هزار نفر، پنج نمازخانه مردانه و زنانه، پنج مجموعه پارکینگ، ۶ دستگاه سرویس بهداشتی، ۱۲۰۰ متر مربع مجموعه بازی، ۱۸ عدد آبخوری وجود دارد.
آدرس : استان قم، میدان هفتاد و دو تن

پارک ها و اماکن تفریحی قم

بوستان امام رضا قم

بوستان امام رضا از بوستان های گردشگر پذیر شهر قم می باشد که در فاصله ای نزدیک و حدود ۳ کیلومتری از حرم مطهر حضرت معصومه قرار گرفته است. این بوستان دارای موقعیت و نیز امکانات مناسبی برای استراحت و اقامت مسافران می باشد. همچنین در این پارک امکان چادر زدن وجود دارد. شما به راحتی می توانید از طریق بلوار زائر و یا امام رضا به این پارک دسترسی پیدا کنید.
آدرس : استان قم، بلوار امام رضا، بعد از پمپ گاز کوثر

پارک ها و اماکن تفریحی قم

بوستان مهدی (عج)

این بوستان به مساحت ۵۴۷۱۶ متر مربع در سال ۱۳۸۰ احداث گردید. به دلیل قرار گرفتن در حاشیه کمربندی قم کاشان مورد توجه مسافران زیادی قرار می گیرد. در این بوستان امکانات زیر در دسترس است:
گلکاری و مبلمان شهری، امکان چادر زدن، تاب کودک، استخر توپ، ترامبولین، سرسره بادی.همچنین در سال ۱۳۹۶ با تاسیس فروشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امکان خرید محصولاتی مانند اسباب بازی، کتاب های متنوع، لوازم التحریر و …فراهم شده است.

پارک ها و اماکن تفریحی قم

بوستان مهدی (عج)

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *