رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ مرداد ۱۳۹۸

پارک حیات وحش پردیسان بجنورد

لینک این مطلب کپی شد!

پارک حیات وحش پردیسان در۱۰ کیلومتری جاده بجنورد-مشهد قرار دارد و مساحت آن ۳۵۰هکتار است. پارک حیات وحش پردیسان جهت نگهداری و زادآوری گونه‌های ارزشمند کشور و استان و تکثیر گونه‌های در خطر انقراض کشور ساخته شده است. قوچ، میش کل، بز، آهو، گوزن زرد ایرانی و مرال (گوزن قرمز )، همچنین پرندگان شکاری آسیب دیده جهت درمان از جمله حیواناتی هستند که در پارک حیات وحش پردیسان نگهداری می‌شوند.
گونه‌های وحشی عمدتا به دلیل حوادث غیر طبیعی نظیر برخورد با کابل‌های برق، شلیک شکارچیان غیرمجاز و یا برخورد با خودرو در جاده‌ها و حتی زنده گیری صیادان غیر مجاز آسیب می‌بینند. متاسفانه در برخی از این موارد گونه‌های وحشی به دلیل شدت جراحات وارده دیگر امکان بازگشت به طبیعت را نداشته و تا پایان عمر باید در مراکز نگهداری شوند.
رسیدگی و درمان به موقع به گونه‌های وحشی آسیب دیده به صورتی که توان بازگشت به طبیعت را یابند به لحاظ اکولوژیکی دارای اهمیت ویژه‌ای است. در بین این گونه‌های آسیب دیده گاها گونه‌های وحشی در معرض خطر انقراض و به لحاظ حفاظتی با ارزش نیز مشاهده می‌شود.
شهروندان در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی و یا گونه‌های آسیب دیده و سرگردان، موضوع را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۴۴ اطلاع دهند.

پارک حیات وحش پردیسان بجنورد
پارک حیات وحش پردیسان بجنورد پارک حیات وحش پردیسان بجنورد

منابع:ایران تورینگ-خبرگزاری جمهوری اسلامی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *