رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ بهمن ۱۳۹۳

می توان مرمت میراث فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کرد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۷-خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه دولت: رئیس جمهور در آخرین روز سفرش از نقش مهم بخش خصوصی در میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان اشاره کرد و گفت: می‌توان میراث فرهنگی را برای استفاده‌های دوگانه به بخش خصوصی واگذار کرد تا هم از آنها استفاده مناسب شود و هم بخش خصوصی در مرمت آنها اقدام کند.

حسن روحانی روز پنجشنبه در پایان سفر دولت به اصفهان در نشستی با خبرنگاران استان، گفت: ۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۵۱ میلیارد تومان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

رییس جمهور درباره چند پروژه کلان و مهم‌تر استان که در عرصه‌های مختلف اجرا خواهند شد، اظهار داشت: اولین مسئله آب استان است که از لحاظ آب استان در مضیقه است. همه اقدامات لازم برای تامین آب را تسریع خواهیم کرد. وزیر نیرو و استاندار اصفهان موظف شدند که تصمیمات شورای‌عالی آب را در این زمینه دنبال کنند تا سریع‌تر به هدفی که مدنظر هست دست یابیم تا هم کشاورزان و هم مردم بتوانند بهره‌مندی لازم را از آب داشته باشند.

موضوع دومی که روحانی به آن اشاره کرد، مسئله آلودگی هوای اصفهان بود. او در این باره گفت: به تدریج وضع کشور از نظر تولید گاز در حال ارتقاست. پروژه‌های تولید گاز در عسلویه یک به یک در روزها و ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد و سوخت نیروگاه‌ها تبدیل به گاز می‌شود که در کاهش آلاینده‌ها موثر است. همچنین در بهبود سوخت خودروها هم اقداماتی شده و ناوگان حمل و نقل در حال اصلاح است.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه موضوع میراث فرهنگی استان اصفهان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به تجارب موفق برخی از کشورهای دیگر می‌توان میراث فرهنگی را برای استفاده‌های دوگانه به بخش خصوصی واگذار کرد تا هم از آنها استفاده مناسب شود و هم بخش خصوصی در مرمت آنها اقدام کند. البته دولت برای مرمت آثار تاریخی اصفهان در سال‌های ۹۴ و ۹۵، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

رییس جمهور تاکید کرد: صنعت گردشگری علاوه بر درآمدزایی به لحاظ فرهنگی نیز بسیار برای کشور مهم است.

او اجرای خط‌آهن سریع‌السیر از اصفهان به تهران از مسیر قم را از دیگر برنامه‌های دولت برای این استان برشمرد و اضافه کرد: اعتبار مرحله اول اجرای این طرح به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تامین شده و با اجرای این طرح کشور وارد عرصه فن‌آوری‌های نو در زمینه ریل و خط‌آهن خواهد شد.

595 می توان مرمت میراث فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *