رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ بهمن ۱۴۰۰

منطقه شکار ممنوع کاوه ده

اشتراک گذاری

منطقه شکار ممنوع کاوه ده در دامنه جنوبی سلسله جبال البرز و در ۱۴۰ کیلومتری منتهی الیه شرق استان تهران و در شرق و جنوب شهرستان فیروزکوه قراردارد . مجموعه ای است کوهستانی که اختلاف ارتفاع بین قسمتهای مختلف نسبتاً کم است و از چند نقطه تمامی منطقه در معرض دید قرارمی گیرد . جهت آبریزهای منطقه که عمدتاً از شرق به غرب و در بعضی قسمتها از جنوب به شمال و برخی نیز از شمال به جنوب است نهایتاً به رودخانه حبله رود می ریزد و هرچه از شرق به غرب پیش می رویم از ارتفاع کوهها کاسته می شود . (رودخانه حبله رود در امتداد ضلع غربی منطقه و از شمال به جنوب جریان دارد).

منطقه شکار ممنوع کاوه ده

محدوده جغرافیایی

این منطقه از شمال به ˈامیریهˈ تا ˈشن درهˈ، از شرق به شن دره، ˈهواخسروˈ، ˈسیف الله کندوˈ تا ˈارجنهˈ، از غرب به مسیر امتداد راه آهن سراسری، از امیریه تا ایستگاه ˈکبوتر درهˈ و از جنوب به ارجنه، ˈمرگ سرˈ، امامزاده ˈورجیˈ و ˈمقصود آبادˈ محدود می شود. وسعت منطقه کاوه ده برابر با ۷۵ هزار هکتار می باشد که یک گذرگاه زیست محیطی بین منطقه گرم کویری گرمسار و منطقه سرد البرز جنوبی محسوب می شود و گونه های جانوری و گیاهی ارزشمندی را در خود دارد. این منطقه به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است.

62 منطقه شکار ممنوع کاوه ده

پوشش گیاهی و گونه های جانوری

وجود تنوع زیست محیطی و انواع و اقسام گونه های گیاهی و جانوری از جمله قوچ، میش، کل، بز، کبک، پلنگ و انواع پرندگان شکاری با تعداد مناسب، این منطقه را به نگین حیات وحش شهرستان مبدل کرده است وجود چشمه سارها، انواع گیاهان دارویی و دوری منطقه از پایتخت، این منطقه قابلیت ارتقاء به منطقه حفاظت شده را دارا است که در این صورت، اعتبار و در نتیجه حفاظت از حیات وحش آن را افزایش می دهد.

57 منطقه شکار ممنوع کاوه ده

59 منطقه شکار ممنوع کاوه ده

60 منطقه شکار ممنوع کاوه ده

61 منطقه شکار ممنوع کاوه ده

63 منطقه شکار ممنوع کاوه ده

64 منطقه شکار ممنوع کاوه ده

           
 

نظر کاربران :

  • رحیم قنبری

    من با یکی از رفیقام رفتم خیلی بکر و عالیه توی جاده کبک به وفور دیده میشه و توی باغ آهو به فاصله ده بیست متری میتونی ببینی که میان توی زمین و باغ ها و کسی هم باهاشون کاری نداره برای همین بدون ترس چرا میکنن

    ۲۶ آبان, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • علی کاسبان

    بسیار قشنگ و دیدنی است

    ۱۴ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *