رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه شکار ممنوع فیله خاصه منطقه ای غنی از نظرحیات وحش اما در خطر است؛ به همین منظور به مدت ۵ سال است که شکار در آن ممنوع شده است. حیات وحش این منطقه شامل آهوی ایرانی،گراز، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان است.منطقه شکار ممنوع فیله خاصه در روستایی از توابع بخش زنجانرود شهرستان زنجان واقع شده و ۱۱۰۵۳۲ هکتار وسعت دارد.منطقه شکار ممنوع فیله خاصه از تاریخ ۸۶ برای مدت ۵ سال شکار ممنوع اعلام شده است.
– پوشش گیاهی: از جمله پوشش گیاهی این منطقه می توان به گونه های درختی مثل درختان میوه و صنوبر و گونه های گیاهی چون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان وگیاهان بالشتکی اشاره کرد.
– حیات وحش: حیات وحش منطقه شامل آهوی ایرانی،گراز، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان است.

راساس سرشماری سال ۹۲ نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ رأس آهو در دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زندگی می کنند که ۲۰۰ رأس در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه و مابقی نیز در دشت سهرین زیست می کنند.

منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان
منطقه شکار ممنوع فیله خاصه منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان
منطقه شکار ممنوع فیله خاصه منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان

منبع : بزنیم بیرون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *