جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مدرسه “البرز” میزبان بزرگترین آزمون گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ بهمن ۱۳۹۴

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ – راهنمایان آینده تورهای گردشگری در حالی در بزرگترین آزمون گردشگری کشور شرکت کردند که تا دقیقه ۹۰ و حتا در مترو هم درحال خواندن نمونه سوال‌های سال های گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، روز جمعه ۱۶ بهمن ماه، دبیرستان قاجری ماندگار “البرز” که زمانی استادان برجسته‌ای از جمله دکتر امانت، دکتر معین و… در آن کسب علم می‌کردند، میزبان داوطلبانی بود که تا آخرین لحظات درحال خواندن نمونه سوال‌های آزمون گردشگری بودند تا نمره قبولی را کسب کنند و مجوز راهنمایی تور دریافت کنند.

مثل هر آزمون دیگری روی هر صندلی، کیک و ساندیس به همراه برگه پاسخ گذاشته شده بود. با توجه به تجربه بسیاری از داوطلبان که برای دومین‌بار در آزمون گردشگری شرکت می‌کردند، نمونه سوالات به اندازه کافی انحرافی بود که هر دواطلبی را برای دومین و حتا سومین‌بار هم به پای میز و صندلی‌های آزمون بکشد.

داوطلبان بعد از گذشت ۸ ماه و حاضر شدن هر روزه سر کلاس، با حجم بسیاری از اطلاعات و استرس برای عبور از این مانع سخت مواجه شدند، آن هم در صنعتی که صرف‌نظر از زیرساخت‌هایی که باید به‌روز شوند، از نداشتن راهنمایان خوب نیز رنج می‌برد.

ناگفته نماند که راهنمایان خوبی هم در این حوزه هستند، اما تعدادشان کافی نیست. این در حالیست که بسیاری از راهنمایان و مسئولان این حوزه به متقاضیان زیاد راهنمایان تور گله‌مند هستند و معتقدند برای حوزه‌ای که کار بسیاری برایش نیست، لزومی ندارد این همه کارتِ راهنمایان تور صادر شود.

در این آزمون که ساعت ۱۱ صبح برگزار شد، سوال مربوط به یک درس، دو بار تکرار شده بود و اگر دواطلبی جواب آن را نمی‌دانست دو نمره را از دست می‌داد. به نظر شرکت‌کنندگان در این آزمون، نمونه سوالات زبان انگلیسی هم اشتباهات بسیاری داشته و ‌سوالات طراحی شده برخی از دروس به حدی دشوار بود که اگر اجازه بازکردن کتاب آن درس سر جلسه را هم می‌دادند بازهم نمی‌شد جواب آن را پیدا کرد! به نظر می‌رسد مسئولان این حوزه با سخت گرفتن آزمون نمی‌خواهند هر کسی مجاز به دریافت کارت راهنمایان تور شود.

همچنین روی برگه‌هایی که مشخصات هر داوطلب روی میز چسبانده شده بود، اشتباه املایی هم دیده می‌شد برای نمونه «داوطلب»، «دواطلب» نوشته شده بود.

امسال حدود ۱۵۰۰ متقاضی برای دریافت کارت راهنمایان تور و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی در کل کشور اقدام کردند. قرار است برای آزمون نوبت بعد ملاحظات بیشتری در نظر گرفته شود.

به گفته مدیر دفتر مطالعات آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید راهنمایان گردشگری، احتمال دارد سال آینده آزمون جامع با تغییراتی همراه باشد که البته فعلا در حال بررسی است تا همه جوانب و شرایط فراگیران قبلی درنظر گرفته شود.
1454754049605 01630 مدرسه البرز میزبان بزرگترین آزمون گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *