جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

قهرمان جام جهانی گردشگرپذیرها!

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۴/۱۹ – گروه گردشگری، پرستو فخاریان: جام بیستم فوتبال به فینال خود نزدیک و هیجان آن نیز روز به روز بیشتر می‌شود. درحالی‌که همه چیز رنگ و بوی فوتبال و جام جهانی گرفته، نشریه وال‌استریت بین ۳۲ تیم حاضر در این تورنمنت، در بسیاری از جنبه‌های دیگر نیز رقابتی در نظر گرفته و قهرمان این تیم‌ها را در حوزه‌های دیگر معرفی کرده است.
به گزارش «دنیای اقتصاد» این معرفی بر اساس آخرین اطلاعات موجود در نهادهای جهانی مربوطه صورت گرفته است. وال استریت طبق گروه‌های اولیه حاضر در مرحله نهایی جام‌جهانی فوتبال، کشورها را دسته‌بندی و برهمان مبنایی که تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند، جداول حذفی را مشخص کرده است. بیشترین واردات و صادرات، جوان‌ترین و پیرترین جمعیت، بیشترین آب‌ها و بیشترین جنگل‌ها، بیشترین بارندگی، بیشترین و کمترین رشد جمعیت، بیشترین و کمترین تولید ناخالص ملی و… از جمله شاخص‌هایی هستند که وال استریت ژورنال بر مبنای آن قهرمانان را معرفی کرده است. در این بین یکی از شاخص‌ها نیز بیشترین تعداد توریست‌های بین‌المللی است که به گفته این نشریه، براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از گزارش‌های سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) ارائه شده است. طبق این جدول حذفی (جدول ۱) کشورمان ایران به‌رغم آنکه نتوانست از مرحله گروهی جام‌جهانی فوتبال صعود کند، در دارا بودن گردشگران ورودی به همراه آرژانتین از گروه خود صعود می‌کند و بوسنی و نیجریه را پشت سر می‌گذارد! در مرحله حذفی اما ایران توانایی غلبه بر ۸۳ میلیون گردشگر ورودی کشور فرانسه را ندارد و در همین مرحله حذف می‌شود. کشورهای مکزیک، انگلستان، فرانسه، ایالات‌متحده آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس و آلمان به مرحله یک چهارم نهایی گردشگرپذیرترین تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال می‌رسند و از بین آنها نیز انگلستان، فرانسه، اسپانیا و آلمان به نیمه نهایی می‌روند. با این حال آلمان برخلاف آنکه در جام جهانی فوتبال به فینال راه یافت، در مصاف با اسپانیا نمی‌تواند به بازی نهایی برسد و از بین دو فینالیست (اسپانیا و فرانسه)، فرانسه با بیش از ۸۳ میلیون گردشگر بین‌المللی ورودی، جام گردشگرپذیرترین تیم حاضر در تورنمنت جهانی فوتبال را از آن خود می‌کند! علاوه‌بر این، وال‌استریت ژورنال کرواسی را قهرمان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی برمبنای سرانه بیشترین گردشگر معرفی کرده است. در این جدول (جدول ۲) ایران نمی‌تواند از گروه خود بالا بیاید و مغلوب سرانه گردشگرپذیری آرژانتین و بوسنی می‌شود. کرواسی، یونان، پرتغال، فرانسه، اسپانیا، اروگوئه، سوئیس و بلژیک کشورهایی هستند که به یک‌چهارم نهایی راه می‌یابند اما از بین آنها تنها اسپانیا، سوئیس، فرانسه و کرواسی به نیمه نهایی می‌رسند. اسپانیا در شاخص سرانه بیشترین گردشگر نیز فینالیست می‌شود اما نهایتا این کرواسی است که با سرانه ۴۵/۲ گردشگر، قهرمان سرانه بیشترین گردشگر خواهد شد.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» براساس آخرین گزارش سازمان اروپا با ۵۶۳ میلیون، ۵۲ درصد از گردشگران بین‌المللی را به خود اختصاص داده است و در این میان خاورمیانه تنها ۵ درصد از یک میلیارد و ۸۷ میلیون گردشگر را داراست. طبق همین گزارش فرانسه، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، چین، ایتالیا، ترکیه، آلمان، انگلستان، روسیه و تایلند در سال ۲۰۱۳ رتبه‌های اول تا دهم گردشگرپذیرترین کشورها را به خود اختصاص داده اند.

6f8ea51f53f6e4af9ea34c67a35a2fce قهرمان جام جهانی گردشگرپذیرها!

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *