جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فرصت طلایی برای عاقبت بخیری گردشگری داخلی

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ اسفند ۱۳۹۶

امسال سال متفاوتی برای گردشگری است . درحالی که بازار گردشگری طبق روال هر سال می رفت تا بسته های داغ سفرهای نوروزی را ببندد و ایرانی ها با دو دوتا چارتا یی ساده و مقایسه نرخ های گران تورهای داخلی با تورهای خارجی نسبتا ارزان تر چمدان ببندند و راهی ترکیه و دوبی و ارمنستان و گرجستان شوند افزایش نرخ ارز همه کاسه کوزه ها را بهم ریخت.
تا آنجا که نرخ برخی تورهای خارجی در تعطیلات نوروز ۹۷ حداقل یک میلیون گران تر از تورهای نوروز ۹۶ شد.

به عنوان مثال طبق بررسی دنیای اقتصاد «قیمت یک تور به استانبول با ۶ شب اقامت در یک هتل ۴ ستاره برای یک مسافر حداقل حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نوروز ۹۷ تمام می‌شود و این در حالی است که این رقم برای نوروز ۹۶ حدود یک میلیون تومان کمتر و چیزی حدود ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان بوده است. همچنین تور سفر به تفلیس برای گردشگران ایرانی در ایام نوروز ۹۷ با مدت زمان و کیفیت مشابه از حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و این در حالی است که در نوروز ۹۶ قیمت همین تور حوالی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.

از طرف دیگر با ثابت ماندن قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی و نیز اعمال سیاست‌هایی دولت برای رونق گردشگری داخلی از جمله ثابت ماندن نرخ خدمات گردشگری و نیز تخفیف های ویژه ای که هتل هااتخاذ کرده اند نرخ تورهای داخلی به نسبت سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

با این اوصاف فعالان گردشگری امیدوارند که امسال گردشگران ۹۷ با وجود گرانی و قیمت های نجومی تورهای خارجی از خیر سفر های خارجی بگذرند و به جای آن رو به مناطق جذاب ایران کنند.

سفر فرصت طلایی برای عاقبت بخیری گردشگری داخلی
بهر تقدیر با وجود گزارشاتی مبنی بر رکود عجیب بازار فروش تورها اعم از خارجی و داخلی آنچه انتظار می رود جدا از این ۳ حالت نخواهد بود : دسته اول گردشگران بهر صورت به سفر خارجی می روند حالا یا متمولند و قیمت تاثیری در تصمیم گیری آنها ندارد یا آنکه آن قدر مشتاقند که اگر شده از خدمات با کیفیت تر صرف نظر کرده و با کوتاه کردن زمان اقامت واقامت در هتل های ارزان قیمت هزینه ها را کاهش می دهند و به هر صورت تعطیلات نوروزی شان را در خارج از کشور خواهند گذرانید .

دسته دوم گردشگرانی هستند که قید سفر خارجی را زده و تورهای داخلی را می خرند و نوروز انشالله خوشی را در کشور تجربه خواهند کرد و دسته سوم هم گردشگران مقتصدی هستند که با توجه به ثابت بودن نرخ بنزین و تخفیفات ویژه هتل ها با تور سفر نمی کنند و خودشان مستقیم به رزرو هتل و استفاده از خدمات گردشگری اقدام می کنند.
بهر صورت تا اینجای کار کفه سفرهای نوروزی به نفع سفرهای داخلی می چربد اما نتیجه کار همت عالی متولیان و مدیران را می طلبد.

عید امسال فرصتی طلایی برای متولیان گردشگری است تا با ارائه خدمات با کیفیت و مناسب گردشگران ایرانی را دلگرم کرده و مشتری خود کنند و نیز فرصتی مغتنم برای مدیران شهری و روستایی تا با تبلیغات و معرفی جاذبه های گردشگری ناشناخته خودپای گردشگران را به شهر و روستای خود باز کنند. حالا این گوی و این میدان …

منبع: توریسم آنلاین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • Ruchi

    Thanks so much! We were here in the 80s too ?

    ۲۵ اسفند, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد