جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ بهمن ۱۴۰۱

با سیری در بندرعباس می خواهیم بیشتر با این بندر مهم و زیبا ، مردمان خونگرم و مهمان نوازش ، جاذبه های گردشگری بی نظیر و تاریخی اش آشنا شویم. بَندَرعَبّاس مرکز استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس در جنوب ایران است. وسعت بندرعباس ۲۷۳۱۶ کیلومتر مربع است که به لحاظ وسعت و جمعیت هرمزگان پس از شیراز در جایگاه دوم در بین شهرهای جنوبی قرار گرفته است. شهر بندرعباس از سمت شمال به شهرستان حاجی آباد و از سمت شرق به شهرستانهای میناب و رودان از غرب به شهرستان بندر لنگه و از جنوب به خليج فارس و جزيره قشم محدود می باشد.

بندرعباس سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

معرفی بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان و دومین شهر بزرگ جنوب ایران است. نکته ای که در مورد بندرعباس باید بدانید اینکه در گذشته با نام گمبرون شناخته شده است. دو بندر مهم این شهر بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر است. در سال ۱۶۲۲ میلادی، لشکر شاه‌ عباس توانستند در جنگ با پرتغالی ‌ها در جنوب ایران پیروز شوند؛ آنها بعد از آن نام بندر گمبرون را به بندرعباس تغییر دادند.
بندر عباس جدا از اینکه بزرگترین بندر ایران است به دلیل وجود کارخانه های مهم صنعتی و نقش پر رنگ آن در جابجایی کالاهای مختلف به کشورهای خارجی همواره جزو شهرهای مهم صنعتی و بازرگانی ایران بوده است. همین موضوع باعث شده تا علاوه بر سفرهای تفریحی افراد زیادی برای کار و تجارت به این شهر سفر کنند.

علاوه بر این وجود جاذبه های فراوان گردشگری و همجواری این شهر با دو جزیره محبوب کشور یعنی قشم و کیش هم این شهر را به مقصدی تفریحی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. آب و هوای بندرعباس گرم و مرطوب است. به طور کلی در بندرعباس از نیمه آبان تا نیمه فروردین آب‌وهوا مطبوعی است. ماه‌های اردیبهشت و خرداد هوا خشک، ماه‌های تیر تا مهر نیز مرطوب است. دمای هوای شهر بندرعباس در گرم‌ترین روزها به ۵۲ درجه سانتیگراد و در سردترین روزها به ۲درجه سانتیگراد می‌رسد.

بندرعباس 2 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

جاذبه های گردشگری بندرعباس

معبد هندوها (پرستشگاه بت‌گوران)

معبد هندوها که با نام پرستشگاه بت گوران نیز شناخته می‌شود، یکی از بناهای تاریخی بندرعباس است که در خیابان امام خمینی این شهر، روبه روی بازار روز قرار دارد. این معبد در سال ۱۲۱۰ هجری قمری، در دوران حکومت محمدحسن خان اسعدالملک (حاکم وقت بندرعباس)از محل جمع‌آوری هدایای هندوها توسط تاجران هندی ساخته شده است. از سال ۱۳۰۰ شمسی تا ۱۳۴۴، برخی از هندوها در بندرعباس سکوت داشته و تجارت می‌کردند. این معبد برای نیازهای آن‌ها ساخته شد و آن را می‌توان یکی از نقاط مهم ارتباط فرهنگی و هنری بین ایران و هند برشمرد.
این بنا با تمامی بناهای تاریخی بندرعباس تفاوت دارد و در همان ابتدا نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. طرح ساختمان معبد هندوها کاملا از پرستشگاه‌های هندی الهام گرفته شده و از لاشه سنگ، ملات گل و ساروج، سنگ‌های مرجانی خاک و گچ‌های ضخیم ماده و گچ لویی ساخته شده است. در سال ۱۳۷۷ توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با شماره ۱۹۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

معبد هندوها سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم در کوه گنو، در فاصله ۳۴ کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس قرار دارد. این چشمه و بخش‌های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفریح خانواده‌ها است. این منطقه چون در میان کوه‌ها قرار گرفته است، آب و هوای معتدل‌تری نسبت به بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان دارد. همچنین کوه گنو که ارتفاع ۲۳۴۷ متری دارد، مانع از عبور بخارات آب دریا می‌شود و این امر سبب شده استان هرمزگان هواره رطوبت و شرجی بالایی داشته باشد.
آبگرم گنو حاوی هیدروژن سلفوره و کلر است و دمای بالای آب نیز سبب شده که فقط گیاهان و حیوانات کمی در آن زندگی کنند. با این حال نوعی ماهی خاص به نام آوینیوس گینویس در این چشمه آبگرم یافت می‌شود که جز اینجا، هیچ کجای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید.این ماهی بسیار کوچک و سریع است و در جریان تند آبگرم گنو نمی‌توان آن را مشاهده کرد. مهرخوش، بادام وندلیو و پامچال صخره‌ای گیاهانی هستند که در این منطقه از ایران می‌روند.

آب گرم گنو سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

عمارت کلاه‌ فرنگی بندرعباس

عمارت کلاه‌فرنگی در بخش مرکزی این شهر قرار دارد و در گذشته گمرک و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بود. قدمت این بنای تاریخی به دوران حکومت صفویان بازمی‌گردد. این عمارت چون به شکل معماری اروپایی آن دوره ساخته شده است. مانند بسیاری از عمارات و بناهای دوران قاجار، با عنوان «عمارت کلاه‌فرنگی» نامیده می‌شود. عمارت کلاه فرنگی بندرعباس در نزدیکی اسکله‌ی قدیمی این شهر، در بلوار طالقانی قرار دارد.

عمارت کلاه فرنگی سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

حمام گله داری

حمام گله‌داری در بخش مرکزی بندرعباس قرار دارد و در گذشته یک حمام عمومی بود. این حمام تنها حمام قدیمی بندرعباس است که از گذشتگان به یادگار مانده است. قدمت حمام گله‌داری به اواخر قرن ۱۳ هجری قمری برمی‌گردد و امروزه آن را به موزه مردم‌شناسی تبدیل کرده‌اند. در زمان قاجار، این حمام از سوی مسجد گله‌داری وقف شده و تجارتخانه‌ی حاج شیخ احمد گله‌داری واقف آن بود.
این حمام دو بار مرمت شده است. حمام گله‌داری در حاشیه خلیج فارس، در بلوار ساحلی شهر قرار دارد؛ بستر این منطقه رسی است که قابلیت نفوذپذیری آن به علت اشباع شدن از آب دریا بسیار زیاد است. سنگ‌های دریایی، اسفنجی و ساروج محلی و گچ دستکوب مصالح مورد استفاده در ساخت این حمام است. معماری حمام گله‌داری مثل دیگر حمام‌های نواحی کویری، دارای فضای بینه، سربینه، گرمخانه و خزینه است. در سقف حمام نیز پنج گنبد بزرگ و کوچک به چشم می‌خورد.

حمام گله داری سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

محله باستانی سورو

محله سورو در غرب شهر بندرعباس قرار دارد. در کتب تاریخی هرجا نامی از بندر گمبرون (بندرعباس) آمده، نامی از سورو هم برده شده و نام سورو با تاریخ این خطه گره خورده است. محله قدیمی سورو (در شمال محله‌ی سوروی فعلی) قرار دارد و در گذشته نخلستان‌های وسیعی داشت و درختان دیگری مثل کنار، کرت، کهور، گز و خرگ در آن وجود داشت.
از این محله سکه‌های متعددی مربوط به دوران مختلف مخصوصا دوران ساسانی، صفویه و قاجاریه به دست آمده است. این سکه‌ها امروزه در موزه بندعباس نگه داشته می‌شوند. محققان از این سکه‌های کشف شده حدس می‌زنند که ملوک هرمز ( حکومتی پادشاهی در خلیج فارس بود که از قرن سوم تا قرن دهم هجری در طول تنگه هرمز حکومت می‌کردند) ضرابخانه داشتند و علاوه بر سکه‌های مس و نقره، مسکوکات طلا هم ضرب می‌کردند.

محله سورو سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

مسجد جامع اهل سنت

بندرعباس شهری است که شهروندان سنی زیادی دارد. مسجد جامع اهل سنت این شهر در سال ۱۱۷۵ هجری قمری ساخته شده و زین‌العابدین ابوالقاسم اوزی بانی احداث آن بود. با رشد جمعیت، افزایش نیاز و همچنین به دلیل فرسودگی این مسجد بارها مرمت شده است. هنر کاشی‌کاری به کار رفته در محراب مسجد، بسیار چشم‌گیر و زیبا است. شبستان مسجد در دو طبقه ساخته شده و ۲۰ درب بزرگ دارد که به ایوان‌های شمالی، جنوبی و شرقی مسجد باز می‌شوند.
مسجد جامع بندرعباس با نام مسجد جامع دلگشا شناخته می‌شود که در نبش بلوار طالقانی و خیابان مسجد جامع قرار دارد. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مساجد این شهر است که شامل شبستان (دو قسمت قدیمی و الحاقی است) می‌شود.
قسمت قدیمی ستون‌های متعددی دارد که سرستون‌های آن گچ‌بری شده و شبیه مسجد گله داری و مسجد دژگان است. در سال ۱۳۸۴ عملیات بازسازی مسجد جامع دلگشا آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ به پایان رسید. این مسجد با شماره‌ی ثبت ۱۵۹۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مسجد جامع اهل سنت سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

آب انبارهای برکه باران

آب انبارهای برکه باران یا همان مجموعه برکه‌های باران، شامل پنج برکه یا آب‌انبار است که در خیابان ۲۲ بهمن بندرعباس قرار دارد. مجموعه برکه‌های باران گنبدهای موزون و منحصربه فردی دارد. این آب‌انبارها از مصالحی مثل سنگ و ملات ساروج ساخته شده است. این برکه‌ها چهار دهانه اصلی برای ذخیره آب دارد که آب مورد نیاز شهر را تامین می‌کردند. امروزه یکی از برکه‌های باران را به آمفی تئاتر تبدیل کرده‌اند.
دو آب‌انبار دیگر در مجموعه برکه‌های باران خارج از محدوده موزه خلیج فارس قرار دارد که یکی در داخل محوطه دیوارکشی‌شده و دیگری در بافت شهری پشت موزه واقع شده است. دورتادور محوطه یکی از این دو آب‌انبار، دیوارکشی‌شده است و افراد محلی می‌گویند این بنا، همان برکه و آب‌انباری است که برای تفریح در اختیار فرح پهلوی قرار داده شده بود. این اثر در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۵۴ با شماره‌ی ۱۰۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برکه های باران سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

مسجد ناصری

این مسجد یکی از مساجد تاریخی بندرعباس است که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. معماری آن از معماری سنتی جنوب الهام گرفته است. این مسجد در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی، توسط محمدعلی ناصری حیدرآبادی بنا شد. برای ساخت سقف مسجد ناصری از نوعی چوب مخصوص به نام چوب صندل استفاده شده که از هند آورده بودند. از دیگر تزئینات خاص مجسد می‌توان به گچ‌بری‌های آن اشاره کرد.خانه احمدی یکی از خانه‌های قدیمی شهر بندرعباس است. قدمت این خانه به دوران قاجار برمی‌گردد و مالک آن شخصی به نام حاج احمد گله‌داری بود. خانه احمدی با شماره‌ی ۸۵۰۹ در به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد ناصری سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

موزه آب

موزه آب یکی از موزه‌های شهر بندرعباس است که در بلوار امام خمینی قرار دارد. قدمت بنای این موزه به دوران صفویه بازمی‌گردد و امروزه به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده است. با گشت و گذار در این موزه می‌توانید شناخت خوبی بر آثار و ابنیه تاریخی در زمینه‌های مختلف مربوط به آب به دست آورید.
با راه‌اندازی این موزه تلاش بشر در حفر چاه‌های آب و قنات به نمایش گذاشته شده است تا آن‌ها را به مردم بشناسانند و از میراث قدیمی اشیای مربوط به اب و حفر آن به خوبی حفاظت می‌شود. در موزه آب اشیایی مثل انواع کوزه، انواع خمره آب به نام کروش، خمره‌های سنگی (موو)، پایه مشک (مشک تروز) و عکس‌هایی از ظروف آب و گاوچاه و چاه چرخ گاوی به نمایش گذاشته شده است.

موزه آب سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

قلعه فین

برای تجسم دوران باستانی بندرعباس، باید ۹۵ کیلومتر به شمال غربی شهر سفر کنیم. هم جاده و هم راه‌آهن در خدمت ما هستند تا به قلعه فین برویم و ببینیم مردم تاریخ گذشته چگونه روی بلندی قلعه می‌ساخته‌اند تا در زمان حملات احتمالی دشمنان، بر آن‌ها اشراف داشته باشند. متاسفانه زلزله سال ۱۳۸۶ بخش قابل توجهی از قلعه فین بندرعباس را تخریب کرده اما هنوز هم می‌توان دریافت که این ارگ به طور تقریبی ابعادی ۳۰۰ در ۲۰۰ متری داشته و درکنار آن برج‌هایی استوانه‌ای شکل برای قرارگیری ادوات جنگی ساخته شده بوده‌اند. با مشاهده زیرساخت‌های امروزی‌تر در مسیر صعود نیز مشخص می‌شود در روزهای معاصر تاریخ، خان‌های محلی از این قلعه استفاده می‌کرده‌اند. روی هم رفته اگر دوست دارید ساعاتی را در تونل زمان بندرعباس سپری کنید؛ قلعه فین انتخابی فوق العاده خواهد بود.

قلعه فین سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

غار خرسین

یکی از از جاذبه های گردشگری دیدنی اطراف بندرعباس غار خرسین است. معجزه‌ای نمکی وسط کویر که بیشتر مرا یاد فیلم افسانه جومونگ و کوه نمک گوسان می‌اندازد. گنبدی نمکی و دیدنی که علاوه‌بر پوشش گیاهی بین سنگ‌های نمکی، غاری بزرگ دارد و درواقع موقعیتی همه‌چیز تمام است. غار خرسین محیط دیدنی و پوششی صیقلی و زیبایی دارد ولی حرکت در آن باید محتاطانه باشد. پوشش نمکی این غار ناپایدار و سست است پس اصلا با دل شیر به دل این غار نزنید و مراقب باشید زیباییش چشمان شما را سحر نکند.
این غار کنار روستای خرسین از شهرستان بندرعباس قرار دارد و درواقع فاصله چندانی تا خود شهر ندارد. برای تماشایش عزم جزم و خودرو که جزو بدیهیات است، باید بلد مسیر و وسایل حرفه‌ای غارنوردی هم داشته باشید.

غار خرسین سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

برای دیدن بقیه جاهای دیدنی بندرعباس می توانید اینجا کلیک کنید.

روستاهای نزدیک بندرعباس

روستای آوین علیا

آوین علیا روستایی خوش آب و هوا و بسیار زیبا با مردمی خونگرم و مهمان نواز است. این روستا با داشتن آب بسیار زیاد و چشمه های گوناگون آب چند روستا را تامین می کند.روستای آوین علیا در ارتفاع بالاتر از آوین سفلی و دقیقاً روی تپه‌ای قرار گرفته ‌است.
روستای آوین علیا از شمال به کوه، از جنوب به آوین سفلی، از مغرب به تنگ گچ، و از سوی شرق به به کوه محدود می‌گرد.
آدرس : بندرعباس، شهرستان فین، بخش فین، روستای آوین علیا

روستای آوین علیا سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

روستای چهلو گهره

روستای چَلو؛ با جمعیتی در حدود ۳۰۰ نفر؛ در دهستان گهره از توابع بخش فین شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان در جنوب ایران است.در گویش محلی ساکنان اطراف بندر عباس چَلو به محلی اطلاق می‌شود که مالامال و لبریز از آب باشد، و مناطقی که آب فراوانی دارند به این نام خوانده می‌شوند. ارتفاع روستای چلو از سطح دریا ۶۱۰ متر است.روستای چَلو در ۲ کیلومتری غرب روستای گهره واقع شده ‌است.پیشه بیشتر اهالی روستای چَلو دامپروری و کشاورزی است.در روستای چلو خرما، تنباکو، ذرت، جو، سیر و پیاز، حبوبات و سایر محصولات جالیزی کِشت می‌شود.
سد مخزنی چَلو در ۷ کیلومتری غرب روستای چلو بر روی رودخانه فصلی گهره احداث و موجب آبادی بیشتر این منطقه شده است. این سد از نوع خاکی با هسته رسی و سرریز بتونی و طول تاج ۴۹۰ متر، عرض آن در پی ۱۳۰ متر و در تاج ۷ متر است و با ۲۹ متر ارتفاع گنجایش ذخیره ۱۰ میلیون مترمکعب آب را دارد.چشمه‌ها و قناتهای آب در فین و حومه آن بعد از آبگیری کامل این سد در سال ۱۳۸۷ بسیار پرآب شده است.
آدرس : بندر عباس، دهستان گهره، روستای چلو گهره

روستای چهلو گهره سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

روستای سرخون

شهرستان بندر عباس شهرستانی با عرض کم و طول بسیار زیاد است که مابین دو روستای تقریباً همنام واقع شده است که در شرق آن روستای “سرخون“ و غرب آن روستای “خونسرخ“ قرار دارد.سرخون، روستایی خوش آب و هوا از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر عباس است که در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز استان هرمزگان واقع شده است و دارای جمعیتی در حدود ۴ هزار نفر می‌باشد. اهالی بندرعباس در روزهای جمعه و دیگر ایام تعطیل برای تفریح و گردش راهی این دهستان می‌شوند.
سرخون دارای آب و هوایی بسیار مطبوع و زمین هایی سرسبز و زیباست و مساعدترین مکان جهت کِشت گُل گلایول در هرمزگان به‌شمار می‌رود.هر سال بیش از۴۰ هکتار از زمینهای دهستان سرخون زیر کشت ۲ گیاه زینتی گلایول و آفتابگردان قرار می‌گیرد.
آدرس: بندرعباس، ۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس، روستای سرخون

روستای سرخون سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

روستای سیخوران

روستای سیخوران منطقه ای رویایی در ۸۰ کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده است که در واقع چشم هر بیننده ای را مجذوب به خود می کند.سيخور، در زبان محلی به نوعی جوجه تيغي اطلاق می شود که در گذشته به تعداد زياد در اين منطقه وجود داشته‌اند. اما دلیل نامگذاری روستا وجود سه خور (دره) در این منطقه است که در مرکز روستا با هم تلاقی پیدا می کنند از اینرو به سه خوران شهرت یافته و در نهایت با گذر زمان به سیخوران تغییر نام پیدا کرده است.طبیعت سیخوران بسیار دل انگیز است و کوه، رودخانه و درختان یکجا در آن جمع شده اند به گونه ای که گردشگران یادشان می رود که در استان هرمزگان قرار دارند.
سیخوران همیشه آخر هفته ها پذیرای تعداد زیادی از دوستداران طبیعت و گردشگران است که خود را با اشتیاق به آنجا رسانده اند. روستای سیخوران از شمال شرق به کوه شانگ، از شمال و شمال غرب به کوه سيخوران و از جنوب به کوه سرخ محدود مي‌شود. روستا سیخوران حدود ۹۲۰ متر از سطح دريا ارتفاع دارد و تحت تأثير اقليم معتدل و مرطوب؛ آب و هواي آن در فصول بهار، پاييز و زمستان دلپذير و ملايم و در تابستان گرم است.رودخانه جاماش از ميان روستای سیخوران عبور مي‌کند که بسیار دیدنی می باشد.

قدمت روستای سيخوران به دوره قاجاريه مربوط است. نخستين باغ‌های روستای سیخوران، در زمان پهلوی اول درست شده و پس از آن نيز، محلی ييلاقی به شمار می رفته است.مردم روستای سيخوران به زبان فارسی با گويش بندری سخن می گويند. آنها مسلمان و پيرو مذهب شيعه جعفری هستند.
آدرس: بندرعباس، ۸۰ کیلومتری شمال بندرعباس، روستای سیخوران

روستای سیخوران سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

روستای شمیل

شمیل؛ با جمعیتی حدود ۲ هزار نفر؛ روستایی از توابع بخش شمیل شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان ایران است.این روستا در شمال شرق استان؛ بین شهرستان میناب و بندر عباس و در ۸۰ کیلومتری بندر عباس قرار دارد. از جمله جاذبه های گردشگری روستای شمیل میتوان به سد بزرگ شمیل نیان، قلعه تاریخی شمیل، آبشار نیان در حوالی شمیل، کروکی شمیل و نخلستان، رودخانه و مناظر طبیعتی و چشم نواز اشاره کرد. شغل اکثر مردم روستای شمیل کشاورزی و دامداری است.
آدرس: بندرعباس، ۸۰ کیلومتری شمال شرق بندر عباس به طرف میناب، روستای شمیل

روستای شمیل سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

غذاهای محلی بندرعباس

مهیاوه

مهیاوه یکی از محبوب ترین غذاهای محلی که جزو تاریخ بندرعباس نیز محسوب میشود که البته هم به عنوان وعده غذایی استفاده می شود هم به عنوان سس در کنار غذاهای دیگر. این خوراک از ماهی های کوچک خشک و پودر شده مثل سادین با نمک و آب تهیه می شود که درون خمره ریخته می شود و زیادی نگهداری می شود و در آخر ادویه های تندی به آن اضافه می شود که آن را به سسی لذیذ تبدیل می کند. بسیاری از مردم بومی مهیاوه را به عنوان یک وعده در صبحانه میل می کنند.

مهیاوه سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

هواری

اگر تجربه سفر به جزیره قشم و کیش را داشته باشید و جاهای دیدنی بندرعباس را دیده باشید حتما بین غذاهای محلی اسم هواری میگو یا ماهی را شنیده اید. اما زادگاه اصلی این غذای خوشمزه بندرعباس است. پس اگر قصد دارید تا طعم بی نظیر مخلوط ماهی یا میگو با سبزیجات معطر، ادویه، سیر، رب و برنج را امتحان کنید حتما هواری را در لیست غذاهایی که باید در بندرعباس تجربه کنید قرار دهید. قول می دهیم پشیمان نشوید.

%name سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

بلالیت

بلالیت یکی دیگر از غذاهای محلی بندرعباس است که طعمی شیرین دارد و بیشتر در وعده صبحانه یا به عنوان عصرانه میل می شود. این غذای خوشمزه از ماکارونی رشته ای نازک به همراه هل، شکر، گلاب، زعفران، روغن و گاهی شیره خرما تهیه می شود و علاوه بر طعم لذیذ مقوی نیز هست.

%name سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

زیبون

اگر به دنبال تجربه طعمی متفاوت و در عین شکم سیر کن در بندرعباس هستید زیبون یکی از بهترین گزینه ها است. برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا ماهی و سیب زمینی را به صورت جداگانه سرخ می کنند و در ظرفی دیگر پیاز، ادویه، گوجه خورد شده و گرد لیمو عمانی را تفت می دهند و سپس سیب زمینی را به آن اضافه می کنند. پس از آماده شدن مواد آن را همراه برنج آبکش شده دم می کنند و البته با این تفاوت که از نان محلی به نام تموشی برای ته دیگ استفاده می کنند.

%name سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

عنکاس ماهی

می رسیم به غذای محبوب دل مردم جنوب کشور یعنی عنکاس! باید طعم متفاوت این غذا را تجربه کنید تا دلیل علاقه مردم به این غذا را متوجه شوید. غذایی که درست کردنش کار راحتی نیست. برای تهیه عنکاس ابتدا ماهی مرکب را برش می دهند و به مدت ده روز در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار می دهند تا کاملا خشک شود بعد گوشت ماهی خشک شده را کباب می کنند و آن را به صورت کوبیده شده بر سر سفره می آورند. طعم این غذا با لیمو تازه یا خاک خرما بی نظیر می شود.

%name سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

موفلک

موفلک از جمله غذاهای محلی معروف بندرعباس است که ماده اصلی آن ماهی است. مردم بندرعباس برای درست کردن ایت غذای لذیذ ابتدا ماهی را به همراه پیاز سرخ می کنند. بعد مقداری گندم را تفت می دهند تا رنگش قهوه ای شود و مخلوط ماهی و پیاز را به آن اضافه می کنند و اجازه می دهند تا دم بکشد. ادویه هندی راز خوشمزگی این غذاست. پس از آن غافل نشوید.

موفلک سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

برنج دیشو

اگر شما هم اهل چشیدن طعم های متفاوت هستید پیشنهاد می کنیم در سفر به بندرعباس از چشیدن برنج دیشو غافل نشوید. برای پخت این غذا برنج را با مخلوط آب و شیره خرما دم می کنند. به همین دلیل رنگ برج قهوه ای و طعمش شیرین است. البته این روش طبخ برنج باعث می شود این غذا خاصیت زیادی داشته باشد. پس از اینکه برنج آماده شد آن را به همراه ماهی سرخ شده سرو و نوش جان می کنند.

 دیشو 1 e1675666455117 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

هتل های بندرعباس

هرمز

هتل پنج ستاره هرمز بندرعباس، یکی از هتل‌های ۵ ستاره شهر بندرعباس که در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت فیلی قشم در ۷ طبقه در جوار ساحل زیبای خلیج فارس احداث شده‌است. این هتل در مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰۰ مترمربع، به شکل F با امکاناتی خاص و برخوردار بودن از چشم اندازی زیبا و رستوران‌های مجلل در محیطی آرام و به یاد ماندنی واقع شده‌است. شایان ذکر است هتل اولین هتل ۵ ستاره در ایران است که موفق به دریافت گواهینامه‌های C.S و S.F.T (Safe for Tourist) شده‌است. برخورداری از امکانات خاص در اتاق‌ها و سوئیت‌ها، به همراه رستوران مجلل، اقامتی آرام و به یادماندنی را در خاطر مهمانان ثبت می‌کند.
از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این هتل می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، استخر کودکان و زمین تنیس اشاره کرد. قابل توجه مهمانان گرامی اتاق‌های هتل هرمز به دلیل قرارگیری در منطقه گرمسیری، فاقد سیستم گرمایشی هستند.
آدرس : بندر عباس – میدان انقلاب

هتل هرمز سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

هتل هما

یکی از هتل های محبوب در میان هتل های پنج ستاره شهر بندرعباس است. این هتل ۵ ستاره و مجلل در نزدیکی سواحل زیبای خلیج فارس جای گرفته است و از این جهت بهترین هتل بندرعباس می‌باشد. هتل هما بندرعباس زیرمجموعه گروه هتل های هما است. این هتل ۱۷۶ واحد اقامتی متنوع دارد. چشم انداز اتاق ها و سوئیت های هتل هما رو به دریا، رو به شهر و فضای سبز اطراف هتل است. هتل هما دارای چندین واحد پذیرایی است. داخل محوطه باغ هتل هما در یک فضای دل انگیز رستوران ستاره دریایی هتل قرار دارد. کنار این رستوران در داخل باغ یک چایخانه سنتی نیز قرار دارد. در داخل ساختمان رستوران و کافی شاپ مرجان در طبقه همکف هتل قرار دارند.
جالب است بدانید هتل هما بندرعباس دارای یک استخر روباز در فضای باز است. در محوطه باغ هتل نیز فضای زیبایی برای نشستن مهمانان تعبیه شده است. این هتل دارای یک زمین تنیس برای تفریح مهمانان ایجاد کرده است. هتل هما بندرعباس همچنین دارای یک سالن کنفرانس است که با ظرفیت ۳۰۰ نفر می تواند میزبان همایش های مختلف داخلی و خارجی باشد.
آدرس : بندرعباس، بلوار پاسداران، خيابان معراج

هتل هما سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

هتل خلیج فارس

هتل پنج ستاره بین المللی خلیج فارس در سال ۱۳۸۳ افتتاح شد. این هتل ۲۵ کیلومتر از بندرعباس واقع در خون سرخ قلب مرکز صنعتی بندر عباس و در نزدیکی اسکله ها از جمله بندر شهید رجایی فاصله دارد. در سال ۱۳۹۹ این هتل بین المللی به منظور بهبود خدمات و جلب رضایت مشتریان مورد بازسازی قرار گرفت و درست به همین دلیل جزو لیست بهترین هتل بندرعباس جای گرفت. در حال حاضر هتل خلیج فارس بندرعباس با امکانات منحصر به فرد پذیرای مهمانان گرامی داخلی و خارجی در تمام روزهای سال است. هتل بین المللی بندرعباس با مساحت ۹۸۰۰۰ متر مربع دارای یک ساختمان ۶ طبقه است که در کل ۱۵۵ باب اتاق و سوئیت متنوع را در خود جای داده است.
وجود رستوران و چای خانه سنتی، کافی شاپ، استخر شنا سرپوشیده در کل سال، رستوران و نوشیدنی روم سرویس، غذاهای رژیمی، سرو غذا در اتاق، بوفه صبحانه، غذاهای دریایی، رستوران فضای باز، رستوران با منوی انتخابی از مهم ترین امکاناتی است که اقامت شما در هتل خلیج فارس را بسیار لذت بخش تر می کند.
آدرس : استان هرمزگان، بندر عباس کیلومتر ۱۳ اتوبان شهید رجائی، خون سرخ

هتل خلیج فارس سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

هتل ۴ ستاره استاتیس

این هتل نوساز که می تواند در میان لیست نام بهترین هتل بندرعباس جای بگیرد، در سال ۱۴۰۰ افتتاح شده است. این هتل یک ساختمان ۷ طبقه و ۵۷ واحد اقامتی متنوع را در خود جای داده است. اتاق هایی که می توانید در هتل استاتیس، بهترین هتل بندر عباس از نظر نوساز بودن رزرو کنید، شامل: اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته توئین استاندارد، اتاق سه تخته و سوئیت کانکت برای دو نفر است.
رستوران هتل استاتیس بندرعباس بصورت مسقف واقع در طبقه اول با ظرفیت ۷۰ نفر وعده صبحانه را برای مهمانان گرامی سرو می کند. کافی شاپ هتل واقع در طبقه همکف با ظرفیت ۴۰ نفر از ۲ ظهر تا ۱۲ شب برای ارائه خدمات به مهمانان در دسترس است.
آدرس: بندر عباس، مرکز شهر، پشت سیتی سنتر

هتل استاتیس 1 scaled سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

هتل آتیلار

این هتل چهار ستاره در قلب شهر بندرعباس در خیابان امام خمینی به عنوان مرتفع‌ترین سازه در سال ۱۳۸۴ ساخته شد. این هتل مجهز به سه شعبه با امکانات رفاهی مناسب است. شعبه اول هتل در سال ۱۳۸۴ ساخته و جهت سرویس‌دهی بهتر، برخی بخش‌های هتل آتیلار یک در سال ۱۳۹۴ جهت ارتقا خدمات بازسازی شد. ناگفته نماند که ساختمان شعبه اول هتل از قسمت جنوبی لابی به شعبه دوم هتل وصل می‌شود. نمای هتل به قدری زیباست که از فاصله دور نیز هر کسی را مسحور می‌کند. این هتل جزو بلندترین هتل‌های شهر شناخته شده و ۱۳ طبقه دارد. این هتل مشتمل بر ۹۸ باب اتاق، جزء هتل‌های با کیفیت مناسب در شهر بندرعباس می‌باشد.
رستوران، کافی‌شاپ و سالن همایش، برخی از امکانات هتل آتیلار می‌باشند. قابل توجه مهمانان گرامی، اتاق‌ها فاقد سیستم گرمایشی هستند. در سایت سیری در ایران می توانید با هتلهای بیشتری آشنا شوید.
آدرس: بندرعباس، خیابان امام خمینی، میدان ۱۷ شهریور، پشت ستاره شهر، جنب اداره پست مرکزی

هتل آتیلار سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

سوغات بندرعباس

میوه گوآوا یا زیتون محلی

بندرعباس به‌خاطر نزدیکی به اقیانوس، آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد و میوه‌های خاصی در این منطقه رشد می‌کنند. یکی از این میوه‌ها، گوآوا است. گوآوا درختی است که در نواحی استوایی رشد می‌کند و میوه می‌دهد. این میوه یکی از میوه‌های صادراتی است که چند سال پیش نهالش را به ایران آوردند. کشاورزها توانستند این میوه را در آب‌وهوای جنوب پرورش بدهند. شاید در دیگر استان‌های ایران ‌همچین میوه‌ای را نبینید؛ البته چند سالی است که درخت گوآوا در شمال کشور هم ثمره می‌دهد. این میوه را از جنوب به دیگر شهرهای ایران می‌فرستند. میوه گوآوا از خوشمزه‌ترین سوغات این منطقه است.
جنوبی‌ها به آن زیتون محلی هم می‌گویند. درخت گوآوا در نیمه‌های زمستان گل می‌دهد و می‌توانید در بهار میوه‌‌هایش را ببینید. میوه گوآوا سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است. طعمی ترش‌وشیرین دارد. پوسته بیرونی‌اش سبز یا زرد است؛ اما بخش درونی‌اش صورتی است. خوب است از این میوه کمیاب برای خانواده یا دوستانتان سوغاتی بخرید.

 e1675662802961 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

خرما

همه، جنوب را به نخل‌های زیبا و خرمای اعلایش می‌شناسند. محال است به جنوب بروید و کنار چای و هر وعده غذا ظرفی از خرمای تازه نبینید. به خاطر آب‌وهوای گرم و مرطوب جنوب، این میوه به‌خوبی در این منطقه رشد می‌کند. بندرعباس از تولیدکنندگان اصلی خرما در ایران است. در بسیاری از شهرهای این استان مثل رودآب، حاجی آباد و میناب نخلستان‌های وسیعی از خرما را پرورش می‌دهند. مقدار زیادی از این خرماها را به خارج از کشور صادر می‌کنند. خرماهای بندرعباس تنوع زیادی دارند. انواع مختلفش مثل مضافتی، مرادسنگ، خنیزی، کریته و پیارم موجود است. پیارم از معروف‌ترین خرمایی است که اغلب آن را صادر می‌کنند.
خرما و فرآورده‌هایش مثل چیپس خرما، سرکه خرما و شیره خرما از مهم‌ترین سوغات بندرعباس است. خیلی از جنوبی‌ها از راه فروش و صادرات خرما، روزی حلالی در می‌آورند و زندگی خود را می‌چرخانند. این محصول برای جنوبی‌ها آن‌قدر ارزشمند است که هر سال جشنواره‌های مختلفی در این زمینه برگزار می‌کنند. خرما برکت سُفره‌های جنوب است و در هر جا با این میوه شیرین از شما میزبانی می‌کنند.

 e1675662786532 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

مرکبات

همه شمال را به مرکباتش می‌شناسند؛ اما مرکبات بندرعباس هم خوردن دارد. مرکبات از دیگر سوغاتی‌های این شهر است. در این شهر انواع درخت‌های مرکبات مثل پرتقال، لیموشیرین، گریپ فروت و لیموترش را پرورش می‌دهند. جنوبی‌ها بخشی از این محصول‌ها را به دیگر شهرهای ایران می‌فرستند. اگر در پاییز قصد سفر به جنوب را دارید، با خرید بلیط قطار بندرعباس خودتان را به آنجا برسانید. در این فصل، مرکبات را هم می‌چینند و برای فروش می‌گذارند. اگر به بازار محلی شهر سری بزنید، انواع مختلفش را می‌بینید. قیمت‌ها هم در این بازار مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌ترند.

 e1675662815421 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

ماهی و میگو

جنوب است و غذاهای دریایی‌اش! خوب می‌دانید که ماهی و میگو از اصلی‌ترین غذاهای جنوب ایران است. بیشتر جنوبی‌ها به ماهیگیری مشغول هستند. بی‌تردید می‌توانید خوشمزه‌ترین ماهی‌ها و میگوها را در جنوب ایران بخورید. برای خرید سوغات جنوب سری به بازار ماهی‌فروش‌ها بزنید. این بازار از جاذبه‌های گردشگری در بندرعباس است. در بازار ماهی‌فروش‌های بندرعباس هر نوع ماهی‌ که بخواهید، پیدا می‌شود. از ماهی حلوا تا ساردین، سرخو، قباد، شیر و انواع میگوها را دارند. بد نیست سری به رستوران های بندرعباس شهر بزنید و غذاهای مختلف دریایی را امتحان کنید. یادتان باشد برای خرید ماهی، روز آخر سفر را انتخاب کنید تا سالم و تازه بمانند؛ البته فراموش نکنید که بردن این اقلام به داخل هواپیما ممنوع است؛ پس حتماً قبلش با مسئولان پرواز هماهنگ کنید تا بارتان را به‌صورت ویژه بسته‌بندی کنند.

 و میگو e1675662827537 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

صنایع دستی بندرعباس

گلابتون دوزی بندرعباس

گلابتون دوزی یا زردوزی جزء رایجترین صنایع دستی شهر بندرعباس و استان هرمزگان است. در ایران این هنر نام های مختلف گلدوزی، برودری دوزی، کمان دوزی و کم دوزی را به خود اختصاص داده و در شهرهایی چون بندرعباس، بندر لنگه و میناب این هنر دوزندگی رونق بسیاری دارد. در توضیح گلابتون دوزی میتوان گفت هنری است که روی پارچه را بر اساس طرحی با نخ های طلا می بافند ولی در ایران بجای استفاده از طلا، نخ های ابریشمی که با روکش فلزی به رنگ طلایی یا نقره ای پوشیده شده اند استفاده می کنند. جلوه و زیبایی این هنر را می توان در لباس های محلی زنان و دختران هرمزگان و جنوب کشور دید. همچنین استفاده هنر گلابتون دوزی تنها در لباس های زنانه نیست بلکه می توان بر روی کوسن، پشتی، سجاده، جلد قرآن، شلوارهای زنانه و تابلو دید.

گلابتون دوزی سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

خرسک بافی بندرعباس

خرسک عبارت است از بافت نوعی فرش با پرزهای بلند و درشت که بافت آن با رنگ های بسیار محدود انجام می شود. در بافت سنتی آن از رنگ طبیعی پشم استفاده می شد ولی امروزه شاهد رنگ های متنوع دیگری هم هستیم. پرز و تار و پود کلفت آن از پشم است و از پود رو استفاده نمی شود. در قدیم از آن به عنوان روانداز هم استفاده می کرده اند. امروزه از این نوع بافت برای تولید پادری و کناره در اندازه های مختلف استفاده می کنند. نقوش خرسک معمولاً هندسی بوده و بافت آن در روستای “درتوجان” رواج دارد.

خرسک بافی سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

شک بافی بندرعباس

شک بافی، بافت نوعی نوار با نخ های فلزی طلایی و نقره ای رنگ است. در بندر عباس از این هنر برای تزئین لباس ها مانند آستین، دوریقه، اطراف مقنعه و سجاده استفاده می کنند. برای درست کردن این نوارها ازجوغن که نوعی هاون چوبی است، قرقره، بالشتک، نوار فلزی نقره ای و طلایی استفاده می کنند.
شک با توجه به نیاز مصرف کننده اندازه های مختلفی دارد از شش میلیمتر تا پنج سانتیمتر و با توجه به اندازه عرضش نام های مختلفی دارد که به تعداد از آن ها اشاره کرده ایم زری یک فضله، زری دو فضله، شک، عین القمری، گل اشرفی ساده، سن المشار، قیچی لوزی، مرافعی، کله کجی، گل اشرفی کله قندی و … که در این میان کم عرض ترین نوع آن زری یک فضله و عریض ترینش مرافعی می باشد. مشهورترین شک مربوط به شهر رودان استان هرمزگان است و شما میتوانید این هنر را بر روی بسیاری از لباس های سنتی بندرعباس ببینید.

شک بافی سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

بادله دوزی بندرعباس

بادله دوزی که به تلی بافی هم شهرت دارد و همانند شک بافی برای آراستن لباس های زنانه مخصوصا لبه ی شلوارهای زنانه استفاده می کنند. تله نوارهایی است با عرض پانزده سانتیمتر که از کنار هم قرار گرفتن چند نوع زری درست می شود، که زری بزرگ در وسط و کوچکتر ها در اطراف قرار می گیرند. شلوارهایی که بادله دوزی شده بیشتر توسط نوعروسان جنوب استقاده می شود.

بادله دوزی سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

خوس دوزی بندرعباس

خوس دوزی هنر آراستن پارچه ها توری توسط نوار نقره ای و یا ستاره های فلزی است. از این حرفه در تزیین چادر زنانه که در زبان محلی دستار می گویند، مقنعه، روسری کوچک یا جلبیل استفاده می کنند. پارچه ی استفاده شده در خوس دوزی معمولا مشکی است و گاهی از پارچه هایی به رنگ زرشکی یا سبز استفاده می کنند.

خوس دوزی سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

صنایع دستی دریایی بندرعباس

با قدم زدن در بازارهای بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان مانند کیش، قشم،… می توان صنایع دستی زیبایی را دید که به صورت مجسمه، تابلو و اشیاء گوناگون از مواد اولیه که از دریا بدست می آیند مثل صدف، گوش ماهی، استخوان ماهی، حلزون، مرجان و … درست می شوند.

دریایی سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

رستوران های بندرعباس

رستوران بادگیران

بادگیران در بندرعباس بسیار معروف‌ است. این رستوران در مجموعه پذیرایی و تفریحی بادگیران قرار دارد و ظاهر زیبا و شیکی دارد.رستوران بادگیران از زیباترین رستوران های بندرعباس است که آن را به بزرگ‌ترین مجتمع پذیرایی و گردشگری می‌شناسند. با رفتن به این باغ با یک تیر دو نشان می‌زنید. این باغ هم فضای تفریحی و هم رستورانی مجلل دارد. معماری زیبای این مجموعه توجه بسیاری از گردشگرها را به خودش جلب می‌کند. در فضای باغ، اتاقک‌های شیشه‌ای و زیبایی را ساخته‌اند. همه اتاقک‌ها سیستم‌های خنک‌کننده دارند و به‌راحتی می‌توانید در آن استراحت کنید.
هر طرف از این مجموعه را که نگاه کنید، با گیاهان و آب‌نمای مصنوعی تزیین کرده‌اند. بادگیرهای اطراف باغ، نمادی از بافت سنتی جنوب و مناطق کویری است. اگر دستی در حرفه عکاسی دارید، خوب است این تصویر تماشایی را در قابی ثبت کنید. شب‌ها، زیبایی مجموعه بادگیران چند برابر می‌شود. این رستوران می‌تواند یکجا میزبان ۱۲۰۰ نفر باشد. در بادگیران موسیقی زنده هم اجرا می‌کنند تا شبی بی‌نظیر برای مهمان‌ها بسازند.
آدرس: بندرعباس، ابتدای جاده میناب، جنب بنیاد بتن، ۴۰۰ متر داخل کوچه

بادگیران سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

رستوران داریوش

در بین رستوران های بندرعباس، رستوران داریوش فضایی دنج و سنتی دارد. استفاده از تخت‌های چوبی و ظروف سفالی، جذابیت بیشتری به رستوران داریوش داده است. دیوارهای این رستوران را با عکس‌های قدیمی و ظروف زیبا تزیین کرده‌اند. خوب است از آن‌ها دیدن کنید. در رستوران داریوش دلتان را برای خوردن غذاهای سنتی و خوشمزه جنوبی صابون بزنید. پرسنل این رستوران، منوی متنوعی از غذاهای سنتی جنوب و غذاهای ایرانی را برایتان می‌آورند. بعد از سفارش هم غذاها را در کمترین زمان آماده می‌کنند. رستوران داریوش تا ساحل خلیج فارس فاصله زیادی ندارد. بعد از خوردن غذا کنار ساحل قدی بزنید و از صدای امواج دریا لذت ببرید.
آدرس: بندرعباس، بزرگراه شهید رجایی

 1 e1675574434271 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

رستوران فانوس

فضای داخلی رستوران فانوس، مدرن و زیباست. هوا که خوب باشد، نشستن در فضای باز رستوران هم لذت‌بخش است. غذاهای رستوران فانوس، تنوع خوبی دارد. آشپزهای این رستورن انواع غذاهای ایرانی و سنتی جنوبی را طبخ می‌کنند در این رستوران نگران پارکینگ هم نباشید. داشتن پارکینگ خصوصی از مزیت‌های خوب رستوران فانوس است. بعد از خوردن غذا می‌توانید برای خرید سوغات بندرعباس در بازارهای اطراف رستوران گشتی بزنید. بازار لاری‌ها و بازار مرکزی بندرعباس در همان نزدیکی است.
آدرس: بندرعباس، میدان ١٧ شهریور، روبه‌روی سیتی‌سنتر

 e1675574457784 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

رستوران سنتی ستاره جنوب

اگر به مرکز خرید ستاره جنوب رفتید، لازم نیست برای خوردن غذا از آن مرکز بیرون بروید. در همان جا رستورانی سنتی فعالیت می‌کند که غذاهای گرم و باکیفتی دارد. رستوران سنتی ستاره جنوب، با فضای دل‌نشینش روزتان را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این مجموعه فست‌فود، کافی‌شاپ و چای‌خانه هم برپاست. در سفرتان به قشم می‌توانید به شعبه دوم این رستوران بروید.
آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی، مجتمع تجاری تفریحی ستاره جنوب، طبقه سوم

ستاره جنوب سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

رستوران امپراطور

این رستوران یکی از بهترین رستوران های بندرعباس است. فضای شیک و مدرن این رستوران، توجه خیلی از گردشگرها را جذب می‌کند. رستوران امپراطور، برای برگزاری دورهمی‌ها یا جلسه‌ای کاری گزینه خوبی می‌شود. به این رستوران که رفتید، به فضای باز و حیاط زیبایش هم سری بزنید. نسشتن در این فضا و تماشای موسیقی زنده، حس‌وحال خوبی را به شما منتقل می‌کند. قیمت غذاهای رستوران امپراطور نسبت به دیگر رستوران‌ها گران‌تر است؛ اما از کیفیت غذاها خیالتان راحت باشد.
آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، انتهای رسالت شمالی، نبش کوی آزادشهر

 e1675574490765 سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

رستوران ایتالیایی روژه

اگر طرف‌دار غذاهای ایتالیایی هستید، رستوران روژه شبی خاطره‌انگیز را برایتان می‌سازد. رستوران ایتالیایی روژه در بین رستوران های بندرعباس شهرت زیادی دارد. فضای دل‌نشین و آرام روژه، حس خوبی به مشتری‌ها می‌دهد. اگر قراری دونفره دارید، خوب است این رستوران را انتخاب کنید. لیست غذاهای روژه به پیتزا و پاستا محدود نیست. در این لیست غذاهای خوشمزه دریایی با ترکیباتی جدید و ادویه‌هایی خوش‌طعم وجود دارد. سس‌ها و پیش‌غذاهای رستوران روژه به اندازه غذاهای اصلی منو، خوش‌مزه‌اند. همچنین می‌توانید باکیفیت‌ترین سالاد سزار و استیک‌ها را در این رستوران بخورید.
آدرس: بندرعباس، رسالت شمالی، چهارراه پردیس، تقاطع طلوع

روژه سیری در بندرعباس ، بندر گمبرون سابق

بهترین زمان سفر به بندرعباس

با توجه به اینکه بندر عباس در قسمت جنوب کشور قرار گرفته است دارای هوای گرم به خصوص در فصل تابستان است. در واقع گرمترین دمای هوای بندرعباس متعلق به ماه تیر و مرداد است که با توجه به دمای بالای هوا برای بسیاری از مسافران زمان مناسبی برای سفر به این شهر نیست. در مقابل فصل پاییز و زمستان که هوا در نقاط مختلف کشور رو به سردی می رود هوای بندرعباس تازه حال و هوای بهاری پیدا می کند. پس اگر گرمای هوا برایتان اذیت کننده است و دوست دارید در زمانی که آب و هوای این شهر مطلوب است به آن سفر کنید بازه زمانی اوایل آذر تا اوایل فروردین را انتخاب کنید.
بندرعباس هم مانند دیگر جزایر جنوب کشور برای خرید و گشت و گذار در بازار ها مکان مناسبی است . یکی از زمان های مناسب برای خرید در بندر عباس هنگام برگزاری جشنواره خرید است. این جشنواره معمولا با شروع زمستان در اوایل دی ماه برگزار می‌شود در جشنواره خرید برنامه‌های گوناگونی برای جذب گردشگران در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به تخفیف‌های ویژه مراکز خرید و هتل‌ها، جشن های شبانه، قرعه‌کشی و اهدای جوایز، مسابقات مجسمه‌های شنی، تورهای شهری و نمایشگاه غذا، لباس و موسیقی محلی اشاره کرد.

روش های سفر به بندرعباس

طول مسیر از تهران به بندرعباس، ۱۲۸۰ کیلومتر است و برای رسیدن به آن می‌توان، از مسیر تهران، قم، نایین، میبد، انار، شهر بابک، سیرجان، حاجی آباد و بندرعباس گذشت. زمان تخمینی این سفر نیز، در شرایط بدون ترافیک حدود ۱۴ ساعت است.

سفر با هواپیما

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، یکی از ۶ فرودگاه بین المللی ایران است. پروازهای خارجی عموماً به کشورهای هند، پاکستان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد. امکان خرید بلیط هواپیما بندرعباس از تهران، ابوموسی، کیش، چابهار، اصفهان، کرمانشاه، ساری، تبریز، خارک، یزد، شیراز، رشت، مشهد و اهواز امکان‌پذیر است.

سفر با قطار

هر روز، از بندرعباس، ۲ قطار به سمت تهران حرکت می‌کند و به ‌صورت یک روز در میان نیز قطاری با نام غزال از بندرعباس به تهران و برعکس، مسافران را جابه‌جا می‌کند، البته بلیط قطار بندرعباس را می‌توانید از اصفهان و مشهد نیز، تهیه کنید.

سفر با اتوبوس

پایانه‌ مسافربری بندرعباس، در محله‌ نخل ‌ناخدا، قرار دارد و شرکت‌های مسافربری فراوانی در راستای حمل و نقل مسافران، در این پایانه، آماده‌ ارائه‌ خدمات هستند. کافی است از شهر مدنظرتان اقدام به خرید بلیط اتوبوس بندرعباس کنید.

سفر با کشتی

کشتی‌های مسافربری نیز در بندرعباس، مسافران را به شهرهای عسلویه، بوشهر، کیش، قشم، لاوان، هرمز و لنگه، و همچنین کشورهای امارات متحده عربی و کویت منتقل می‌کنند.

بهترین زمان سفر به بندرعباس چه موقع است؟

بازه زمانی اوایل آذر تا اوایل فروردین بهترین زمان سفر به این بندر زیبا می باشد.

معروفترین ساحل بندرعباس کدام است؟

ساحل سورو

بهترین بازارهای بندرعباس کدامند؟

سیتی سنتر و بازار ماهی فروشان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • شیرین

    آبشار روستای تزرج نگفتین
    روستای تزرج نزدیک حاجی اباد

    ۱۹ بهمن, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد