جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفر مجازی به ایران با اپلیکیشن های موبایلی

تاریخ بروزرسانی :
۹ شهریور ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۲/۲۰ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از میراث فرهنگی، ایران درکنار کره شمالی، میانمار و لیبی به عنوان کم مسافر‌ترین مقصدهای گردشگری جهان، به کمک اپلیکیشن‌های ویژه‌ای به صورت سفرهای مجازی مورد بازدید جهانیان قرار می‌گیرد.

به گزارش تایمزکره، یک اپلیکیشن جدید موبایلی که با هدف دیدار از کره شمالی و نقاط دیدنی فرهنگی و تاریخی و نیز مکان‌های غیر مجاز برای گردشگران تهیه شده، قرار است با هدف مشابهی برای گردشگران علاقمند به ایران و میانمار و لیبی نیز به عنوان کشورهایی اسرار آمیز و دور از دسترس گردشگران غربی، تهیه شود.

سازندگان این اپلیکیشن می‌گویند که پس از تکمیل پروژه کره شمالی، تهیه اپلیکیشن سفرمجازی به دیگر مقصدهای گردشگری کم بازدید شده جهان همانند ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند. علاوه براین از کشورهای لیبی و میانمامار نیز به عنوان دیگر مقصدهای کم بازدید شده جهان نام برده شده که قرار است دربرنامه های بعدی مورد توجه قرار بگیرند.

این اپلیکیشن که اکنون بازدید و سفرمجازی به همه بخش‌های کره شمالی را تنها با در اختیار داشتن یک موبایل یا تبلت ممکن می کند دراصل توسط شرکت مسافرتی” یونیکلی تراول” مستقر در لندن تهیه شده که گنجینه‌ای از اطلاعات کاربردی درباره صنعت گردشگری کره شمالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق همین گزارش تیمی متشکل از ناظران و متخصصان کره شمالی در تهیه و ارائه اطلاعات درباره ۳۵۰ مکان در کره شمالی همکاری داشته اند. این ۳۵۰ مکان، شامل تمام مقصدهای طبیعی، فرهنگی و تاریخی و آثار وبناهای مهم فرهنگی همچنین رستوران‌ها و هتل‌های این کشور می‌شود. نقشه و تصویرهای ماهواره‌ای از این مکان‌ها همگی با کمک متخصصان تهیه شده است.

این گزارش یادآور شده است که باوجود تنش‌ها و اختلافات بسیار، سالانه حدود ۵۰۰۰ گردشگرغربی از کره شمالی دیدن می‌کنند.

این درحالی است که اخیرا یک گردشگر آمریکایی ۸۵ ساله به اتهام جنایات جنگی به دلیل شرکت در جنگ کره در ۶۰ سال پیش ـ ۱۹۵۰ تا ۵۳- بازداشت شد و یک کره‌ای ـ امریکایی دیگر نیز مدت یک سال در این کشور بازداشت شد.
“چاد او کرول” مدیر این پروژه موبایلی می‌گوید:«این اپلیکیشن بیش از هر چیز به کسانی که قصد سفر به کره شمالی دارند کمک می‌کند که آگاهانه تصمیم بگیرند. همچنین به کسانی که قصد سفر به این کشور را ندارند کمک می‌کند تا از شانس یک سفر مجازی را به این کشور برخوردار شوند.»

کرول همچنین می‌گوید :«بسیاری از سایت‌های کره شمالی که گردشگران مجاز به دیدار از آن هستند، از بهترین مکان‌های کشور و به نوعی دستچین شده‌اند. درحالی که اجازه سفر به روستاهای کوچک و دیدار از طبیعت خیره کننده این کشور، حتی با کمک راهنمایان محلی نیزداده نمی‌شود. این اپلیکیشن اما واقعا به کسانی که قصد دیدار از این کشور را دارند کمک می‌کند تا فراتر از برنامه‌های کلاسیک سفر با این کشور آشنا شوند.»

به گفته وی درعین حال به کسانی که قصد سفر به کره شمالی را ندارند نیز کمک می‌کند تا اطلاعات و دانش جالبی درباره زندگی درکره شمالی بدست آورند.

این اپلیکیشن که به صورت اف لاین کار می‌کند امکان استفاده در خود کره شمالی را نیز به گردشگران می‌دهد زیرا دراین کشور دسترسی به اینترنت بشدت محدود است.

این اپلیکیشن که ۰.۹۹ دلار قیمت دارد شامل بخش‌های تاریخی و فرهنگی و نیز آداب و رسوم دیدار از کشوراست. این اپلیکیشن همچنین دارای ابزارها و امکاناتی است که به کاربر امکان می دهد قیمت‌های مختلف کالاوخدمات ارائه شده توسط آژانس‌های مسافرتی مختلف را مقایسه و ارزیابی کند.

776 سفر مجازی به ایران با اپلیکیشن های موبایلی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *