جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

تاریخ بروزرسانی :
۶ مرداد ۱۳۹۸

اگر تشنه‌ی سرعت هستید یا می‌خواهید جرأت خود را در پرسرعت‌ترین ساخته‌های آهنی بشر در تور اروپا محک بزنید، این لیست از سریع‌ترین رولر کوسترهای اروپا را بخوانید.
برخی از تِم پارک‌های اروپا چندین ترن هوایی هیجان‌انگیز دارند که ممکن است چوبی یا فلزی باشد؛ پس اگر به این راحتی از هیجان سرعت سیر نمی‌شوید، این تِم پارک‌ها را انتخاب کنید. البته در این بین، اسپانیا را در صدر لیست خواهید یافت که به همراه دیگر رولر کوسترهای پرسرعت و مرتفع اروپا در این لیست معرفی شده‌اند.

۱.رد فورس
با «رد فورس» (Red Force) می‌توانید هیجان یک مسابقه فرمول یک را با مسیری به طول ۸۸۰ متر تجربه کنید. رد فورس، در ۵ ثانیه به شتاب ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و به ماکزیمم ارتفاع ۱۱۲ متر می‌رسد. این رولرکوستر بلندترین و سریع‌ترین رولرکوستر در اروپا و بلندترین گیگا‌کوستر جهان است. این رولرکوسترِ واقع در «فراری لند» دارای سه قطار است که سه ماشین در هر یک وجود دارد و در مجموع در هر قطار ۱۲ نفر می‌توانند سوار شوند. با این توضیحات بهتر است خودتان را برای یک تور اسپانیا آماده کنید.

رد فورس سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

۲. فیوریوس باکو
رولرکوستر «فیوریوس باکو» (Furius Baco) با سرعت حدود ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب‌گیری در ۳.۵ ثانیه، دومین رولرکوستر سریع اروپا، در شهربازی بزرگ «پورت‌اونتورا» (PortAventura) در اسپانیا است. فوریوس باکو برای چیزی غیر از تجربه سرعت محض ساخته نشده؛ یک پیچ حلقه‌ای غول‌آسا دورِ بخش مدیترانه‌ای پورت‌اونتورا، بدون تپه‌ها و عناصر دیگر، این مسیر هیجان‌انگیز را می‌سازد و جز یک پیچ برای کم کردن سرعتش، تا بازگشت به ایستگاه وحشیانه و سریع حرکت می‌کند. در این رولرکوستر جای نشستن افراد روی باله‌هایی تعبیه شده و پاهای مسافران آویزان می‌ماند.

فیوریوس باکو سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

۳.شامبهالا
رولر کوستر «شمبهالا» (Shambhala) یکی دیگر از سواری‌های تماشایی مجموعه‌ی «پورت‌اونتورا» است که وقتی در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد هیجان جدیدی را به پارک آورد و هنوز یکی از بلندترین رولر کوسترهای اروپا محسوب می‌شود. شمبهالا حدود ۷۵ متر بالا می‌رود و در اولین سقوط ۷۸ متر پایین می‌آید و وارد یک تونل زیرزمینی می‌شود به طوری که مسافران از کوچک بودن ورودی آن وحشت‌زده می‌شوند و تصور می‌کنند داخل شدن به آن ناممکن است. پس از خروج از تونل، رولرکوستر بر پنج تپه‌ی هوایی اوج می‌گیرد که کمترین آن ۲۱ متر ارتفاع دارد. پارک پورت‌اونتورا علاوه بر این دو سواری و مجموعه‌ی فراری لند، سواری‌های نفس‌گیر دیگری هم در خود دارد.

شامبهال سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

۴.استیلث
رولرکوستر «استیلث» (Stealth) در ثورپ پارک در شهر «سوری» (Surrey) انگلستان، سریع‌ترین رولرکوستر این کشور و بلندترین لانچ‌کوستر آن است. استیلث تا ارتفاع ۲.۵ متر بالا می‌رود و در ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هیجان با این پیام آغاز می‌شود: «سرتان را عقب نگهدارید، صورت رو به جلو، محکم بنشینید و دلتان را قرص کنید.» پنج چراغ قرمز، یکی یکی روشن می‌شوند و با شمارش سه، دو، یک، چراغ‌ها سبز شده و قطار در عرض ۱.۹ ثانیه با شیب تند عمودی به نوک کلاهک مسیر و به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سپس ۹۰ درجه به چپ می‌چرخد و از بالای کلاهک پایین آمده و دوباره یک چرخش ۹۰ درجه انجام می‌دهد. قبل از رسیدن به پایان سواری، در مقاطعی از تپه‌ها احساس بی‌وزنی خوشایندی را مسافران تجربه خواهند کرد.

استیلث سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

۵.سیلور استار
رولرکوستر «سیلور استار» (Silver Star) یکی از بزرگ‌ترین و بلندترین رولرکوسترهای فولادی پارک اروپا (Europa-Park) در شهر «روست» آلمان، شما را به پروازی هیجان‌انگیز در ارتفاع بالا دعوت می‌کند. این رولرکوستر با ارتفاع تا ۷۳ متر و بیشترین سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، ترکیبی از تجربه‌ی سرعت و بی‌وزنی را به شما ارزانی می‌دارد. سیلور استار سه قطار دارد که هر کدام ۳۶ نفر را در خود جای می‌دهند و در مجموع در هر ساعت ۱۷۵۰ مسافر سوار آن می‌شوند. سیلور استار واژگون نمی‌شود، اما مسیرهای تپه‌ای نفس‌گیر زیادی دارد.

سیلور استار سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

۶.اکسپدیشن جی ‌فورس
«اکسپدیشن جی‌فورس» (Expedition GeForce) یکی از بلندترین رولرکوسترهای اروپا در شهر « هاسلوش» آلمان است. این رولرکوستر هیجان‌انگیز در «هالیدی پارک» (Holiday Park) با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیست ۱.۲ کیلومتری را طی می‌کند و علاوه بر اولین سقوط ۸۲ درجه‌ای، تجربه‌ی هفت نقطه‌ی بی‌وزنی را برای مسافران تدارک می‌بیند. بالاترین ارتفاع این سواری ۵۳ متر بالای زمین بوده و چندین بار جایزه‌ی «گلدن تیکت» را از مجله‌ی تخصصی آمریکایی دریافت کرده است.

جی فورس سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

۷.آی اسپید
اگر در تور ایتالیا به شهر «میرابیلاندیا» (Mirabilandia) رفتید، رولرکوستر عظیم شهر به نام آی‌اسپید (iSpeed) را از دست ندهید. این ترن هوایی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اوج گرفته و به بالای کلاهک مسیر می‌رسد که حدود ۵۵ متر ارتفاع دارد و سپس با شیب ۹۰ درجه به سمت زمین روانه می‌شود و سلسله‌ای از فراز و فرودهای هوایی، چرخش‌های تند و معکوس را در مسیر یک کیلومتری به همراه می‌آورد. آی‌اسپید سه قطار دارد که هر کدام ۱۲ مسافر را حمل می‌کنند.

آی اسپید سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

۸.رینگ ریسر
«رینگ ریسر» (Ring Racer) رولرکوستری با تِم فرمول یک است که در سال ۲۰۰۹ در پیست «نوربرگ رینگ» (Nürburgring) در نوربرگ آلمان ساخته شد و در کمتر از ۲ ثانیه به شتاب ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به دلیل دو نقص فنی و حادثه‌ای که در سال ۲۰۰۹ منجر به مجروح شدن هفت نفر شد، راه‌اندازی رینگ ریسر تا سال ۲۰۱۳ طول کشید. اما در سال ۲۰۱۴ مجدداً پیست نوربرگ رینگ تصمیم به تعطیلی آن گرفت؛ چرا که فعالیت آن از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر نبود و هنوز در حالت تعلیق قرار دارد. اما در صورت بازگشایی مجدد، دومین ترن هوایی پرسرعت اروپا خواهد بود.

رینگ ریسر سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد