رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مهر ۱۳۹۶

سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا، پارک جنگلی یاسوج با مساحتی حدود ۹۰۰ هکتار یکی از مناطق بکر و ظرفیت های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در شمال شهر یاسوج است.
غلام محمد زارعی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مساحت ۹۰۰ هکتاری پارک جنگلی یاسوج تاکنون ۷۵ هکتار از این میزان قابلیت تغییر کاربری و سرمایه گذاری پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ،وزارت نفت آمادگی دارد تا در این منطقه اقدام به ایجاد یک مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی همچون منطقه محمود آباد در شمال کشور کند.
زارعی ابراز داشت: از آنجا که توان مالی و اقتصادی سرمایه گذاران بومی در استان برای انجام این کار تا حدودی ناممکن و سنگین است مسئولان و متولیان امر باید از این فرصت پیش آمده بهره لازم را ببرند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در پیشنهاد اولیه درخواست مالکیت زمین را کرده که منابع طبیعی و مسئولان استانی باید در این راستا اقدام کنند.
براساس اطلاعات دریافتی ، منابع طبیعی و آبخیزداری استان موافقت کرده که ۷۵هکتار از پارک جنگلی یاسوج را برای انجام سرمایه گذاری به مدت ۳۰ سال در اختیار وزارت نفت قرار دهد.
زارعی تصریح کرد: چنانچه امکان مالکیت زمین به وزارت نفت وجود نداشته باشد منابع طبیعی استان می تواند این میزان زمین قابل تغییر کاربری را تا آخرین سقف یعنی ۹۹ سال در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.
وی ادامه داد: ساماندهی پارک جنگلی یاسوج نیز همچون رودخانه بشار نیازمند همدلی و همکاری بیش از پیش دستگاه های متولی، رسانه ها و مردم است.
زارعی افزود: سرمایه گذاری که قرار است در فاز نخست طرح افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در این استان و پارک جنگلی یاسوج هزینه کند باید با اطمینان و پشتوانه قوی و قانونی اقدام به این مهم کند.
ساماندهی وانجام سرمایه گذاری در پارک جنگلی یاسوج سالهاست در دستور کار متولیان امر در استان و شهرستان بویراحمد قرار گرفته ولی تاکنون نتیجه ای به دنبال نداشته است.
البته با وجود آمادگی برخی سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری در پارک جنگلی یاسوج نبود مدیریت و متولی خاص و ترس سرمایه گذاران از معطلی و گرفتار شدن در بروکراسی های اداری مانع از انجام و انعقاد قرارداد با این شرکت ها شده است.

 سرمایه گذاری 2هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *