رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ فروردین ۱۳۹۶

روستای بیاتان سوخته

لینک این مطلب کپی شد!

روستای زیبای بیاتان سوخته در ۳۵ کیلومتری شهرستان بروجرد قرار دارد ..
این روستا دارای تاریخی کهن و همچنین مردمانی از جنس طبیعت میباشد .

کلمه سوخته در نام این روستا برگرفته از یک واقعه تاریخی است که بنا به روایات فراوان پس از حمله ی ناجوانمردانه ی مغولان به ایران مردم روستای بیاتان سوخته از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان با رشادت تمام در برابر لشکر بی رحم مغول مقاومت کردند و به اندازه ی توانشان از خاکشان دفاع نمودند و به دلیل کثرت لشکر مغولها پس از جنگی نابرابر شکست میخورند و همگی افراد روستا در این جنگ جان به جان آفرین تسلیم میکنند..

مغولها از این مقاومت به شدت عصبانی و همچنین آزرده خاطر شدند و تلفاتی را هم در این مبارزه دادند به همین دلایل این مقاومت را برنتابیدند و پس از غارت اموال مردم روستا برای خالی کردن عقده ی درونیشان روستا را به آتش کشیدند و همه ی روستا در آتش خشم و جهل مغولان سوخت .

پس از این واقعه تمامی مردم روستا به جز ۲ نفر از اهالی به نامهای مراد و فرج که در زمان جنگ در روستا حاضر نبودند کشته شدند این دو پس از بازگشت به روستای بیاتان سوخته متوجه وقایع شدند .

مراد و فرج روستا را در تپه ای در مجاورت محل قدیمیه روستا بنا نهادند و روستای جدید بین مردمان منطقه سربند به نام بیاتان سوخته معروف گردید.

لازم به ذکر است مردمان این روستا به دو قوم اصلی به نام طایفه مرادی و طایفه فرجی که برگرفته از نام مراد و فرج میباشند و همچنین چند قوم دیگر با فامیلی های گودرزی – سهاوند و … تقسیم میشوند .

IMG15534170 روستای بیاتان سوخته

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *