جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رودخانه شاه بهرام

تاریخ بروزرسانی :
۷ دی ۱۳۹۸

رودخانه ی شاه بهرام رودخانه ای پر آب ددر روستای شاه بهرام شهرستان باشت در استان کهکیلویه و بویر احمد واقع شده است. روستای گردشگری شاه بهرام با رودخانه ی بسیار زیبای خود در ارتفاعات کوه خامی چرام با چشم انداز های رویایی اش قرار دارد. این منطقه علاوه بر مناظر بدیع گردشگری، دارای آثار و چشم انداز های تاریخی جذابی نیز می باشد. در واقع رودخانه ی شاه بهرام در مسیر جاده ی باشت به چرام و در حدود ۱۴۵کیلومتری یاسوج واقع شده است. وجود رودخانه و چشمه های فراوان در منطقه، زیست بوم مناسبی برای انواع آبزیان نظیر کپور ماهی و قزل آلا ایجاد نموده است.

وجود رودخانه‌ و چشمه‌های فراوان اطراف آن زیست بوم مناسب برای انواع آبزیان و به خصوص کپورماهی‌ها و ماهی قزل‌آلا را به وجود آورده -باشت تنها شهرستانی است که به جهت منابع زیر زمینی و توسعه کشاورزی، مراحل تکمیلی آن در نوبت تخصیص آب از منابع زیر زمینی قرار گرفته. این تخصیص ها از منابع زیر سطحی آب به دلیل حاصلخیز بودن اراضی، وجود آب و منابع زیر زمینی فراوان، هوای مناسب و همچنین استعداد و موقعیت جغرافیایی آن به لحاظ ایجاد صنایع مختلف و کشاورزی است.

آرامش و سکوت در محیط اطراف رودخانه، آواز پرندگان، نسیم های خوشگوار از جمله ویژگی هایی است که نظر بسیاری از گردشگران را به خود معطوف داشته است. گفتنی است که این ویژگی ها در کنار شکوفه ی گل ها و دامنه های سبز کوه ها و نیز پرندگان و لانه هایشان چشم اندازی رویایی به منطقه بخشیده است. و از این جهت رودخانه ی شاه بهرام و محیط اطراف آن هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری می باشد.

رودخانه شاه بهرام 1 رودخانه شاه بهرام

رودخانه ی شاه بهرام در مسیر جاده ی باشت به چرام واقع شده است. این رودخانه در حدود ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان باشت و ۱۴۵ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد قرار دارد. روستای گردشگری شاه بهرام که این رودخانه ی بسیار زیبا را در بر گرفته است، در دامنه ی ارتفاعات کوه خامی واقع شده است. این منطقه علاوه بر دارا بودن چشم انداز های بسییار زیبا، دارای آثار و مناظر تاریخی نیز می باشد. وجود قبرستان تاریخی در منطقه ی سرد سیری آن و نیز مناظر زیبای طبیعت گردی در همجواری کوه های تاریخی شاه بهرام و لار، از جمله ویژگی های بارزی هستند که نظر گردشگران بسیاری را به خود معطوف داشته است.

از دیگر ویژگی های بارز این منطقه می توان به زیستگاه مناسب آبزیانی نظیر کپور ماهی و ماهی قزل آلا اشاره نمود که به جهت وجود رودخانه شکل یافته اند. آرامش و سکوت منطقه، آواز پرندگان و نسیم خوشگوار در کنار دامنه های سبز کوه ها ویژگی های ارزنده است که برجذابیت منطقه می افزاید. شکوفه های زیبای گلها در فصل بهار، لانه های زیبای پرندگان، کشت و کار روستائیان در کنار باغ های جذاب منطقه، احساسی بی نظیر را هدیه می نماید. گفتنی است که طبیعت روستای شاه بهرام در فصل پاییز نیز با ریختن برگ درختان، رنگ و بویی زیبا به خود می گیرد. با اینکه هوا کمی سرد می شود، اما هر روز گردشگران بسیاری به آنجا می آیند و از آرامش محیط بهره مند می گردند.

رودخانه شاه بهرام رودخانه شاه بهرام

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد