جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راه اندازی مرکز اسناد میراث فرهنگی

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ فروردین ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۱/۲۵ – رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: قصد داریم برای کنترل دوباره‌ اسناد میراث فرهنگی اقدام کنیم و امیدواریم بتوانیم میزان آسیب‌ها و اسناد گمشده را دقیقا به جامعه‌ علمی کشور ارائه دهیم اما متأسفانه درباره با اسناد هنوز نمی‌توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظهر روز یکشنبه در ساختمان ارگ آزادی با حضور رئیس کتابخانه و مرکز اسناد برگزار شد در این برنامه، رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: فضای کنونی ایجاد شده برای کتابخانه و مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فضای بسیار محدودی است که باید برای گسترش آن در آینده فکری شود.

جلیل گلشن بیان کرد: کتابخانه‌ سازمان که با زحمت و تلاش زیاد کارمندان شکل گرفته بود، در سال ۱۳۸۹ به شیراز منتقل و آسیب‌های جدی به کتاب‌ها، اسناد، نیروهای کارشناسی و حتی وسایل پژوهشگاه و کتابخانه وارد شد. یک روز درپی یک تصمیم ناگهانی، همه‌ اسناد را بار کامیون کردند و به شیراز بردند.

وی با تأکید بر این‌که وضعیت کنونی کتابخانه‌ سازمان با کتابخانه‌ی پیشین، بسیار متفاوت است، اظهار کرد: کتابخانه‌ قبلی ورودی و فضاهای زیادی داشت، اما اکنون این کتابخانه قرائت‌خانه ندارد و به فضای بیشتری نیاز دارد.

وی، گفت: امسال قصد داریم برای کنترل دوباره‌ اسناد اقدام کنیم و امیدواریم بتوانیم میزان آسیب‌ها و اسناد گمشده را دقیقا به جامعه‌ علمی کشور ارائه دهیم. هرچند خوشبختانه در زمینه‌ی کتاب تقریبا به‌جز حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ عنوان کتاب کم‌وکسری نداریم؛ اما متأسفانه در رابطه با اسناد هنوز نمی‌توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم.

IMG08304501 راه اندازی مرکز اسناد میراث فرهنگی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    وضعیت کنونی کتابخانه‌ جدید با کتابخانه‌ی قبلی متفاوته.کتابخانه‌ قبلی ورودی و فضاهای خیلی زیادی داشت، اما این کتابخانه قرائت خانه ندارد و به فضای خیلی بیشتری نیاز دارد.

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *