جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ مهر ۱۳۹۹

راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر، را برایتان شرح می دهیم .بعضی از افراد هنگام سفر با خود اتوی مسافرتی می برند که اگر این نکات را رعایت کنید نیازی به اتوی مسافرتی نیست و وزن کیف و چمدان شما کمتر می شود .چیدن لباس ها وقرار دادن درون چمدان شاید برای تمام خانم ها خانه دار یکی از سخت ترین کارها باشد، بدترین قسمت ماجرا آنجاست که بعد از رسیدن به مقصد تمام لباس ها چروک شده و نیاز به اتو دارند. هنگامی که قصد سفر دارید، ممکن است جمع کردن لباس ها و وسایل مورد نیاز، ذهنتان را به خود مشغول کند. به ویژه وقتی که می خواهید لباس های یک هفته ی خود را درون یک ساک مسافرتی جا بدهید.لوله کردن و پیچاندن لباس ها به مراتب راه حل مناسب تری نسبت به تا کردن آنهاست. چون اینکار فضای بیشتری را در چمدان در اختیار شما قرار می دهد.همچنین این روش، از چروک شدن لباس ها در چمدان جلوگیری می کند و وقتی که به مقصد رسیدید، دیگر مجبور نخواهید بود تمام لباس هایتان را دوباره اتو کنید.

چروک لباس 5 راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

طریقه گذاشتن لباسها در چمدان

از لباس های بزرگ تر شروع کنید و آنها را در ته ساک یا چمدانتان بگذارید. به منظور افزایش فضا، بزرگ ترها را در ته ساک و لباس های کوچک تر را رو قرار می دهیم.شلوارهایتان را از وسط به درازا تا کنید. سپس از انتهای شلوار شروع کرده و آن را به سمت بالا لوله کنید. حالا شلوارهای لوله شده را ته ساک بگذارید.تی شرت ها و بلوزها را از وسط به درازا تا کرده و اگر امکانش هست دوباره از وسط یک تای دیگر بزنید. از قسمت پایین بلوزها شروع کرده و آن را به سمت یقه بپیچانید. حالا بلوزهای لوله شده را در لایه ی بعدی روی شلوارها قرار دهید.لباس های زیر را هم روی لباس های تا و لوله شده قرار می دهیم. از وسط تا کنید و سپس آنها را لوله کنید.

 

چروک لباس 3 راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

کت ها، پیراهن های مردانه و دیگر لباس های رسمی را روی لباس های لوله شده در چمدان بگذارید. لوله کردن و پیچاندن این لباس ها ممکن است باعث از شکل افتادن یقه یا قسمت های دیگر لباس شود. پس این گونه لباس ها را تا کرده و روی لباس های لوله شده قرار دهید.
توجه: اگر می خواهید کفش هایتان را هم کنار لباس هایتان در چمدان بگذارید، می توانید از فضای موجود در داخل کفش ها هم استفاده کنید و لباس های رل شده کوچک را در آنجا قرار دهید!

چروک لباس 2 راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

با استفاده از اتوی بخار قابل حمل حتی در طولانی ترین سفر های خود تمیز و مرتب ظاهر شوید.با وجود این که اتوی بخار قابل حمل و مطمئن دارای وزن کمتر از ۵/۲ پوند است از قدرت کافی برای از بین بردن سرسخت ترین چروک ها نیز برخوردار است و مجهز به یک مخزن آب برای بخار بدون اسپری و بخش زیرین با پوشش سرامیکی است.

با استفاده از اسپری داونی از چروک لباس ها رها شوید

اسپری لایه نازکی از مایع ضد چروک روی لباس و فشار ملایم آن با دست برای گردشگرانی که وسایلی کمی با خود حمل می کنند و به دنبال تمیزی در لباس خود هستند، کارساز است. فشار و گرمای ملایم دست چروک ها را از بین می برد.

این مورد در مورد دوش بخار نیز صدق می کند استفاده از اسپری رایحه با طراوتی به لباس ها اضافه می کند. این مایع ضد چروک مانند بسته های خانگی اش در اندازه های مسافرتی نیز در دسترس است که مورد تایید سازمان TSA نیز قرار گرفته است.

از سشوار استفاده کنید

زمانی که عجله دارید و روی لباس‌تان چروک‌های عمیقی وجود دارد و یک دفعه متوجه آن می‌شوید، دست و پایتان را گم نکنید.لباس را روی یک سطح صاف قرار دهید و با سشواری که به فاصله چند سانتیمتری آن قرار داده‌اید، به سمت آن قسمت‌های چروک، جلو و عقب ببرید.خواهید دید که چروک‌ها جلوی چشم‌تان یکی پس از دیگری از بین می‌روند.

چروک لباس 1 راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

از یک حوله مرطوب استفاده کنید

روی یک سطح صاف، لباس چروک خود را قرار دهید و سپس یک حوله مرطوب روی آن بگذارید.تا آنجا که می‌توانید آن را فشار دهید.سپس لباس را در آویزان کنید تا خشک شود.

از تابه یا قابلمه برای اتو کردن استفاده کنید

تابه یا قابلمه‌ای را که مورد استفاده روزانه‌تان است از آب پر کنید.آنگاه که آب داخل آن را به جوش آمد، آب جوش را با احتیاط خارج کرده و مانند اتو آن را روی لباس خود بکشید تا چروک‌های آن را از بین ببرد.

چروک لباس 6 راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

به لباس چروک، سرکه اسپری کنید

سرکه سفید هم ارزان است و هم در آن ماده شیمیایی وجود ندارد.بنابراین می‌توانید یک محلول مقرون به صرفه تهیه کرده و از آن برای از بین بردن چروک لباستان استفاده کنید.داخل یک بطری مقداری سرکه سفید ریخته و سه برابر آن میزان آب اضافه کنید.
محلول به دست آمده را روی لباس چروک خود اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود.

اسپری راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

لباس چروک را در حمام بخار دهید

این ترفند خصوصاً زمانی که در سفر هستید می‌تواند بسیار موثر واقع شود.زمانی که لباس‌هایتان را از چمدان خارج می‌کنید و متوجه می‌شوید چروک شده‌اند، پس از آنکه آن را از داخل ساک خارج کردید روی یک رخت آویز آویزان کنید.و بعد از دوش گرفتن آن را در معرض بخاری که در حمام به وجود آمده قرار دهید.در و پنجره‌های حمام را هنگام خارج شدن ببندید تا لباس‌تان در معرض کامل بخارهای داخل حمام قرار گیرند.

چروک لباس راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

از اتوی مو هم می‌توانید استفاده کنید

اگر در دم دستان اتوی مو وجود دارد می‌توانید از آن هم استفاده کنید.خصوصاً برای مناطقی چون یقه پیراهن‌های مردانه گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید.فقط مراقب باشید که مو یا چیز دیگری روی اتو نچسبیده باشد.همچنین حواستان باشد درجه‌ای که برای آن انتخاب می‌کنید، باعث از بین بردن پارچه لباس و سوزاندن آن نشود.

چروک لباس 7 راههای جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام سفر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *