جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای خرید ویلا در شمال

تاریخ بروزرسانی :
۲ دی ۱۳۹۹

زمانی که در شهر های شلوغ و پر از جمعیت و ترافیک همراه با آلودگی هوا زندگی می کنید اگر اندوخته مالی داشته باشید یکی از بهترین تصمیماتی که می توانید بگیرید خرید ویلا در یکی از خوش آب و هوا ترین شهر های شمالی کشور می باشد که حداقل کاهی یکبار به آنجا سر زده و از زندگی در دل طبیعت لذت ببرید، از نظر روانی نیز تاثیرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت.اما برای این کار نباید عجولانه تصمیم بگیرید و باید مواردی مانند راه‌های دسترسی به ویلا و امکانات آن را بررسی کنید؛ زیرا اگر بدون دانش کافی و صرفاً به دلیل این که مجذوب محیط ویلا و زیبایی آن شده‌اید دست به خرید بزنید، طولی نمی‌کشد که از انتخابی که داشته‌اید پشیمان شوید؛ اما پس از پایان معامله و عقد قرار دارد بین خریداری و فروشنده، دیگر کار از کار گذشته و نمی‌توانید معامله تمام شده را صرفاً به دلیل این که نظرتان برای خرید تغییر کرده به هم بزنید.

خرید ویلا به راحتی خرید آپارتمان نقلی نیست و اگر قصد دارید سرمایه و پس‌اندازتان را صرف خرید ملک ویلایی کنید باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید. در این مطلب قصد داریم به چنین نکاتی بپردازیم.

ویلا در شمال 1 راهنمای خرید ویلا در شمال

علت ساخت و ساز ویلا در شهرهای شمالی

اولین و مهمترین عامل، شرایط اقلیمی استان‌های شمالی کشور است. آب و هوای مرطوب، بارندگی‌های فصلی و… شرایطی بسیار خوشایند را ایجاد نموده و به خصوص برای افرادیکه به بیماری‌های تنفسی مبتلا هستند، زندگی در چنین مناطقی از هر درمانی دارویی بهتر اثر می‌کند.

در استان‌های شمالی کشور موقعیت کشاورزی برای تنوع وسیعی از محصولات وجود دارد. من جمله می‌توان به کشت و کار برنج، باغ های مرکبات، مزارع چایی و… اشاره نمود.

بنابراین شما با خرید ویلا در شمال نه تنها محلی مناسب برای تفریح و زندگی کوتاه مدت را انتخاب نموده‌اید، بلکه این اطمینان را خواهید داشت که سرمایه‌گذاری برای خرید ویلا در این منطقه، آینده‌دار بوده و در صورتیکه شرایط مالی خوبی پیدا کنید می‌توانید وارد فعالیت‌های کشاورزی شوید.

وجود دریا در منطقه شمالی کشور از جمله دیگر مواردی است که پیمانکاری ویلا در این قسمت را پررونق نموده است. به جرات می‌توان گفت که ۹۰ درصد مشتریان برای خرید ویلا تمایل دارند در منطقه‌ای سکونت داشته باشند که نزدیک به دریا است.

اگر شما نیز به دنبال خرید ویلا در استان‌های شمالی کشور هستید، لازم است قبل از اینکه تصمیم خود را بر مبنای احساسات، قطعی کنید، حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

ویلا در شمال 2 راهنمای خرید ویلا در شمال

ویلای ساحلی می خواهید یا ویلای جنگلی

ویلای ساحلی به ویلایی گفته می‌شود که کنار خط ساحلی و با فاصله‌ای اندک از دریا ساخته شده‌ است. از مزایای ویلای ساحلی می‌توان به چشم‌انداز مستقیم به دریا، شنیدن صدای امواج دریا، دسترسی راحت به ساحل، دسترسی آسان به جاده‌های اصلی و امکانات شهری و دسترسی آسان در فصل‌های سرد سال اشاره کرد.اما ویلاهای ساحلی یک عیب بزرگ دارند و آن این است که به خاطر نزدیک بودن به ساحل دریا در ماه‌های گرم سال (تیر و مرداد) هوای اطرافشان به شدت شرجی می‌شود که شاید برای بسیاری از افراد قابل تحمل نباشد. ضمن اینکه ویلاهای ساحلی به خاطر زمین‌های ماسه‌ای نسبت به ویلاهای جنگلی تنوع گیاهی کمتری دارند. بنابراین اگر دوست دارید در محل ویلایتان از طبیعت سبز لذت ببرید ویلای ساحلی مناسب شما نیست.

علاوه بر این موارد هزینه‌ نگهداری ویلای ساحلی نسبت به ویلای جنگلی بیشتر است. علت آن هم مشکلاتی مانند رطوبت شدید، پیشروی آب دریا تا ساحتمان ویلا، ریزش دیوارهای حیاط به خاطر امواج و… است.ویلاهای ساحلی دسترسی بهتری به راه‌های اصلی و امکانات شهری دارند، اما هزینه تعمیر و نگهداری‌شان بالاتر است.

ویلای جنگلی همان‌طور که از اسمش پیداست در مناطق جنگلی و کوهپایه‌ای احداث شده است. این ویلاها معمولا از محیط‌های شهری دورترند و به همین دلیل فضای آرام‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی دارند.ضمن اینکه به خاطر بیشتر بودن مساحت زمین‌های جنگلی نسبت به زمین‌های ساحلی، گزینه‌های متنوع‌تری در دسترس شماست. قیمت ویلاهای جنگلی نیز نسبت به ویلاهای ساحلی پایین‌تر است و از نظر داشتن سند شش‌دانگ وضعیت مناسب‌تری دارند.

اما دوری از مناطق شهری باعث شده دسترسی به ویلاهای جنگلی، به خصوص آن‌هایی که در کوهپایه‌ها یا ارتفاعات احداث شده‌اند، چندان آسان نباشد. اگر بخواهید در این ویلاها ساکن شوید احتمالا برای تأمین مایحتاج زندگی‌تان با دشواری روبه‌رو می‌شوید. ضمن اینکه در فصل‌های سرد سال و با افزایش بارش برف و باران، راه‌های منتهی به این ویلاها وضعیت نامناسبی پیدا می‌کنند.

بنابراین با توجه به روحیات خود، نیازتان و بودجه‌ در دسترس باید بین ویلای ساحلی و جنگلی یکی را انتخاب کرده و محدوده‌ جستجویتان را کوچک‌تر کنید.
ویلاهای شهرکی به ویلاهایی گفته می‌شود که در کنار مجموعه‌ای از ویلاها در زمینی بسیار بزرگ احداث می‌شوند. نقطه‌ مقابل این نوع ویلاها، ویلای مستقل است که سازنده در زمین خودش به صورت مستقل ویلایی منفرد برای خودش می‌سازد. هر کدام از این نوع ویلاها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع جستجو ببینید ویلای شهرکی مناسب شماست یا ویلای مستقل.

اولین نکته راجع به ویلاهای شهرکی آن است که به خاطر زمین وسیع موردنیاز برای احداث شهرک، عملا امکان ساخت آن در مرکز شهر وجود ندارد. اکثر شهرک‌های ویلایی در حومه‌ شهر قرار دارند. بنابراین باید ببینید آیا حاضرید در حومه‌ شهر زندگی کنید یا حتما می‌خواهید ویلایتان در شهر باشد. البته به خاطر دورتر بودن از شهر معمولا قیمت ویلاهای شهرکی از ویلاهای مستقل پایین‌تر است.

در امر پیمانکاری ویلا سعی می‌شود از تمامی مناطق ممکن برای ساخت و ساز ویلا استفاده شود، زیرا سلایق متفاوت بوده و ممکن است برخی از افراد به جای ویلای ساحلی، تمایل به خرید ویلای جنگلی داشته باشند.اما در این بین مشتریان باید قبل از خرید، تمامی جوانب را در نظر گرفته و سپس خرید ویلا را انجام دهند. شما قرار است تا سالیان طولانی از داشتن چنین ویلایی لذت ببرید از سویی دیگر این احتمال را بدهید که هر آن ممکن است قصد فروش داشته باشید در نتیجه باید موقعیت ویلا، مشتری پسند باشد.ویلاهای جنگلی در دل جنگل و مناطق کوهپایه ای که محیط زیست اجازه ساخت می‌دهد، بنا می‌شوند. وجود فضایی سبز، دلنشین و به دور از سر و صدای شهری فضایی آرام را برای شما فراهم می‌کند.

شنیدن صدای حیوانات به خصوص پرندگان، تماشای محیطی مملوء از درختان متنوع و.. برای هر کس لذت‌بخش است، اما در کنار این مزیت‌ها، دسترسی سخت به امکانات را هم در نظر بگیرید.زمانیکه برای خرید ویلا در شمال به سراغ مناطق جنگلی می‌روید، در واقع شما خود را از امکانات شهری دور کرده‌اید. اگر این امر برای شما سختی نداشته و می‌توانید تمامی وسایل و مواد مورد نیاز خود را در ویلا قرار دهید، خرید ویلا در جنگل انتخاب ایده‌آلی است.

ویلای مستقل می خواهید یا ویلای شهرکی

اگر در استان‌های شمالی کشور گشت و گذار کرده باشید، گروهی از ویلاها را مشاهده می‌کنید که به صورت متمرکز در قسمتی از مناطق خاص بنا شده‌اند. این ویلاها نزدیک به هم و به دور از مرکز شهر هستند.بنابراین در مورد خرید ویلای شهرکی به دو نکته توجه کنید. آیا تمایل دارید در خارج از شهر اقامت داشته باشید؟ آیا نزدیک بودن ویلاها به یکدیگر و محدود شدن اختیارات شخصی شما، مسئله آزاردهنده‌ای نیست؟ویلاهای مستقل در نزدیکی شهر بوده و از سویی دیگر از شلوغی جمعیت در ویلاهای شهرکی دور خواهید ماند، البته لازم است در مورد امنیت ویلاها نیز صحبت کنیم. در ساخت و ساز ویلاهای شهرکی حتماً بحث نگهبان برای شهرک در نظر گرفته می‌شود در صورتیکه امنیت ویلاهای شخصی تماماً بر عهده خودتان خواهد بود.
زمانی که برای خرید سراغ ویلای مستقل می‌روید باید بدانید که تمام کارهای مربوط به ساختمان از تأمین امنیت گرفته تا تعمیر و نگهداری بر عهده‌ خودتان است. اما ویلای شهرکی این‌طور نیست. از این نظر زندگی در ویلاهای شهرکی مانند زندگی در آپارتمان است. شهرک‌های ویلایی معمولا نگهبان ۲۴ ساعته دارند که امنیت شهرک را تأمین می‌کنند.

ویلاهای شهرکی در نزدیکی شهر ساخته می‌شوند و تراکم جمعیتی بیشتری نسبت به دیگر نواحی دارند. با وجود این که این ویلاها دسترسی خوبی به امکانات شهری دارند، اما افراد کمی دست به انتخاب آن‌ها می‌زنند؛ زیرا فردی که از زندگی شهری خداحافظی کرده و برای خرید ویلا در شمال اقدام کرده، نمی‌خواهد در یک شهر کوچک‌تر سکونت داشته باشد.

ویلا در شمال 5 راهنمای خرید ویلا در شمال

ساکنین ویلا می‌خواهند پنجره را که باز کردند یا صدای دریا را بشنوند و عظمت آن را تماشا کنند یا صدای پرندگان را بشنوند و درختان سر به فلک کشیده را ببیند. به همین دلیل ویلاهای شهرکی با وجود این که امکانات و قیمت مناسب‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی ویلاهای جنگلی دارد، اما باز هم مشتریان خاصی حاضر هستند که این ویلاها را برای سکونت و تفریح انتخاب کنند و بیشتر افراد به خرید ویلای شهرکی در شمال به دید سرمایه گذاری نگاه می‌کنند.
بنابراین اگر قصد اقامت دائمی در ویلا را ندارید از نظر امنیتی ویلای شهرکی مناسب‌تر از ویلای مستقل است. اما از طرف دیگر در ویلای شهرکی همه‌چیز به نظر شما بستگی ندارد. اگر قرار باشد تغییری ایجاد شود باید با نظر تمام ساکنین باشد. ضمن اینکه ویلاهای شهرکی قوانین خاص خودشان را دارند که ممکن است با خلقیات شما جور در نیاید.

اگر به موضوع حریم شخصی اهمیت می‌دهید ویلای مستقل انتخاب مناسب‌تری برای شماست. به هر حال ضرب‌المثل «چهاردیواری، اختیاری» در مورد این نوع ویلا بیشتر صدق می‌کند. ضمن اینکه مطمئنا فضای ویلای مستقل آرام‌تر از ویلای شهرکی است.

در مجموع پیش از خرید ویلا باید معایب و مزایای ویلای مستقل و شهرکی را سبک سنگین کنید و ببینید کدام‌ یک برای شما مناسب‌تر است.

ویلا در شمال 8 راهنمای خرید ویلا در شمال

اندازه و طراحی ساختمان ویلا

در امر ساخت و ساز ویلا از طراحی‌های مختلف استفاده می‌شود که من جمله می‌توان به ویلاهای فلت، دوبلکس، تریپلکس و… اشاره نمود. شما نباید تنها به دنبال زیبایی بروید بلکه نیاز خود از داشتن ویلا، تعداد جمعیت خانواده، شرایط خانواده و… را نیز در نظر بگیرید.برای مثال برای خانواده‌های کم جمعیت و یا خانواده‌هایی که پدر و مادر از کار افتاده دارند، بهتر است برای خرید ویلا در شمال به سراغ ویلاهای فلت بروید. اما اگر می‌دانید که قرار است هر از گاهی با فامیل و یا دوستان به ویلا بروید، بهتر است ویلای دوبلکس و یا تریپلکس را انتخاب کنید.

روشنایی ویلا

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان خرید ویلا در شمال در نظر گرفت، میزان بهره‌مندی محیط داخلی از نور طبیعی است. فراموش نکنید که هرچه ویلا روشن‌تر باشد، از نظر روانی آرامش بیشتری را با خود به همراه داشته و محیط برای زندگی مناسب‌تر خواهد بود.

دقت در خرید ویلای قانونی و مناسب

همانگونه که بیان کردیم، مجوزهای رسمی برای ساخت و ساز ویلا را بررسی کنید. لازم است قبل از شروع پیمانکاری ویلا مهندسین ناظر مجوزهای لازم را کسب کنند در غیر این صورت احداث ویلا غیر قانونی خواهد بود، بنابراین در زمان خرید ویلا حتماً این مدارک را بررسی کنید.

در زمان خرید ویلا در شمال حتماً موقعیت جغرافیایی را در نظر بگیرید. ویلاهایی که در مناطق خطرناک همانند حریم رودخانه، دامنه کوه و… بنا شدهاند نه تنها از بلایای طبیعی در امان نبوده بلکه برای زندگی نیز خطراتی در کمین شما خواهد بود. این موضوع وقتی اهمیت پیدا می‌کند که شما با خود بچه‌های کم سن و سال به همراه داشته باشید.

درست است که نزدیکی ویلا به منطقه شهری از نظر دسترسی به امکانات بسیار مناسب‌تر است، اما فراموش نکنید که شما قرار است برای مدتی استراحت، به ویلا رفته و استراحت کنید. در نتیجه یک محیط آرام و بدون سر و صدا را باید انتخاب کنید. به همین دلیل است که عمده ساخت و ساز ویلادر حومه شهرها انجام می‌گیرد.

قبل از خرید ویلا در شمال حتماً از بنگاه‌های املاکی در منطقه نرخ زمینه و قیمت ویلاها را جویا شوید. در صورتیکه به شما پیشنهاد خرید ویلایی با قیمت ارزان داده می‌شود، شک کنید. ممکن است این زمین مشکل قانونی داشته باشد. البته می‌توان زیاد هم بدبین نبود و این تصور را داشت که فروشنده به پول خود نیاز فوری دارد، اما در حالت عادی، این امر طبیعی نیست.

در این زمان است که صاحب ویلای خریداری شده تصمیم به فروش ویلا در شمال می‌گیرد و آگهی فروش را در قسمت‌های مختلف شهر و وب سایت‌های مختلف منتشر می‌کند؛ اما با توجه به این که خرید ویلا ناآگاهانه بوده، مشتری مناسبی برای آن پیدا نمی‌شود و ضرر و زیان زیادی متوجه صاحب جدید ویلا خواهد بود.

اگر نمی‌خواهید درگیر مشکلات این چنینی شوید، همان ابتدا باید تمام نکاتی که برای خرید ویلا ضروری است را لیست کرده و با دقت و حوصله آن‌ها را بررسی کنید. سپس با آگاهی کامل دست به خرید ویلای دلخواهتان بزنید.

هنگام خرید ویلا نیازها و محدودیت های خود را بررسی کنید

برخی افراد زمانی که برای خرید ویلا یا هر ملک دیگری اقدام می کنند، در مورد شرایط خرید، امکانات و دسترسی های ویلا، قیمت و … تحقیقات گسترده ای انجام می دهند اما مهم ترین مسئله را از یاد می برند. شما ویلا را خریداری می کنید تا بالاخره از آن استفاده ببرید. حال باید قبل از خرید ویلا نیازهای خودتان را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.
علاوه بر این یک سری محدودیت ها نیز وجود دارد که سبب می شود تا نتوانید هر ویلایی را خریداری کنید. از این رو بهتر است عوامل محدود کننده مانند هزینه های در دسترس را هم مورد بررسی قرار دهید.
هنگامی که برای خرید ویلا اقدام می کنید، باید اول دسته بندی های زیر را مد نظر قرار دهید.

– اگر می خواهید ویلایی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد داشته باشید، باید شهرهایی را که گردشگران زیادتری دارند انتخاب کنید. همچنین نیازی نیست حتماً یک ویلای بسیار بزرگ داشته باشید، اکثر گردشگران اجاره ویلا با هزینه کم و متراژ پایین را بیشتر می پسندند. ویلاهای بسیار بزرگ و خاص، مشتریان خاص خود را دارند که ممکن است برای درآمد زایی چندان به دردتان نخورد.

– اگر در خانواده ای کم جمعیت زندگی می کنید، نیازی نیست از ویلاهای متراژ بالا خرید داشته باشید. یک ویلای جمع و جور با محوطه سازی زیبا، می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد تا از آب و هوا و زیبایی های بی نظیر شهرهای شمالی لذت ببرید.
– در صورتی که ویلای خود را برای جشن یا مراسمات مختلف خریداری می کنید یا ممکن است خودتان در این زمینه از آن استفاده کنید، بهتر است ویلایی بزرگ تر به خصوص از نظر وسعت محوطه اطراف آن انتخاب کنید.

روی هم رفته نیاز شما مهم ترین عاملی است که در خرید ویلا باید مورد توجه قرار دهید تا هزینه های خود را بهینه صرف خرید یک ملک با ارزش کنید.

موقعیت جغرافیایی ویلا و همسایگی آن را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید ویلا در شمال باید به آن توجه داشته باشید، موقعیت جغرافیایی ویلا می‌باشد. برای این که موقعیت ویلای مورد نظر را بررسی کنید، لازم است قبل از خرید آدرس آن را از فروشنده یا املاک دریافت کرده و در محل حاضر شوید.

پس از حضور در محل باید این موضوع را بررسی کنید که ویلا تا مرکز شهر چقدر فاصله دارد. معمولاً ویلاهایی که در قلب جنگل واقع شده‌اند از مرکز شهر و زندگی شهرنشینی فاصله بیشتری نسبت به ویلاهای شهرکی، باغ ویلاها و ویلاهای ساحلی دارند. با وجود این فاصله برای خرید باید مسافت زیادی را طی کنید تا بتوانید به فروشگاه‌های سطح شهر دسترسی داشته باشید.

همچنین در صوتی که نیاز به دریافت خدمات درمانی داشته باشید، در دل جنگل هیچ مرکزی برای فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته نشده و باید تا شهر حرکت کنید و به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان بروید.

با وجود این که موارد ذکر شده تنها دو مورد از معایب ویلاهای جنگلی است، اما هنوز هم افراد زیادی صرفاً به دلیل این که علاقه‌مند هستند از زندگی شهری فاصله بگیرند و در سکوت و آرامش چند صباحی را سپری کنند، نسبت به خرید ویلا در شمال در قلب جنگل‌های همیشه سبز اقدام می‌کنند.

ویلاهای ساحلی دسترسی مناسب‌تری دارند، اما با توجه به این که دریای همیشه خروشان در کنار آن‌ها قرار دارد. روزها زمستانی سرد و تابستان‌های شرجی و مرطوب در انتظار افرادی است که نسبت به خرید ویلای ساحلی در شمال اقدام می‌کنند.

قیمت ویلاهای دیگر را در نزدیکی ویلا جویا شوید

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال باید به آن توجه داشته باشید قیمت تمام شده ویلا است. اگر ویلا ساخته شده و آماده است، باید از خریدار درباره قیمتی که برای ویلا تعیین کرده و عواملی که در تعیین این قیمت تاثیرگذار بوده است سؤال کنید.اگر ویلا ساخته نشده و به صورت پیش فروش است نیز قبل از پرداخت هرگونه وجهی باید درباره قیمت تمام شده یا نهایی ویلا از فروشنده یا پیمانکار سؤال کنید و ویلایی را بخرید که از هر نظر ایده آل شما است و با بودجه‌ای که برای خرید ویلا در شمال در نظر گرفته‌اید همخوانی دارد.

برای آگاهی درباره قیمت ویلا می‌توانید به محلی که ویلا در آن واقع شده مراجعه کنید و از همسایگان ویلا قیمت ملک در آن منطقه را جویا شوید. فراموش نکنید که سن بنا و امکانات آن در قیمت ویلا تاثیرگذار هستند و نمی‌توان حتی دو ویلا را که کنار هم قرار دارند هم قیمت در نظر گرفت.

بنابراین صرفاً به دلیل این که همسایگان ویلا قیمت ملک در منطقه را مبالغ مشخصی اعلام کرده‌اند، قیمت ویلا را تخمین نزنید. زیرا ممکن است طراحی داخلی ویلا بسیار لوکس و شکیل باشد و همین امر سبب افزایش قیمت ملک نسبت به املاکی که در همسایگی آن قرار دارند شده باشد.

با این وجود قیمت زمین ساخته نشده را می‌توان با توجه به ویلاهای اطراف تخمین زد و همین موضوع به شما کمک می‌کند تا در بستری امن معامله را انجام دهید و نگرانی کمتری درباره این موضوع که ویلا را گران‌تر از حد معمول به شما واگذار کرده‌اند نداشته باشید.

%name راهنمای خرید ویلا در شمال

امکانات ویلا را با ویلاهای همسایه‌اش مقایسه کنید

برای خرید ویلا در شمال باید امکانات ویلا را با همسایه‌های آن مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر ویلایی که قصد خرید آن را دارید بسیار لوکس طراحی شده و فروشنده مبلغ را با توجه به این موضوع مشخص کرده، کافی است سری به ویلاهای لوکسی که در نزدیکی ویلا قرار دارند و از هر لحاظ با ملک مورد نظر شباهت دارند بزنید و قیمت آن‌ها و امکاناتی که دارند را جویا شوید.

اگر یک ویلا دارای چندین پارکینگ سرپوشیده باشد به طبع قیمت بیشتری نسبت به یک ویلا که محلی برای پارک خودرو برای آن در نظر گرفته نشده خواهد داشت. در ویلا باغ‌ها درخت‌هایی که درون باغ قرار دارند و مسیری که تا رسیدن به ساختمان وجود دارد نیز در قیمت آن تاثیرگذار است.

برخی از ویلاها دارای حیاطی سنگ فرش شده هستند و برخی دیگر حیاطی خاکی یا پوشیده از شن دارند، با توجه به این موضوع می‌توانید ویلاهایی را انتخاب کنید که تمیزتر و مرتب‌تر به نظر می‌رسند. شاید تصور کنید که سنگفرش شدن حیاط در محیطی که بافت آن طبیعی است چندان جذاب به نظر نمی‌رسد، اما این موضوع که چه امکاناتی را برای ویلا می‌پسندید کاملاً به سلیقه شخصی و انتظاراتی که دارید بستگی دارد.

اگر ویلاهای همسایه ویلای مورد نظر را تماشا کنید، حتی از لحاظ ظاهری نیز می‌توانید مقایسه خوبی بین آن‌ها انجام دهید. اگر به ویلاهای با سقف‌های سفالی علاقه‌مند هستید، از بیرون می‌توانید نمای ویلا را مشاهده کنید و آن را با یک ویلا که به صورت مدرن و امروزی طراحی شده مقایسه کنید.
پس از بررسی‌های لازم می‌توانید از همسایه‌ای که ویلای آن سقف سفالی دارد درباره مزایا و معایب انتخاب ویلاهای با این طراحی سؤال کنید و خرید ویلا در شمال را با دقت بیشتری انجام دهید.

ویلا در شمال 6 راهنمای خرید ویلا در شمال

قبل از خرید ویلا در شمال، شش دانگ بودن سند ویلا را بررسی کنید

یکی از مواردی که خریداران هنگام خرید ویلا در شمال دقت کمی به آن دارند و پس از قطعی شدن خرید ویلا با مشکلات مربوط به آن مواجه می‌شوند، شش دانگ بودن سند ویلا است.ویلایی که قصد خرید آن را دارید باید به صورت شش دانگ به نام خریدار سند خورده باشد و هیچ گونه ابهامی در این باره وجود نداشته باشد.به عنوان مثال برخی از املاکی‌ها قرارداد بین خریدار و فروشنده را به صورت قولنامه‌ای تنظیم می‌کنند و ادعا دارند که سند به نام پیمانکار است و پس از اتمام ساخت ویلا فروشنده ویلا را به نام خریدار سند خواهد زد. این موضوع برای ویلاهای شهرکی که به صورت عمده ساخته می‌شوند بیشتر صدق می‌کند.

توجه داشته باشید که خرید ویلایی که ساخت آن تمام نشده و هنوز سند شش دانگ ندارد، تنها باید مبلغ پیش پرداخت را بپرداید و هرگز تا پایان ساخت ویلا و ارائه سند نباید وجه آن را به صورت تمام و کمال پرداخت کنید.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال حتی در صورت سند دار بودن ویلا باید آن را بررسی کنید، این موضوع است که سند ویلا نباید در رهن بانک باشد و هیچ گونه وامی نباید روی آن گرفته شده باشد. عدم توجه به این نکات هنگام خرید ویلا در شمال سبب می‌شود که با وجود این که وجه خرید ویلا را به صورت تمام و کمال پرداخت کرده‌اید نتوانید ویلا را سند بزنید و با مشکلاتی برای سکونت و تملک ویلا مواجه شوید.

امکان خرید نقد یا اقساطی ویلا را بسنجید

برای خرید ویلا در شمال نمی‌توان یک مبلغ واحد را در نظر گرفت؛ زیرا برخی از ویلاها با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکاناتی که دارند نیاز به مبلغ بیشتری برای خرید دارند. در صورتی که ویلاهایی وجود دارند که از عمر بنای آن‌ها سال‌ها می‌گذرد و موقعیت ویلا نیز چندان خاص نیست و می‌توان با مبلغ مناسبی ویلا را خریداری کرد.برای خرید ویلا در شمال باید این موضوع را از فروشنده جویا شوید که امکان خرید ویلا به صورت اقساطی یا چکی وجود دارد یا این که باید مبلغ ویلا را به طور تمام و کمال بپردازید تا بتوانید مالکیت آن را داشته باشید.

ویلاهای شهرکی اغلب به صورت پیش فروش یا اقساطی به فروش می‌رسند، بنابراین اگر برای خرید ویلا به دنبال گزینه‌ای هستید که بتوانید به صورت قسطی هزینه آن را پرداخت کنید ویلاهای شهرکی گزینه مناسبی هستند.این نمونه از ویلاها قیمت کمتری نسبت به ویلاهای ساحلی و … دارند. به همین دلیل افرادی که بودجه مناسبی دارند و می‌خواهند خرید ویلا در شمال را انجام دهند، ویلاهای شهرکی و امکانات آن‌ها را بررسی می‌کنند.

برای خرید ویلا در شمال تنها به افراد معتبر اعتماد کنید

به عنوان آخرین نکته برای خرید ویلا در شمال باید به این موضوع توجه داشته باشید که خرید و فروش ویلا باید در بنگاه‌های معاملات املاک معتبر انجام شود؛ بنابراین هرگز به صورت توافقی با خریدار سندی را تنظیم نکنید و مبلغی را به وی پرداخت نکنید؛ زیرا تنها در صورتی می‌توانید ویلا را سند بزنید یا مشکلاتی که در این باره رخ داده را حل کنید که یک مرجع معتبر معامله را تنظیم کرده باشد.اگر برای صرفه جویی در هزینه شخصاً با صاحب ملک وارد معامله شوید، باید ضرر و زیان‌های معامله و عواقب آن را نیز بپذیرید. به عنوان مثال ممکن است سند ویلا مشکل خاصی داشته باشد اما شما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه متوجه آن نشوید و علیرغم پرداخت وجه نتوانید ویلا را به نام خودتان سند برنید.

از دیگر مشکلات در زمینه خرید و فروش ویلا، قلابی بودن سند یا وام دار بودن آن است. با وجود مشکلات این چنینی خرید ویلا در شمال برای شما به یک پروژه طولانی و بسیار پیچیده تبدیل خواهد شد که هرگز تصورش را نمی‌کرده‌اید.

اگر نمی‌خواهید با مشکلاتی که در سر راه خرید ویلا است درگیر شوید و ویلای دلخواهتان را با قیمت مناسب و در بهترین منطقه از خطه شمال خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاورین اول خونه برای انجام این کار کمک بگیرید.

ویلا در شمال 4 راهنمای خرید ویلا در شمال

کیفیت ساخت ویلا برای خرید آن

شما برای خرید ویلا هزینه‌ زیادی می‌کنید، بنابراین طبیعی است که بخواهید ویلایتان بهترین کیفیت را داشته باشد. قاعدتا هرچه بیشتر هزینه کنید می‌توانید ویلایی با کیفیت ساخت بهتر بخرید. اما از آنجا که کلاهبرداران همیشه در بازار مسکن حضور دارند باید حواستان را جمع کنید که ارزش ملکی که می‌خرید از پولی که می‌پردازید کمتر نباشد.

طراحی خانه‌های ویلایی با خانه‌های آپارتمانی متفاوت است. اولا معماری ویلا باید متناسب و سازگار با محیطی باشد که در آن قرار دارد و ثانیا از موادی در آن استفاده شود که در شرایط آب و هوایی خاص منطقه در درازمدت برایتان مشکلی ایجاد نکند.

البته که ظاهر ویلا اهمیت خاص خودش را دارد، اما ظاهر نباید شما را گول بزند. سازندگان بی‌تجربه و غیرحرفه‌ای سعی می‌کنند نمای ویلا را عالی کار کنند تا به این طریق بر کیفیت پایین مصالح مورد استفاده در داخل ویلا سرپوش بگذارند.برای اینکه از کیفیت ویلا اطمینان حاصل کنید در وهله‌ اول سعی کنید فقط از شرکت‌هایی ویلا را بخرید که واحد طراحی و معماری مخصوصی دارند و در گذشته حسابشان را پس داده‌اند.سازندگان معتبر معمولا از مراحل ساخت عکس‌برداری می‌کنند که می‌توانید با مرور عکس‌ها بفهمید واقعا از چه مصالحی در ساختمان استفاده شده است.داشتن پایان کار برای ویلا به معنی آن است که نظام مهندسی سازه‌ ویلای شما را تأیید کرده و از این نظر خیالتان را راحت می‌کند.
توجه به نقشه‌ ویلا نیز مهم است. مطمئنا ویلاهایی که نقشه مهندسی‌تری داشته و پِرتی کمتری دارند برای خرید مناسب‌ترند.

چه مدارکی را برای خرید ویلا باید بررسی کنیم

هنگام خرید ویلا بهتر است قید ویلاهای قول‌نامه‌ای را بزنید. سراغ ویلاهایی بروید که سند شش‌دانگ عرصه و اعیان، پروانه ساخت، پایان کار و سند تفکیکی دارند. اگر ویلای شهرکی با سند مشاع می‌خرید اطمینان حاصل کنید که امکان تفکیک سند در آینده وجود داشته باشد.

خرید ویلایی که در منطقه‌ای با کاربری غیر از مسکونی ساخته شده نیز در آینده شما را به دردسر می‌اندازد. باید بدانید که اگر کاربری زمین توریستی یا گردشگری، تجاری، کشاورزی یا باغی باشد احداث ساختمان مسکونی در آن زمین مجاز نیست.

اگر شما ویلایی را بخرید که در چنین زمین‌هایی ساخته شده‌اند در آینده با مشکل مواجه می‌شوید. به‌خصوص که فروشندگان معمولا این ویلاها را با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار می‌فروشند تا خریداران را وسوسه کنند. شما نباید در دام این وسوسه بیفتید.

قبل از خرید ویلا می‌توان از مراجع معتبر استعلام گرفت که آیا زمین کاربری مسکونی دارد یا خیر. ضمن اینکه سعی کنید قبل از خرید ویلا از محلی‌ها یا افراد مختلف پرس‌وجو کنید تا خدای نکرده سرتان کلاه نرود.

مورد دیگر توجه به طرح آزادسازی سواحل شمال کشور است. این قانون چندین سال است که تصویب شده و در مناطقی نیز اجرایی شده است. بر اساس این قانون هیچ‌‌یک از ویلاهای لب دریا نباید ساحل اختصاصی داشته باشند تا عموم مردم بتوانند به ساحل دسترسی پیدا کنند. اگر فروشنده یا مشاور املاک منکر اعمال این قانون بر ویلای فروشی شدند به حرفشان اعتماد نکنید و از شهرداری منطقه استعلام بگیرید تا به هوای ساحل اختصاصی مجبور به پرداخت مبلغ بیشتر نشوید.

حتما مطمئن شوید ویلا در زمینی با کاربری مسکونی احداث شده یا به صورت قانونی تغییر کاربری‌اش ثبت شده باشد.

ویلا در شمال 7 راهنمای خرید ویلا در شمال

چه ویلاهایی را نخریم؟

هنگام جستجوی ویلای مناسب مطمئنا به گزینه‌های مختلفی بر می‌خورید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید ویلا با ویژگی‌های زیر کمی بیشتر تأمل کنید.
سراغ ویلاهایی که در موقعیت جغرافیایی خطرناک احداث شده‌اند نروید. امکان آسیب دیدن ویلاهایی که حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند یا بر روی زمین‌های سست بنا شده‌اند زیاد است.
پیش از خرید ویلاهایی که در حریم دکل‌های برق فشار قوی دارند کمی بیشتر فکر کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که تشعشعات این دکل‌ها مضر هستند. حالا که قرار است هزینه کنید بهتر است ویلایی بدون‌ خطر بخرید.
قید خرید ویلاهایی را که در مناطق پرت و دورافتاده احداث شده‌اند بزنید. این ویلاها می‌توانند از نظر امنیتی مشکل‌ساز باشند.
قبل از خرید مطمئن شوید که ویلای موردنظر در محیطی پر سر و صدا قرار ندارد. مطمئنا ویلاهایی که کنار ورزشگاه‌ها، زمین‌های ورزشی یا نزدیک مدارس هستند آن آرامشی را که شما به دنبالش هستید ندارند.
به ویلاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند بدبین باشید. این ویلاها معمولا مشکلات مالکیتی یا کاربری زمین دارند. اگر هم تصمیم به خرید این نوع ویلاها گرفتید حتما مطمئن شوید که از نظر حقوقی مشکلی متوجهشان نباشد.

جمع‌بندی خرید ویلا

وضعیت پرنوسان اقتصاد در سال‌های اخیر و افزایش فشار شهرنشینی موجب شده خرید و فروش ویلا رشد قابل‌توجهی داشته باشد.
ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی دسترسی بهتری به امکانات شهری دارند، اما قیمتشان بالاتر است. خرید ملک و زمین ویلایی ساحلی و جنگلی بسیار سلیقه‌ای است.
ویلاهای شهرکی امکاناتی را دارند که ویلاهای مستقل ندارند، اما در این ویلاها حریم شخصی محدودتری دارید.
پیش از خرید تعیین کنید به ویلایی با چه اندازه‌ای نیاز دارید. اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید سراغ ویلاهای دوبلکس یا تریپلکس و اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت هستید سراغ ویلاهای فلت بروید.
هنگام خرید ملک و زمین ویلایی علاوه بر کیفیت نما به کیفیت مصالح مورد استفاده در داخل و نقشه‌ خانه نیز توجه کنید.
موقع خرید ملک و زمین ویلایی مطمئن شوید که ملک در زمینی با کاربری مسکونی ساخته شده باشد.

ویلا در شمال راهنمای خرید ویلا در شمال

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *