رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ آذر ۱۳۹۹

راهنمای خرید قایق بادی

اشتراک گذاری

یکی از تفریحات خوب و سالم قایق سواری می باشد که با دور شدن از ساحل و ماندن در سکوت دریا آرامشی لذت بخش دارد . قایق سواری نیاز به عضلات قوی دارد و ورزشی سنگین است . قایق انواع مختلفی دارد و ما در این مطلب راهنمای خرید قایق بادی را آورده ایم تا با خواندن آن بتوانید قایق مناسب و باکیفیت تهیه کرده و با خرید هوشمندانه لذت تفریح تان دو چندان شود .قایق های بادی در ابعاد مختلف از یک تا شش نفره تولید میشوند که البته در بعضی از قایق های بادی این ظرفیت تغییر میکند که به جی می نی و حرفه ای معروفند که اینها از مدل سه تا شش نفره دارند، در ضمن قایق هایی با نفرات بالاتر نیز وجود دارند که معمولا این نوع از قایق های بادی تولید شده توسط دست میباشند و کارخانه ای نمیباشند.در این مطلب محصولات شرکت اینتکس را معرفی می کنیم که در چند دسته زیر تقسیم بندی میشوند:

قایق های بادی سری بازی

 قایق بادی EXPLORER PRO (اکسپلورر)

این قایق بادی که در سه نوع ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ تولید میشوند و هرکدام بترتیب یکنفره، دو نفره و سه نفره با تحمل وزن ۵۵ تا ۱۸۵ کیلو میباشد. جنس بدنه این قایق ها از pvc است و دارای کف باد شونده دو جای باد در کف و دیواره برای ایمنی هستند. بدلیل داشتن دریچه های بادی مجزا این محصول دارای تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده امریکا است، دارای دو جای پارویی ثابت، یک جفت پاروی پلاستیکی که از دو قسمت دسته و نوک پارو میباشد، پمپ باد دستی کوچک، یک طناب دور تا دوری و یک برچسب تعمیرات قایق بادی تشکیل میشوند.موارد استفاده از این قایق ها بیشتر در ابهای آرام مثل استخر ها و برای سنین نوجوان پیشنهاد میشود.
راهنمای خرید قایق بادی

قایق بادی RX (آر ایکس بست وی)

این قایق که در سه سایز مختلف ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ تولید می شوند که هر کدام به ترتیب، یک نفره، دو نفره کوچک، دو نفره بزرگ، سه نفره و دو نفره بزرگ با لوازم کامل میباشد. تحمل وزن این قایق ها بترتیب از ۸۰ کیلوگرم، ۱۲۰، ۱۹۰، ۲۲۵ و ۱۹۰ میباشد،از سه قسمت مختلف برای امنیت بیشتر باد شده و بهمین دلیل تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده را نیز دارند، جای پارویی این مدل ثابت پرس شده بوده و غیر از قایق بادی آر ایکس ۵۰۰۰ بقیه مدل ها پمپ باد و پارو ندارند.از این محصولات بیشتر برای استفاده در آبهای آرام و راکت همچون دریاچه ها و سد ها استفاده میگردد.

 

قایق های بادی سری ورزشی (اسپورت)

این نوع از قایق بادی از چند دسته بندی تشکیل میشوند:

 

قایق های بادی CHALLENGER (چلنجر)

 

این قایق ها که در سه نوع ۱، ۲ و ۳ تولید میشوند و دارای ظرفیت۱، ۲ و ۳ نفره با تحمل وزن۸۵، ۱۷۰ و ۲۵۵ کیلوگرم هستند. جنس بدنه این کالا از pvc تقویت شده و دارای کف باد شونده و ۲ جای باد مجزا در کف و دیواره برای یک و دو نفره و ۴ محفظه برای سه نفره برای ایمنی بیشتر قایق است، رعایت مسائل ایمنی و امنیتی باعث شده تا دارای استاندارد های بروز امریکا و اروپا و همچنین تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده امریکا باشد، این کالا دارای دو جای پاروی چرخشی ثابت برای مدل یک نفره و ۲ نفره و چهار جا برای ۳ نفره میباشد. پاروی مدل دو نفره پلاستیکی بوده و سه نفره فلزی میباشد و هر دو دارای جای نگه دارنده پارو در کناره قایق هستند و نیز دو صندلی بادی دارد. قایق بادی چلنجر سه نفره قابلیت نصب موتور برقی را دارد، دارای پمپ باد دستی کوچک، طناب دور و یک برچسب تعمیراتی هستند.

راهنمای خرید قایق بادی
قایق بادی RAFT (رفت بست وی)

 

این نوع قایق با رنگ زرد در سه سایز مختلف تولید میشوند که از ۲ نفره، ۳ نفره، چهار نفره تشکیل میشوند، تحمل وزن کالا برای سایز دو نفره ۱۲۰ کیلوگرم، سایز سه نفره ۱۹۰ و ۲۲۵ کیلوگرم (تقویت شده) و سایز چهار نفره ۲۷۰ کیلوگرم است، باید دقت کرد که تمامی سایز ها یک سرنشین کودک نیز داشته و منظور از ظرفیت کالا بهمراه یک کودک و نوجوان است، تمامی قایق های بادی بست وی از دریچه های بادی مجزا تشکیل شده که بهمین دلیل دارای تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده شده است، این مدل شرکت بست وی همچون اکثر مدلهای دیگر این شرکت با لوازم و بدون لوازم پمپ بادی و پارو تولید میگردد، چسب تعمیر داشته و در ضمن دو صندلی در طرفین دارد، تمامی سایز های این قایق را میتوان با موتور برقی تجهیز نموده و البته قابلیت نصب موتور بنزینی ۱.۴ اسب بخار برای مدل رفت ۴ نفره وجود دارد.

 

 قایق های بادی SEAHAWK (سیهاک)

 

این نوع قایق که در چهار نوع ۱،۲،۳ و۴ نفره تولید میشوند تحمل وزن این کالا ۱۰۰، ۲۰۰ ،۳۰۰ و ۴۰۰ کیلوگرم میباشد. جنس بدنه این مدل از قایق ها از pvc سه لایه است که هر سه مدل آنها دارای کف باد شونده هستند و سه جای باد مختلف در آنها تعبیه شده که ایمنی و امنیت آن را بیشتر میکنند، بدلیل رعایت همین مسائل ایمنی و امنیتی دارای استاندارد های برزو و تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده امریکا میباشد، مدل یک و دو نفره این قایق بادی بدون صندلی میباشد ولی در مدل ۳ و ۴ نفره این قایق دو صندلی بادی وجود دارد. سیهاک ۱ و۲ نفره دارای دو جای پاروی ثابت و نگهدارنده پارو و ۳ و ۴ نفره آن دارای چهار جا پارویی و نگه دارنده پارو در بغل میباشد. جنس پاروی یک، دو نفره و سه نفره سیهاوک از پلاستیک و چهار نفره آن از آلمینیوم است.
هر چهار مورد غیر از سیهاوک یک قابلیت نصب موتور برقی را دارند، در مدل سیهاوک ۳ و ۴ میتوان از موتور قایق بادی ۲ اسب پارسان نیز استفاده نمود، دارای دو جای قلاب ماهیگیری در هر چهار مدل، پمپ باد دستی کوچک تا مدل ۳ نفره بوده و چهار نفره آن پمپ باد دستی بزرگ دارد، پاروی پلاستیکی برای سایز های ۱ تا ۳ و پاروی آلمینیومی برای قایق بادی ۴ نفره سیهاوک، طناب دور، دسته حمل و نقل، کیف حمل لوازم ماهیگیری و یک برچسب تعمیرات هستند.

 

انواع قایق بادی
قایق بادی EXCURSION (اکسکروشن)

 

این قایق که در سه نوع ۳، ۴، ۵نفره با تحمل وزنی از ۳۰۰ تا ۴۵۵ کیلوگرم تولید میشود. جنس بدنه این قایق بادی از pvc سه لایه است و دارای کف باد شونده میباشند. دارای سه جای باد مجزا از یکدیگر برای ایمنی بیشتر هنگام خرابی و یا سوراخ شدگی میباشند که به همین دلیل این محصول نیز دارای استانداردهای بروز امریکایی و اروپایی بوده و تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده امریکا را دارد، هر چهار مدل دارای صندلی های بادی هستند قایق اکسکروشن ۳ و ۴ دارای دو جای پارو و ۵ نفره دارای چهار جا است و در هر سه مدل این محصول جای نگه دارنده پارو که در کنار بدنه تعبیه شده است. جنس پارو در هر سه مدل آلمینیومی میباشد که بدلیل راحتی در حمل و نقل چند تکه ساخته شده اند.
قایق های بادی اکسکروشن اینتکس قابلیت نصب موتور برقی و یا بنزینی سبک تا ۲ اسب بخار را دارند و دارای دو جای قلاب ماهیگیری در مدل های ۳ و۴ نفره و چهار جای قلاب در مدل ۵ نفره هستند، همچنین پمپ باد دستی متوسط و طناب دور، دسته حمل و نقل، برچسب تعمیرات قایق بادی، کیف جهت نگه داری لوازم شکار و یک ساک حمل و نقل دارند.

انواع قایق بادی
قایق بادی CHALLENGER K1&K2 (کایاک چلنجر یک و دو)

 

این نوع قایق که در دو نوع یکنفره و دو نفره تولید میشوند. تحمل وزن این دو قایق ۱۰۰ و ۱۶۰ کیلوگرم است و جنس بدنه آنها از pvc سه لایه میباشد. دارای کف باد شونده هستند و از سه قسمت متفاوت برای باد شدن تشکیل شده اند که خود این امنیت را هنگام سوراخ شدگی بالا میبرد و این موضوع باعث شده تا این قایق دارای تاییدیه گارد ساحای ایالات متحده امریکا شده و استاندارد های بروز امریکایی و اروپایی داشته باشد. هر دو این قایق ها دارای صندلی های بادی مخصوص جهت نشستن و تعادل میباشند. این قایق های بادی جای پارو ندارند چرا که پاروی آنها بصورت یک تکه میباشد و برای پارو زنی باید از آنها بصورت ضربدری استفاده کرد که در مدل یک نفره یک جفت پارو و دو نفره دو جفت پاروی فلزی موجود است و پاروی هر دو مدل چند تکه بوده تا هنگام حمل و نقل راحت تر بتوان این محصول را جابجا کرد، در ضمن برای تعادل قایق هنگام پارو زنی زائده ای از پلاستیک فشرده شده زیر آن متصل شده که تعادل را بالا میبرد. این قایق ها دارای پاروی فلزی، پمپ باد دستی دوبل، دسته حمل و نقل، برچسب تعمیرات ، طناب دور، توری جای لوازم روی محصول برای نگه داری، یک ساک حمل و نقل میباشند.

انواع قایق بادی

قایق بادی EXPLORER K2 (کایاک اکسپلورر دو)

 

محصولی زیبا و منحصر بفرد از اینتکس است، تحمل وزن این قایق ۱۶۰ کیلوگرم و جنس بدنه آن نیز از pvc سه لایه است کف محصول باد شونده و از قسمت های مختلف برای باد شدن بهره میگیرد و این مطلب باعث بهبود در وضعیت ایمنی قایق میشود و این محصول را دارای تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده امریکا و همچنین استاندارد های بروز امریکایی و اروپایی کرده است، کایاک نیز تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده امریکا را داشته و استاندارد های بروز جهانی دارد، صندلی های این محصول باد شونده و پشتی دار است که در مقایسه با سایر کایاک های بادی از راحتی خاصی برخوردار است، دو کمربند قسمت پشتی این آن دیده میشود که برای ثبات بیشتر صندلی است، پاروهای فلزی بسیار حرفه ای از نوع کایاکی جهت استفاده روی آب داشته که از چند قسمت مختلف بیکدیگر بسته میشوند تا در هنگام جابجایی بتوان براحتی آنها را حمل و نقل کرد، برای ایمنی و تعادل بهتر روی آب یک زائده بسیار حرفه ای زیر محصول نصب شده که کار آن تعادل بهتر محصول است، پمپ باد دستی دوبل، دسته حمل و نقل، چسب تعمیراتی طناب دور و یک جای لوازم که بشکل یک تور جلوی قایق نصب است داشته و تمامی لوازم بهمراه محصول داخل یک ساک حمل قرار میگیرد.
قایق های بادی

قایق های بادی سری فوق العاده (عالی)

 

قایق بادی MARINER (مارینر)

 

این محصول در دو نوع ۳ و ۴ برای حمل سه نفر با تحمل وزن ۳۰۰ ویا ۴ نفر با تحمل وزنی ۴۰۰ کیلوگرم تعبیعه شده است. جنس بدنه این قایق ها از pvc سه لایه الیاف دار که با تار و پود نخ ابریشم مصنوعی درآمیخته شده و برای آبهای شور نیز مناسب است. نوع سه نفره دارای کف باد شونده و نوع چهار نفره آن دارای کفی با تخته های فایبر گلاسی میباشد که هنگام استفاده را بسیار مستحکم تر میسازد در ضمن این فایبر گلاس ها بصورت تخته هایی در کنار یکدیگر با pvc قرار دارند که قابلیت تا شدن را دارا میباشند هر دو دارای صندلی های بادی هستند و خود قایق ها از سه قسمت برای باد کردن استفاده میکنند. البته باید توجه داشت که قسمت های باد شونده در مارینر با سایر مدل های دیگر فرق میکند چرا که بدلیل کیفیت بالای بدنه این دو قایق، خود بدنه به دو و سه قسمت مساوی برای تقسیم بندی باد مجزا میشود و هر دریچه باد وظیفه نگه داری از یک تقسیم بندی را دارد به این علت است که دارای امنیت بوده و استاندارد ها و تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده امریکا را دارند. قایق بادی مارینر دارای دو جای پارویی متحرک چرخ دنده دار برای راحت تر پارو زدن هستند که پارو زنی را برای شما راحت تر و پر سرعت تر میکند در حقیقت این جای پارو ها بروی بدنه قایق پرس نشده اند و با یک سری چرخ دنده و پیچ روی بدنه سوار شده اند. پارو های فلزی دارند که البته از چند تکه تشکیل میشوند و براحتی قابل حمل و نقل میباشند، دارای دو جای نگه دارنده برای پارو ها در کنار قایق هستند.
قابلیت نصب موتور برقی و بنزینی را دارند البته باید دقت کرد که موتور بنزینی این قایق ها تا ۳ اسب بخار بیشتر نباشد چراکه بدلیل فشاری که تخته نصب بین قایق و موتور بر روی بدنه وارد میکند میتواند بدنه را از بین ببرد.
دارای پارو پمپ باد دستی متوسط، دسته حمل و نقل، برچسب تعمیراتی، طناب دور، کیف جهت نگه داری لوازم شکار، کیف حمل و نقل باطری جهت موتور برقی، ساک حمل و نقل قایق و دو جای قلاب ماهیگیری میباشند.
انواع قایق بادی

 قایق بادی جیمینی

شکل ظاهری آنها بصورت نوک تیز و عقب پهن یا با فرم موشکی هستند این محصولات دارای ظرفیت های ۳، ۴ ، ۵ و ۶ نفره میباشند که تحمل وزنی ای تاحدود ۸۰۰ کیلوگرم دارند بدنه قایق بادی جیمینی دارای الیاف تار و پوی نخ ابریشم مصنوعی بهمراه pvc بسیار ضخیم است و قابلیت استفاده در آبهای شور را نیز دارند کف این مدل از تخته های چوبی تشکیل شده که این تخته ها کمک به تحمل وزن و نیز شتاب با موتور میکنند قایق جیمینی نیز از دریچه های مختلف جهت باد کردن بهره میگیرد چراکه با اینکار اولا به استواری آن کمک میکند و دوما در مواقع احتمالی سوراخ شدگی کمک به اعضای قایق میکند و در آب فرو نمیرود بهمین دلیل است که دارای استاندارد های اروپایی و امریکایی بوده و تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده به این محصول تعلق گرفته است، دور تا دور قایق بادی جیمینی یک نوار ضربه گیر دیده میشود کار این نوار در این است که ضربه های ناشی از طرفین را که تاحد معقول باشد دفع نماید (بجز ضرباتی همچون صخره های نوک تیز با سرعت بالا)، دارای دو جای پاروی چرخشی و یک جفت پاروی حرفه ای مخصوص است که این پارو ها چند تکه ساخته میشوند، دلیل اینکار راحتی در حمل و نقل قایق است، پارو های چرخشی پارو زنی در مدل جیمینی را برای شما لذت بخش میکند در ضمن میتوانید در مواقعی که به این پارو ها نیازی ندارید آنها را در جا پارویی هایی که روی بدنه در دو سمت متصل است نگه دارید.
دارای پمپ باد دستی بزرگ دسته های حمل و نقل لوازم تعمیراتی مخصوص طناب دور قایق پارو های حرفه ی و ساک حمل و نقل هستند.

انواع قایق بادی

مزیت قایق بادی جیمینی نسبت به سایر قایق های بادی

باید گفت مدل جیمینی نیازی به تخته نصب یا همان کیت نصب موتور ندارد و روی خود قایق بادی یک جای نصب موتور وجود دارد در دیگر قایق ها این جای نصب وجود ندارد و شما به رابط نیاز دارید که این باعث میشود وقتی شما موتور بنزینی پرقدرت روی |آن نصب میکنید فشار زیادی را متحمل میشود و این تخته نصب احتمال کندن رابط متصل شونده کیت نصبی موتور را زیاد میکند اشکال دوم این موضوع در این است که این بدلیل فاصله بین بدنه موتور و خود قایق بادی وقتی شما گاز به موتور میدهید موتور شما به قسمت زیر بدنه میرود و نوک قایق شما نیز بلند شده و یا موتور در آب فرو میرود و خراب میگردد.
مزیت دوم جیمینی در این است که این قایق ها تا ۳۰ اسب بخار توان جهت نصب موتور را دارند و وقتی که شما به این قایق ها موتور نصب مبکند کاملا موتور مورد نظر شما را ساپورت مینمایند و شما میتوانید از یک قایق رانی حرفه ای با جیمینی لذت ببرید.

 

قایق بادی حرفه ای

قایق بادی حرفه ای  در واقع نوعی از قایق های بادی جیمینی است با این تفاوت که تنها در نوع شش نفره تولید میگردد و کف این مدل از بجای چوب از آلمینیوم ساخته شده است که توان قدرت و سرعت این قایق را بالا میبرد.از قایق های حرفه ای بیشتر در مصارف سرعتی و تفریحی و استفاده هایی همچون عملیات امداد و نجات و آتش نشانی و غیره .استفاده میگردد، دارای یک جفت پاروی آلمینیومی حرفه ای پمپ باد دستی بزرگ دسته های حمل و نقل و بسته مخصوص تعمیرات قایق طناب دور قایق و ساک حمل و نقل هستند.

انواع قایق بادی

نکته ای در باره قایق بادی جیمینی و حرفه ای

نشستن داخل مدل جیمینی و حرفه ای روی لبه در دو طرف قایق بادی صورت میگیرد که برای اینکار طناب های نگه دارنده ای تعبیه شده است و باید گفت نیمکت های وسط نیز بیشتر برای موارد احتمالی پارو زنی میباشند.

دلیل تفاوت قیمت در انواع مدل قایق بادی معمولی و قایق جیمینی 

دلیل این اختلاف قیمت در قایق های بادی بسیار مختلف است اول اینکه بعضی از مدل ها لوازمی همچون پاروی فلزی دارند و برخی دیگر پاروی پلاستیکی و نیز تعداد نفرات در آنها و جنس بدنه آنها و حتی قابلیت نصب موتور نیز در آنها تاثیر گذار خواهد بود ولی در کل سه نوع آخری آنها که بعنوان قایق های سری فوق العاده و قایق های جیمینی و قایق های بادی حرفه ای معرفی گشت از سایر مدل های دیگر گران ترهستند چرا که تمامی ویژگی های یک محصول خوب را داشته و جنس بدنه آنها نیز متفاوت تر است.

 

روش تعمیر سطحی و جزئی انواع قایق بادی

 

دقت کنید در صورتی که قایق بادی شما دچار سوراخ شدگی ضعیف شد شما میتوانید با داشتن بسته تعمیرات محصول خود را تعمیر نمایید باید توجه داشت که برای تعمیر قایق بادی، ابتدا باید سطح مورد نظر را بعد از تمیز کردن با مواد شوینده و یا الکل به چسب مخصوص اینتکس آغشته نمایید سپس مقداری از قطعه مخصوص را که بهمراه چسب بشما داده خواهد شد بریده و چسب را به آن هم بمالید بعد از این مرحله باید ۲۰ ثانیه صبر کنید و این دو را روی هم قرار دهید بعد از گذشت ۲ ساعت کاملا این دو بهم چسبیده میشوند. در صورتی که احساس میکنید توان این تعمیر را ندارید و یا قایق شما بیش از حد پاره شده این تعمیر را بشرکت واگذار نمایید تا در اسرع وقت با دستگاه مخصوص این مشکل را برای شما برطرف سازد.

هزینه تعمیرات قایق بادی

هزینه تعمیر قایق بادی بسته به جای تعمیر جنس و مقدار پارگی یا سوراخ شدگی بدنه بستگی دارد، این هزینه پس از بازدید ارائه خواهد شد بدیهی است که مشتریان مخصوص ما که از تخفیف تعمیراتی شرکت برخوردار خواهند شد کسانی هستند که قایق خود را از شرکت ما و با مهر مخصوص این شرکت خریداری کرده باشند، موارد زیادی باعث تغییر قیمت تعمیرخواهد شد که از جمله آن میتوان به تعمیرات مشکل دار شرکت های دیگر یا تعمیر توسط افراد نا وارد اشاره داشت، تعمیر قایق بادی توسط چسب های متفرقه در بازار همچون چسب آهن، چسب ۱۲۳، چسب pvc و چسب راضی، علاوه بر ایجاد هزینه بیشتر جهت برداشته شدن چسب های قبلی میتواند باعث عدم تعمیر قایق شود و احتمالا بدنه را خراب نماید.

روش نگهداری از انواع قایق بادی

برای باد کردن باید دقت شود که حد باد بگونه ای باشد که قایق بادی نسبتا انعطاف پذیر باشد و به بدنه فشار نیاید، برای بستن دریچه باید توجه داشت که دریچه تا حد معقولی سفت شود نه زیاد پیچانده شود و نه کم دقت کنید که این قایق ها دارای دو مدل دریچه میباشند که از این دو مدل دریچه در سایر مدل های اینتکس و برند های دیگر استفاده میشود یکی دریچه پیچ شونده و دیگری دریچه پستونک دار است. در قسمت هایی که حجم باد بالا است از دریچه پیچی و قسمت هایی که حجم باد کم است از دریچه پستونکی استفاده میگردد..
جهت متصل کردن پاروهای قایق از دو تکه باید دقت داشت که تکه میانی زیاد پیچانده نشود و اتصال پاروها جهت نگه داشتن پارو از داخل باشد که پارو نیفتد.
برای خالی کردن باید دریچه های پیچی را باز کرد و باد را خالی نمود و دریچه های پستونکی با فشار دو لبه باد را خالی میکنند.
دقت کنید درصورتی که قایق بادی را در آب شور استفاده نموده اید حتما آنرا با شامپو و یا شوینده ای ملایم شسته و سپس آنرا جمع کنید تا بدنه محصول آسیبی نبیند و حتما حتما محصول را خشک کنید چرا که در مدت زمان طولانی پوسیده میشود.
اگر بدنه قایق شما خشک شده و یا احساس میکنید بدنه حالت شکنندگی پیدا کرده (در اثر استفاده نکردن های طولانی مدت اتفاق میافتد) آن قسمت از محصول را با پارافین چرب نمایید و در آفتاب قرار دهید تا بخورد قایق رود.

نکته ای درباره دریچه های انواع قایق بادی 
تمامی دریچه های دارای شماره هایی هستند، این شماره ها برای این روی بدنه حک شده است تا بتوان به ترتیب آن را باد کرد، مزیت اینکار در اینست که فرم محصول بسیار بهتر خواهد شد و به بدنه قایق بادی شما فشار نخواهد آمد در واقع اینکار یکی از روشهای نگهداری قایق بادی است و باعث طول عمر بیشتر در این محصول میگردد.

کارایی سوپاپ برگشت هوا در قایق های بادی
این سوپاپ ها به دو شکل طراحی میشوند، یکی جهت دریچه سوپاپدار پستونکی و دیگری دریچه سوپاپدار پیچ شونده است.
ابتدا سوپاپ ودریچه پستونکی قایق های بادی: این سوپاپ بعد از باز کردن پستونک دریچه باد دیده میشود، بعضاً دیده شده که خریداران قایق ها بعد از دیدن سوپاپ هوا دچار سردرگمی میشوند یعنی تصور مینمایند که این یک زائده است، اضافی بوده و یا با شرکت تماس گرفته و یا اقدام به آب کردن و کارایی شبیه به فرو کردن سیخ داخل محصول میکنند تا این زائده را از بین ببرند، باید گفته شود این زائده پلاستیکی یکی از ملزومات دریچه باد است و اگر از بین رود باد قایق بیرون آمده و باعث شُل شدن بدنه
میشود.
سوپاپ دریچه هوای پیچی: این سوپاپ بعد از چرخاندن دریچه باد پیچ شونده روی درب ورود باد دیده میشود، یک زائده پلاستیکی مشکی رنگ است که از قسمت وسط خود یک سوزن پلاستیکی به بالای دریچه باد فرستاده تا در هنگام باد کردن قایق به عقب رفته و بعد از از متوقف شدن باد بجای خود برگردد، بعضی از خریداران این سوپاپ پلاستیکی را کنده و تصور میکنند سدی برای ورود هوا بداخل قایق بادی است ولی در واقع باید گفت که این سوپاپ برای جلوگیری از فشار باد داخلی است.

مزایا و معایب قایق بادی یک نفره

قایق بادی یک نفره دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری است و در مدل های متنوعی نیز تولید شده اند. قایق بادی یک نفره در مدل های کودک و بزرگسال تولید شده است که مدل قابل استفاده برای کودک کوچک و قیمتی ارزان دارد اما مدل قابل استفاده برای بزرگسال معمولا قایق بادی کایاک می باشد که با کیفیت بالا بوده و با لوازم کامل بالای ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. بخش های اصلی بدنه این قایق بادی دارای لایه های ضخیم پی وی سی بوده که فشار وارده را به خوبی تحمل میکند. مزیت اصلی قایق بادی کایاک یک نفره کیفیت و ساختار بسیار خوب آن بوده و ضعف اصلی قایق بادی کودک نیز کیفیت به نسبت پایین آن در مقایسه با سایر قایق های بادی می باشد.

مزایا و معایب قایق بادی دو و سه نفره اینتکس

قایق بادی دو نفره و سه نفره تشابه های بسیاری به هم دارند و معمولا تنها در ابعاد آنها تفاوت هایی وجود دارد. اگرچه سری مارینر نیز با مدل سه نفره خود قایق بادی سطح بالایی را در این میان به بازار معرفی کرده است. بخش اصلی قایق بادی مارینر از لایه های فوق ضخیم پی وی سی همراه شده است که فشار وارده را به خوبی تحمل می کند و می توان آن را در مدت زمان های طولانی مورد استفاده قرار داد. قایق های بادی ارزان قیمت تر مثل سری سی هاوک و یا چلنجر علاوه بر مدل سه نفره دارای مدل دو نفره نیز هستند که بیش از ظاهر و کیفیت، ابعاد آنها تفاوت دارد. مزیت بزرگ قایق بادی مارینر کیفیت بالا و عیب آن نیز قیمت به نسبت بالای آن است. در عوض مدل سه نفره سی هاوک و چلنجر در کنار کیفیت مناسب قیمت قابل قبولی نیز دارند.

مزایا و معایب قایق بادی چهار نفره

قایق بادی در این دسته ها ابعاد مختلفی ارا به خود اخصاص داده است و یکی از محبوب ترین قایق های بادی مدل های چهار نفره آن است که تنوع بسیار خوب در بازه قیمتی مناسب دارد. قایق های بادی چهار نفره می توانند از سری اکسکروشن و سی هاوک با قیمت مناسب باشند و یا از قیمت متوسط مارینر و یا سری حرفه ای هیدرو فورس ساخت بست وی که با نام جیمینی شناخته می شود. تمامی این قایق های بادی ویژگی ها و برتری های خاص خود را دارند که می تواند نظر شما را به سوی خود جلب کند. تمامی قایق های بادی چهار نفره کیفیت مناسبی دارند اما قایق مارینر و جیمینی با کف های فایبرگلاس و آلومینیومی می توانند فشار بیشتری را تحمل کنند و کیفیت آنها به مراتب بالاتر از سایر مدل های قایق بادی می باشد.

قایق های بادی در مدل های با ظرفیت کمتر دارای بزرگ ترین عیب یعنی کیفیت پایین تر هستند که با توجه به تحمل وزن کمتر آنها و ویژگی های منحصر به فرد دیگری همچون پارو های پلاستیکی قابل توجیح است اما در صورتی که از نظر هزینه ای تفاوت چندانی برای شما ندارد بهتر است از قایق های بادی بسیار با کیفیت بازار همانند سری اکسکروشن، سی هاوک، مارینر و یا حتی جیمینی خریداری کنید. اما اگر میخواهید قایق های ارزانی داشته باشید بهتر است از مدل های دو و یا سه نفره چلنجر و یا سی هاوک خریداری کنید که در فروشگاه محصولات بادی اینتکس موجود هستند.

قایق‌های بادی از جمله مفرح‌ترین محصولات بادی هستند که برای استفاده در آب‌های آزاد و کم عمق طراحی شدند و به عنوان جایگزین مناسبی برای قایق‌های غیر بادی عرضه شدند. این محصولات از لحاظ طراحی بدنه، جنس بدنه، ظرفیت و شرکت تولیدکننده در انواع مختلفی تولید شده‌اند؛ باید تمامی این آیتم‌ها برای خرید یک قایق بادی مناسب مورد توجه قرار گیرند. جنس بدنه، ابعاد و تحمل وزن، در میان این آیتم‌ها از مهم‌ترین مواردی هستند که هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند. در صورت وجود سایر ویژگی‌ها، به مزیت‌های محصول مورد نظر افزوده می‌شود. هر نوع قایق بادی بر طبق کیفیت خاصی که دارد، می‌تواند در آب‌های آزاد استفاده گردد. در این مقاله راهنمای خرید قایق بادی را برای شما شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

قایق مناسب برای مکان‌های مختلف

قایق بادی مناسب استخر: همه قایق‌ها توانایی و مقاومت استفاده شدن در استخر را دارند، زیرا در این حالت فشار زیادی به آن‌ها وارد نمی‌شود. از این رو تنها ابعاد و کاربردی که از آن می‌شود، دارای اهمیت است؛ در چنین شرایطی تنها مصارف تفریحی برای کودکان باقی می‌مانند، زیرا اغلب بزرگسالان ترجیح می‌دهند روی آب از تشک‌های بادی استفاده کنند و اگر هم شنا بلد باشند، نیازی به امنیت بیشتر ندارند. از این رو به کسانی که قصد چنین استفاده‌ای دارند، سری قایق‌های پسیستر و کلاب پیشنهاد می‌شود؛ این قایق‌ها دارای قیمت بسیار ارزانی هستند و در برخی مدل‌ها به صورت همزمان دو یا سه کودک را پشتیبانی می‌کنند که فوق‌العاده است.

قایق‌های بادی مناسب آب‌های عمیق آرام: آب‌های عمیق ولی آرام، آب‌هایی هستند که بیش از ۳ متر عمق دارند و شامل بخش بسیار گسترده و وسیعی می‌شوند، به طور مثال سد و دریاچه در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. قایق مخصوص آب‌های آرام به هیچ وجه نباید واژگون شود، همچنین باید قادر باشد تا در صورت سوراخ شدن ناخواسته، سرنشینان خود را به کنار آب حمل کند. قایق‌های سی‌هاک، چلنجر و اکسکروشن بیشتر به این منظور ساخته شده‌اند و استفاده از آن‌ها در همین حالت پیشنهاد می‌شود.

قایق بادی مناسب رودخانه: جیمینی تنها قایق بادی است که می‌تواند طی مسیر خروشان و غیر قابل پیش‌بینی رودخانه استفاده شود. در قسمت کف این قایق آلومینیوم وجود دارد و به دلیل طراحی تیزگونه آن، به هیچ عنوان واژگون و سوراخ نمی‌شود؛ همچنین در حالت بسیار تند و تیزی نیز حرکت می‌کند. در طراحی این قایق از کلک‌های قدیمی الهام گرفته شده است.

قایق بادی مناسب دریا و اقیانوس:به هیچ وجه نباید به ظاهر آرام و دوست داشتنی دریا اعتماد کنید، شنا کردن برای غواصان در این شرایط دشوارتر بوده و اشخاص تازه وارد که شروع به تفریحات آبی کرده‌اند، نباید محیط امن استخر را با دریا یا اقیانوس تعویض نمایند. قایق‌های ساخته شده برای دریا و اقیانوس از این حیث کاملاً متفاوتند؛ قایق‌های مناسب دریا در ظاهر شباهت زیادی به محصولات مورد استفاده در سد دارند اما جهت کارایی بهتر لازم است به برخی نکات مانند استفاده با سرنشینان کمتر توجه کرد، برای مثال در صورت خریداری یک قایق ۵ نفره بهتر است برای امنیت بیشتر در دریا به صورت چهار نفره از آن استفاده نمود. قایق‌هایی که می‌توانند در دریا استفاده شوند، عبارتند از محصولاتی مانند مارینر و اکسکروشن که طراحی خوب و مقاومی در برابر موج‌های آرام و بدون خطر دارند. این دو قایق در تمامی مدل‌های خود چند محفظه باد دارند. بخش اصلی قایق مارینر به چهار قسمت تقسیم شده و به صورت مجزا محصول از چهار طرف باد می‌شود. به علاوه برای مستحکم‌تر شدن، کف آن نیز باد می‌شود؛ اما ساخت قایق بادی اکسکروشن کاملاً با قایق مارینر متفاوت است و از دو محفظه گرد سر تا سری ساخته شده است. در صورت سوراخ شدن هر کدام از این دو محفظه، قایق همچنان استحکام و فرم خود را حفظ می‌کند، در این راستا کف باد شونده محصول هم کمک شایانی می‌نماید. سری قایق‌های مارینر و اکسکروشن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای لبه‌های کمی بالاتر از سطح آب هستند و بالا و پایین آمدن آب ضربه‌ای به آن وارد نمی‌کند.

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *