جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

در رستوران های استان فارس چه غذاهایی سرو می‌شود؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ تیر ۱۴۰۰

چگونه بهترین رستوران سنتی استان فارس را پیدا کنیم؟ بهترین و معروف‌ترین غذاهای سنتی استان فارس کدام‌اند؟ استان فارس دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی برای بازدید از آثار تاریخی استان فارس به ایران سفر می‌کنند. تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم تنها تعدادی از جاذبه‌های تاریخی پرطرفدار استان فارس هستند. همچنین علاوه بر آثار تاریخی، آب و هوا و طبیعت زیبای این استان نیز باعث شده است که عده زیادی از مردم، استان فارس را به عنوان مقصدی برای گذراندن تعطیلات تابستان انتخاب کنند.

باغ ارم، باغ جهان‌نما، باغ دلگشا، نارنجستان قوام، باغ عفیف‌آباد، باغ موزه هفت‌تنان و باغ ملی نیز جزو زیباترین باغ‌های ایرانی شهر شیراز هستند که آوازه‌ای جهانی دارند. البته استان فارس به جز برای افرادی که به طبیعت و تاریخ ایران علاقمندند؛ برای کسانی که دوست دارند چشیدن طعم غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی را نیز تجربه کنند، بسیار جذاب خواهد بود. دستور پخت غذاهای بسیار لذیذی در میان زنان هنرمند این منطقه، سینه به سینه نقل شده؛ به همین دلیل این استان از نظر طبخ غذاهای سنتی نیز در میان گردشگران زبانزد است. اگر شما نیز به غذاهای محلی استان فارس علاقمندید و دوست دارید که اطلاعاتی درباره بهترین و پرطرفدارترین غذاهای این استان به دست بیاورید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.در ادامه به شما سایت پی جو را معرفی خواهیم کرد که در آن رستوران های شیراز و شهرستان های استان فارس همگی درج شده اند.

با خوشمزه‌ترین غذاهای محلی استان فارس بیشتر آشنا شوید!

کلم پلو: یکی از معروف‌ترین غذاهای استان فارس به خصوص شهر زیبای شیراز، کلم پلوی شیرازی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد سفر به شهر شیراز را دارید؛ حتماً در یک رستوران سنتی این غذای بسیار خوش عطر و طعم را امتحان کنید. کلم قمری، گوشت، برنج، پیاز و سبزی‌هایی مانند ریحان، شوید، ترخون و تره از جمله مواد اولیه لازم برای تهیه کلم پلوی شیرازی هستند.

رستوران سنتی استان فارس 1 800x738 در رستوران های استان فارس چه غذاهایی سرو می‌شود؟

بهترین رستوران سنتی شیراز

قنبر پلو: اگر وارد یک رستوران سنتی در استان فارس شوید؛ حتماً نام قنبر پلو را در لیست غذاهای پرطرفدار مشاهده خواهید کرد. این غذای خوشمزه در میان مردم استان فارس بسیار محبوب است. قنبر پلو در شهرستان‌های استان فارس برای وعده سحر یا افطار در ماه رمضان تهیه می‌شود. این غذا از برنج، رب انار، گردو، گوشت، کشمش و مقداری شیره انگور تهیه می‌شود.
کوفته گشنیز: کوفته در اکثر مناطق کشور ما به عنوان یک غذای محلی شناخته می‌شود؛ اما آنچه کوفته گشنیز را نسبت به سایر غذاهای مشابه آن متفاوت‌تر کرده است، طعم ملس این کوفته شیرازی است. ظاهر این غذا مشابه کوفته‌های دیگر است. با این حال وجود گشنیز در این کوفته به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد اولیه آن باعث شده است که طعم و عطر این غذا بسیار دلچسب‌تر شود.
آش انار: این آش بسیار مقوی از انار، برنج، نعناع، لپه، گوشت و … تهیه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید در استان فارس باغ‌های انار بسیار زیادی وجود دارند؛ به همین دلیل است که برای پخت بسیاری از غذاهای سنتی این استان از انار استفاده می‌شود. این میوه خوش‌رنگ، به هضم غذا کمک می‌کند و خاصیت ضدالتهابی دارد. همچنین نقش آن در کاهش فشار خون و کمک به درمان سرطان نیز اثبات شده است؛ به همین دلیل آش انار و سایر غذاهایی که با انار طبخ می‌شوند، بسیار مغذی هستند و به سلامتی انسان کمک می‌کنند.
اگر شما قصد دارید غذاهای سنتی استان فارس را یاد بگیرید ما پیشنهاد میکنیم سری به لیست آموزشگاه آشپزی شیراز بزنید که در آن جا آموزشگاه های معتبر آشپزی که غذای سنتی فارس را آموزش میدهند درج شده اند.

رستوران سنتی استان فارس در رستوران های استان فارس چه غذاهایی سرو می‌شود؟

رستوران سنتی استان فارس

بهترین رستوران سنتی استان فارس کدام است؟
همه ما دوست داریم که در هنگام سفر به شهرهای مختلف، غذاهای محلی آن‌ها را نیز بچشیم و از طعمشان لذت ببریم؛ اما این اتفاق زمانی می‌افتد که بتوانید یک رستوران خوب پیدا کنید. ملاک‌های متعددی برای انتخاب بهترین رستوران سنتی وجود دارد. طعم غذا، تازه بودن مواد اولیه، زیبایی و نظافت رستوران، نحوه برخورد پرسنل و قیمت مناسب از جمله مواردی هستند که در انتخاب بهترین رستوران سنتی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ما در پی جو به عنوان برترین و جامع‌ترین بانک مشاغل استان فارس سعی کرده‌ایم که اطلاعات بهترین رستوران‌های سنتی شهرهای مختلف این استان را به طور کامل برای شما گردآوری کنیم. همچنین صاحبان مشاغل در استان فارس می‌توانند برای ثبت اطلاعات کسب و کار خود در وب‌ سایت پی جو با ما از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت در تماس باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد