رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ خرداد ۱۳۹۸

دریاچه پارک رازی تهران

لینک این مطلب کپی شد!

دریاچه پارک رازی جزو سه دریاچه روباز داخل شهر تهران است که بعد از دریاچه های ارم و المهدی، شهروندان می توانند در آن ماهیگیری کنند. در داخل پارک رازی و در دل شهر تهران دریاچه پارک رازی قرار دارد که مدیریت پارک با ریختن ماهی در فصول متفاوت و فروش مجوز ماهی گیری، امکان صید ماهی را برای علاقه مندان به این ورزش فراهم کرده است. در فصل پاییز و زمستان که ماهیگیری در دریاچه ها و رودخانه های اطراف تهران ممنوع است دریاچه پارک رازی می تواند کمک مناسبی در پر نمودن اوقات ماهیگیری علاقه مندان باشد. برای صید ماهی در دریاچه پارک رازی باید مجوزهای لازم را از مسئولان دریاچه کسب کنید. تعداد مجاز جهت صید و به همراه بردن ماهیان نیز ۵ عدد می باشد.
بوستان رازی یا پارک رازی یکی از بوستان‌های بزرگ شهر تهران است که در مرکز تهران و در منطقه ۱۱ شهرداری قرار دارد. مساحت این بوستان بیش از ۲۵۷۰۰۰ متر مربع است و شامل امکاناتی نظیر شهربازی، دریاچه مصنوعی، کتابخانه، سالن سینمایی، بازارچه صنایع دستی و هنری، فرهنگسرا و انواع امکانات و سالنهای ورزشی است. این بوستان از قسمت شمالی به خیابان قزوین از سمت غرب به خیابان مرادی از جنوب به خیابان هلال احمر و از سمت شرق به خیابان کارگر جنوبی می‌رسد.
ماهیان این دریاچه بیشتر کپور و قزل آلا هستند . ورزش ماهیگیری در این پارک بسیار مفرح است. مدیرت پارک سعی میکند تا در هر فصل ماهیان آن فصل را در دریاچه ریخته و هر هفته جهت شارژ تعدادی ماهیان دریاچه اقدام نماید.
در فصل سرد معمولا قزل آلا در دریاچه ریخته می شود که با استفاده از کاسی با روش شناوری و طعمه خمیر لوفاک و همچنین لانسه کشی می توان این ماهی را صید نمود .
کاستی هایی نیز وجود دارد که از جمله می توان از پاسخ گویی نامناسب روابط عمومی پارک و اطلاعات ناقص و بی اطلاعی در مورد ریختن ماهی در دریاچه نام برد.

آدرس : تهران، خیابان قزوین، بوستان رازی، دریاچه بوستان رازی

دریاچه پارک رازی تهران
دریاچه پارک رازی تهران دریاچه پارک رازی تهران
دریاچه پارک رازی تهران دریاچه پارک رازی تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *