جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دره کوله ناو دلفان

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

دره کوله ناو دلفان در استان لرستان با چشم اندازهای دلنواز و طبیعت بکر و دیدنی ، چشم هر بیننده‌ای را مجذوب زیبایی خود می کند. اطراف این دره زیبا را کوههای مانگنی و سه گرزه (مرز میان شهرستان دلفان و کوهدشت )محاصره کرده است. که چشم انداز دره چشم هربیننده را مجذوب زیبایی خود می کند. در بالادست روستا جاری زلالی وجود دارد که در مسیر پر پیچ و خم خود دوآبشار کوچک و بزرگ وجود دارد. روان آبی که درختان کهنسال و درهم تنیده کهنسال را سیراب می کند.

کوله ناو دلفان دره کوله ناو دلفان

نام و مرام مردمان این منطقه که به مهربانی ،خونگرمی و مهمان نوازی شهره هستند در جریان سیل ۹۸ رسانه ای شد چراکه در اوج محرومیت، از پذیرش کمک های بالگرد جمعیت هلال احمر خودداری کردند و “علی احمد مرادی” از بزرگان منطقه به آنان گفت این کمک ها را به دیگر نیازمندان تحویل دهید.مردم این منطقه نیمه کوچ رو هستند به این معنی که خانه هایی سنگی و گلی دارند و در ماه های گرم سال برای تغذیه دام، در ارتفاعات و مناطق حدود ۱۰ کیلومتری روستا مستقر می شوند و چادر می زنند و در ایام مختلف سال رفت و آمد می کنند.

نحوه دسترسی به دره کوله ناو دلفان

دره کوله ناو از مسیر جاده شوسه از امامزاده ابراهیم ۲۵ کیلومتر طول دارد که هشت کیلومتر آن جاده مالرو است. عبور از آن فقط در فصل تابستان با خودروهای شاسی بلند امکان‌پذیر است. برای رسیدن به این دره زیبا ، از کنار روستای امامزاده ابراهیم (ع) بخش ایتیوند دلفان و پس از عبور از کوه “مهراو” کوچک و عبور از دشت زیبای “رزله” و کوه “مانگنی کوه” با ۱۵کیلومتر کوهپیمایی و پیاده روی دره ای زیبا با طبیعت سحر آمیز ،بکر و زیبا بنام کوله ناو می رسیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد