رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ تیر ۱۳۹۸

دره ازنا جاسب دلیجان

اشتراک گذاری

دره ازنا جاسب دلیجان، یکی از زیباترین دره های واقع در مرکز ایران به شمار می رود. از مزایای این دره زیبا، صعود به ارتفاعات نخجیر و کوه های اطراف آن می باشد که هم به صورت کوه پیمایی عمومی و هم به صورت تخصصی انجام می پذیرد.دره جاسب که در مواقع بارانی و فصل های پر آبی و بارش ، رودخانه ازنا آن را زیباتر می کند، در کنار و همراه با جاده اصلی دسترسی دلیجان به منطقه ییلاقی جاسب واقع شده است. این دره که امتداد مفید آن برای سنگنوردی و اسلک لاینینگ در حدود ۴ کیلومتر می باشد، و ارتفاع آن در برخی از مناطق به حدود ۱۱۰ متر می رسد، دارای پتانسیل بسیار بالایی برای اسلک لاینینگ، تیرول، سنگنوردی و بیس جامپینگ می باشد.
دسترسی بسیار آسان به این منطقه (زیرا جاده ی اصلی جاسب به دلیجان دقیقا از دل این دره عبور می کند)، و همچنین جای پارک مناسب و دسترسی آسان به بالای دره از مزایای دیگر منطقه می باشد.این دره هر جمعه و در تمامی فصول سال میزبان گردشگران و کوهنوردان و صخره نوردان و طبیعت دوستانی از شهر های اطراف و حتی سایر نقاط کشور است.

در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر دلیجان یکی از زیباترین دره‌های مرکز ایران به نام «دره ازنا جاسب دلیجان» واقع شده است. این منطقه محل تلاقی رویشگاه زاگرس با ارتفاعات مرکزی ایران و مکانی بکر و زیبا برای گردشگری است.مناطق مرتفع و صخره‌ای «دره ازنا» در تمامی فصول سال میزبان گردشگران، کوهنوردان، صخره نوردان و طبیعت دوستانی است که از شهرهای مختلف کشور به این منطقه سفر می‌کنند.این منطقه با شرایط کوهستانی خود دارای پوشش گیاهی متنوعی نظیر بادام کوهی، بنه، زرشک، زالزالک و فرفیون است و از گونه‌های مهم جانوری این منطقه می‌توان به بز و پازن، قوچ و میش، آهو، پلنگ و گرگ، بلدرچین و سارگپه اشاره کرد.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با ۵۰ هزارنفر جمعیت در مرکز کشور و کمربند ارتباطی استانهای جنوبی و غربی به تهران و شمال کشور قرار دارد.

دره ازنا جاسب دلیجان
دره اِزنا جاسب دلیجان دره ازنا جاسب دلیجان
دره اِزنا جاسب دلیجان دره ازنا جاسب دلیجان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *