رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ فروردین ۱۳۹۳

جشن نوروز ایرانیان مقیم آلمان در یکی از هتل های برلین برگزار شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ – برلین – ایرنا – ایرانیان مقیم آلمان جمعه شب و در هشتمین روز از آغاز بهار، نوروز باستانی را در یکی از هتل های شهر برلین جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان و با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم این کشور و همچنین آلمانی های دوستدار ایران و فرهنگ و سنت های ایرانی بویژه نوروز باستانی برگزار شد، گروه موسیقی سنتی سور به خوانندگی وحید تاج، قطعاتی زیبا از موسیقی سنتی و آواز دلنشین ایرانی را برای علاقمندان اجرا کرد.

در ابتدای مراسم جشن نوروز ایرانیان مقیم آلمان، علیرضا شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی در برلین در سخنانی نوروز را یکی از کهن ترین جشن های ایرانیان خواند که بعد از ثبت جهانی از سوی سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در سال ۲۰۰۹ که با تلاش های مقام های کشورمان انجام شده است، به عنوان یک روز بین المللی معرفی شده و در کشورهای زیادی جشن گرفته می شود.

شیخ عطار خاطرنشان کرد: جشن نوروز با ریشه ایرانی قدمتی ۳ هزار ساله دارد و امروز بعد از ثبت جهانی از سوی سازمان ملل متحد بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان آن را جشن می گیرند.

سفیر ایران در آلمان با بیان اینکه نوروز نه یک مراسم بلکه یک فرهنگ کهن و تاریخی است، گفت: جشن گرفتن نوروز تا حدود ۲۰ سال پیش در کشورهایی که امروز برای برگزاری آن از هم سبقت می گیرند، ممنوع بود و برگزارکنندگان آن تحت پیگرد قرار می گرفتند و در همین افغانستان که روز گذشته میزبان جشن جهانی نوروز بود، این جشن ممنوع شده بود.

شیخ عطار تاکید کرد: نوروز یک مفهوم کاملا معنوی است و به تعبیر شاهنامه فردوسی نوروز سمبل و نشانه جامعه پذیری و تمدن انسانی است و نو شدن در نوروز نشان از پیام معنوی این جشن سنتی و کهن ایرانیان است.

سفیر ایران در آلمان افزود: امروز نوروز به عنوان بزرگداشت یک مفهوم معنوی دیده می شود و حضور ایرانیان در اماکن زیارتی و معنوی در لحظه تحویل سال نو، نشان دهنده مفهوم معنوی نوروز است.

81101692-5592414 جشن نوروز ایرانیان مقیم آلمان در یکی از هتل های برلین برگزار شد

81101692-5592415 جشن نوروز ایرانیان مقیم آلمان در یکی از هتل های برلین برگزار شد

81101692-5592416 جشن نوروز ایرانیان مقیم آلمان در یکی از هتل های برلین برگزار شد

81101692-5592417 جشن نوروز ایرانیان مقیم آلمان در یکی از هتل های برلین برگزار شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *