رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

جشنواره ملی بهار مشگین گشایش یافت

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۲/۲۸ – جشنواره ملی بهار مشگین صبح امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل، فرماندار مشگین شهر و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی استان در آئین برگزاری جشنواره ملی بهار مشگین ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان استانی و شهرستانی و استقبال بی نظیر مردم شریف مشگین شهر، به موقعیت تاریخی این شهر و اقتصاد گردشگری و سرمایه گذاری اشاره کرد.
کریم حاجی زاده در مورد موقعیت تاریخی مشگین شهر گفت: مهمترین اتفاق تاریخ تمدن ایران، تحولات لایه بندی اجتماعی است که برای نخستین بار در هزاره دوم پیش از میلاد، در این جغرافیا وارد تاریخ بشریت شد. نشانه های آنرا می توان در سنگ های شهریرئی مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه اتحاد قبایل شمال غرب ایران و نخستین سازمان سیاسی تاریخ ایران در این جغرافیا شکل گرفته است، اظهار داشت: به همین دلیل جغرافیای مشگین شهر در تاریخ تمدن ایران و بشر نقش بزرگی را ایفا کرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه جریانی که امروز شاهد بهره برداری یک بخش کوچکی از آن هستیم، فقط اقتصاد است که آینده ایران به آن وابسته است، یادآور شد: در صورت مشاهده نقشه های توپوگرافی استان های شمالغرب کشور به ویژه شهرستان مشگین شهر می توان متوجه شد که جغرافیای طبیعی تشکیل دهنده این شهر به طور عمده جغرافیای مرتعی است و این توپوگرافی طبیعی، اقتصاد شهر را به سوی دامپروری و کشاورزی سوق می دهد.
وی با اشاره به اینکه براساس میانگین بدست آمده از آمار بانک جهانی در ارزیابی تمامی اقتصادهای دنیا، راندمان تولید ثروت اقتصاد کشاورزی در دنیا ۶ تا ۱۲ %، اقتصاد صنعتی ۱۸% و اقتصاد حوزه خدمات و در زیر مجموعه آن گردشگری ۳۸% است، افزود: راندمان بالای اقتصاد گردشگری نسبت به کشاورزی و صنعت نشان می دهد که این اقتصاد حداقل بیش از شش برابر اقتصاد کشاورزی قابلیت تولید ثروت را دارد.
حاجی زاده اقتصاد گردشگری را آینده درخشان توسعه کشور توصیف کرد و خاطر نشان شد: مشگین شهر با طبیعت زیبا و بکر، تاریخ کهن و فرهنگ اصیل خود بزرگترین ظرفیت را برای برنامه ریزی، اجرا و استقرار اقتصاد گردشگری را داراست که امروز شاهد بهره برداری تنها بخش کوچکی از این پروژه عظیم یک هزار و ۳۰۰ هکتاری هستیم.
فرماندار مشگین شهر نیز این شهر را تابلوی زیبا و درهم پیچیده از تمامی دوره ها توصیف کرد که تاریخی به قدمت تاریخ تمدن ها، سابقه مدنیتی به درازای شکل گیری اندیشه های اجتماعی و فرهنگی سرزمین ایران دارد.
ابراهیم امامی، بزرگترین پل معلق خاورمیانه را دروازه ورود گردشگر به مشگین شهر و نماد گردشگری این شهرستان دانست و افزود: قابلیت های بی نظیر و ظرفیت های عظیم انسانی در کنار استعداد ایجاب آور تاریخی و میراثی این شهر، ما را برآن داشت تا علاوه بر تصویر کشیدن و بالفعل کردن این قابلیت های نهفته و بالقوه، در جهت شناسایی و معرفی داشته هایمان بکوشیم و با تأمین زیرساخت های آن چشم بر همت های بلند بسته و با جلب و جذب سرمایه گذاران با یک پیش نیاز فرهنگی و همراهی و همدلی، زیبائی های شهرمان را بیش از پیش به نمایش بگذاریم.
سرمایه گذار پروژه پل معلق مشگین شهر نیز در این مراسم گفت: احداث پل معلق مشگین شهر به طول ۳۶۵ متر در طول مدت حدود ۳۰۰ روز با همت و تلاش مهندسان، تکنسین ها و کارگران شریف و زحمت کش شهرستان با تیکه بر دانش فنی فرزند فرهیخته این دیار و تجهیزات و مصالح تولیدی داخل کشور به پایان رسیده است.
محمدرضا جهان بانی برآورد هزینه های انجام شده در پروژه های فاز یک مجموعه گردشگری نور سبلان را بیش از ۵۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی گروه شرکت تجارت نور ابرار با سرمایه گذاری مستقیم عنوان کرد و افزود: حمایت بی شائبه مردم فهیم شهرستان و همکاری و همراهی بی دریغ مسئولان استانی و شهرستانی از این پروژه عظیم، پشتوانه ای قابل اتکا به جهت تبدیل آن به عنوان یک مجتمع مدرن بین المللی شد.
گفتنی است این مراسم با اجرای نمایش سنتی عروسی عشایر و موسیقی آذری و شعرخوانی همراه شد سپس نمایشگاه صنایع دستی و فرصت های سرمایه گذاری با حضور طاهر شریفی معاون سیاسی امنیتی استانداری استان، کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نماینده مردم مشگین شهر، مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی گشایش یافت.

جشنواره بهارمشگین جشنواره ملی بهار مشگین گشایش یافت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *