رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

جشنواره “تاک پلو” در خلیل‌آباد برگزار شد

اشتراک گذاری

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد گفت: برای سومین سال جشنواره “تاک پلو” در خلیل‌آباد برگزار شد.محمد جواد بلبلی در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری ۵ تا ۶ جشنواره در سال از جمله تاک پلو بتوانیم ظرفیت گردشگری شهرستان از جمله غذاهای سنتی و فرهنگ و آئین منطقه را به نقاط مختلف کشور معرفی کنیم.وی ادامه داد: با توجه به تبلیغاتی که صورت گرفت در این جشنواره پذیرای مهمان‌هایی از مشهد، بیرجند، بردسکن، زاهدان و کاشمر بودیم.

تاک پلو جشنواره

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد عنوان کرد: با توجه به این که در شهرستان خلیل‌آباد دو اقلیم متفاوت داریم و از سویی به عنوان یک باغ شهر معرفی شده می‌توان در جذب گردشگرانی از شهرهای مختلف به خصوص گردشگران خارجی موفق عمل کرد.

وی همچنین افزود: با راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی نیز منجر به افزایش ماندگاری مسافران می‌شود و در بالا رفتن میزان گردشگر پذیری برنامه‌هایی در دست انجام است.

بلبلی عنوان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان جشنواره آبگرم و در شهریورماه نیز جشنواره انگور و در ادامه نیز جشنواره کشمش را در شهرستان برگزار خواهیم کرد.

کشاورزی یکی از ظرفیت‌های شهرستان

در ادامه این مراسم فرماندار خلیل‌آباد به ایسنا گفت: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان خلیل‌آباد بوده و هست که تاثیر بسیار مطلوبی در جذب گردشگر دارد.

مجتبی شاکری افزود: بخش کشاورزی شهرستان این توانایی را دارد که بتواند در ایام برداشت محصول گردشگر کشاورزی را در منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: بدون شک برپایی جشنواره‌هایی همانند تاک پلو نه تنها در جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است بلکه حتی می‌تواند سرمایه‌گذاران بسیاری را با معرفی پتانسیل‌های شهرستان جذب و از سویی ظرفیت‌ها و استعدادها و قابلیت‌های کشاورزی منطقه را معرفی کرد.

فرماندار خلیل‌آباد گفت: امسال فعال کردن معین‌های اقتصادی و رونق اقتصادی در شهرستان‌ها یکی از موضوعات مدنظر جذب سرمایه‌گذار برای بخش‌های مختلف منطقه است.

جمع‌آوری روزانه ۳۰ تن برگ انگور

وی در ادامه عنوان کرد: شهرستان خلیل‌آباد با شش هزار هکتار باغات انگور قطب تولید انگور در استان بوده که سالانه بالغ بر یک‌صد هزار تن محصول و روزانه بیش از ۳۰ تن برگ انگور نیز برداشت می‌شود.

فرماندار خلیل‌آباد بیان کرد: اکنون بالغ بر ۲۳ رقم انگور در خلیل‌آباد تولید می‌شود که ارقام بی‌دانه آن مانند پیکامی و عسکری مناسب تبدیل به کشمش و ارقام دانه‌دار مانند سبز مال، ریش ‌بابا و رزقی نیز مناسب محصولاتی نظیر طیفی و مویز است.

وی همچنین هدف از برپایی این جشنواره را حفظ و احیای آئین‌ها و آداب و رسوم قدیم و معرفی غذاهای محلی ذکر کرد و گفت: تاک پلو یکی از غذاهای محلی و محبوب شهرستان خلیل آباد است که همه ساله در فصل بهار با توجه به رویش برگ‌های درخت انگور و فصل برداشت برگ مو در این شهرستان پخت می‌شود.

شاکری عنوان کرد: به همین منظور برای سومین سال پیاپی جشنواره خانوادگی تاک پلو در اردوگاه شهید جعفریان خلیل‌آباد برگزار شد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *