جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تپه میل پوئینک

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ دی ۱۳۹۸

در روستای پوئینک تپه‌ای باستانی به نام تپه میل پوئینک که دیرینگی آن را بسیار باستانی و گاه قرن ۴ و ۵ هجری قمری برآورد کرده‌اند واقع شده است .تپه باستانی پوئینک در مسیر احداث کنارگذر جنوبی شهرستان قرچک قرار دارد که به دلیل وجود این اثر باستانی، عملیات اجرایی این پروژه در بخشی از مسیر با مشکل مواجه شده‌است. در سال ۱۳۹۶ خورشیدی مجوز کاوش این تپه صادر و عملیات کاوش آغاز شد که تا کنون در عرصه و دامنه این تپه، مستندات تاریخی کشف نشده ولی بر روی تپه، آثاری از خشت مشاهده شده‌است.

عملیات احداث کنارگذر جنوبی قرچک از سال ۸۳ در دستور کار مدیریت شهری قرچک قرار گرفت که به دلیل واقع شدن تپه باستانی پوئینک در مسیر این پروژه که قرار است به شهرستان ورامین متصل شود، تکمیل این پروژه با توقف مواجه شد.

در پوئینک باغی است با نام شازده میرزا (یکی از یاران میرزا کوچک خان) که به علت کناره‌گیری از مخالفت با رضاشاه پهلوی این باغ را به وی بخشید.

پوئینک تپه میل پوئینک

طی ماه‌های اخیر زمزمه‌های احتمال تخریب این تپه تاریخی به بهانه احداث کمربندی شنیده می‌شد و حالا عکس‌های جدیدی از این تپه نشان می‌دهد که تخریب به صورت هدفمند و با استفاده از تجهیزات انجام شده است. البته هنوز احراز نشده است که تخریب بخشی از این تپه با موضوع احداث کمربندی ارتباط مستقیم دارد یا خیر اما تخریب این اثر ثبت ملی در حالی اتفاق افتاده که هنوز واکنشی از سوی مسئولان مشاهده نشده است.

عکس‌های جدید این تپه باستانی نشان می‌هد که بخشی از ضلع جنوبی تپه اخیرا تخریب شده است.

پوئینک 2 تپه میل پوئینک

روستای پوئینک

پوئینَک روستایی است در شهرستان قرچک استان تهران. این روستا امروزه به عنوان محله‌ای از شهر قرچک نیز به‌شمار می‌آید.پوئینک در جنوب شرق شهر قرچک واقع شده‌است. پوئینک از سمت غرب به آزادیه، از سمت شرق به خورین، از سوی جنوب به خیرآباد خالصه و از سمت شمال به صالح‌آباد محدود می‌شود.

نحوه دسترسی به پوئینک

برای رسیدن به پوئینک از مسیری به طول ۵ کیلومتر که دارای درختان ون و بید زیادی است باید گذشت که قدمت بعضی از این درختان به ۴۰۰ سال می‌رسد.

پوئینک 1 تپه میل پوئینک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *